Компаниите ПАО КамАЗ и ВИСТ Групп, съвместно с университета Назарбаев завършиха проекта по създаването на автономен камион на базата на модела КамАЗ-5490 Neo. Проектът премина през два етапа.
Първият включваше монтаж на комплекс от системи за автономно движение (голяма част от този комплекс е собствена разработка), след което започнаха изпитания на специален полигон.
На втория етап се включиха специалистите от казахстанския университет Назарбаев, които добавиха система за компютърно зрение, за да може безпилотния камион да разпознава различните обекти (хора, животни, пътни препятствия и други движещи се превозни средства), като по този начин системата чертае маршрут за избягване на тези препятствия.
Сега, според разработчиците автономният камион е напълно готов за експлоатация в реални условия, но както стана ясно машината няма да постъпи на работа в нито едно предприятие. Тя ще се съхранява в казахстанския университет и евентуално ще послужи за основа на други безпилотни разработки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Инж Илич
Коментиран от #10
10:52 06.11.2019
2 Ивайло
Коментиран от #3, #6, #19
11:26 06.11.2019
3 куку руку ку
До коментар #2 от "Ивайло":
Kakъв е смисълът? Само бъдещето може да покаже.Коментиран от #4
11:40 06.11.2019
4 Ивайло
До коментар #3 от "куку руку ку":
Не казвам, че технологията сама по себе си няма бъдеще, напротив! Учудва ме изявлението на разработчиците, че няма да се използва на практика, а ще си остане музеен експонат. Това е!Коментиран от #8
11:49 06.11.2019
5 Я пак
12:32 06.11.2019
6 Big bulgarian boss
До коментар #2 от "Ивайло":
Никакъв смисъл Рашата от 100 години прави неща, колкото да докаже на някой , че и те могат без никъв смисъл примери много .12:37 06.11.2019
7 До тяка са откраднали технологията
15:05 06.11.2019
8 Миризлив пор
До коментар #4 от "Ивайло":
Русия и Казкстан не са в ЕС, за да им работят шофьорите в ЕС се искат визи които не им се дават. Така че мужиците са принудени да въртят геврека там за минимални пари и излиза по-евтино да си наемеш 2-ма на зор от колкото да купуваш автономен камион. Кога си е ЕС обаче където има глад за шофьори и се плаща по 8-16 евра на час по-евтино излиза да вземеш автономния камион от колкото да плащаш тези пари. Явно ще се преориентират за по-платежоспособни пазари.Коментиран от #15
19:15 06.11.2019
9 Путкин
21:06 06.11.2019
10 Скит'ник
До коментар #1 от "Инж Илич":
Не Въ ..Па не си Познала ма ...Бъдещето е във Владимир Илич Ленин...
Опа Забрайф ..в ИнДжинер Илич Ленин!
01:26 07.11.2019
11 Усмивката
03:00 07.11.2019
12 незнайко
10:54 07.11.2019
13 Абе мозъчета
Защото всички автономни разработки НА ЗАПАД... НЯМА ДА ВЛЯЗАТ СЪЩО В ПРОДАЖБА!!!
Кой от Философите хейтъри тук, ще си купи автономна за 100 000 лева... Примерно!!
Цървулчета налапани с лафчета като Пате с Л... на))
Коментиран от #14
11:26 07.11.2019
14 Миризлив пор
До коментар #13 от "Абе мозъчета":
Абсурда е, че тази технология е доста перспективна и много транспортни фирми се надяват да навлезе колкото може по-бързо. Много малко нормални хора са съгласни да живеят месеци наред на 2 квадрата място, без баня и тоалетна далеко от хора и приятели и така за няколко месеца. Отделно не можеш да караш камиона 24 часа. Техниката може да кара по 24 часа, не се разболява, не заспива не взема болнични и отпуски, не нарушава правилника и не закъснява. Като сложиш часова ставка по 12-15 евра на час то техниката се избиват за по малко от година ако е 100 000 евра.14:37 07.11.2019
15 Трън
До коментар #8 от "Миризлив пор":
Ти колко автономни камиона си виждал в ЕС?Коментиран от #16
16:53 07.11.2019
16 Миризлив пор
До коментар #15 от "Трън":
Има доста автономни трактори и комбайни дори у нас, технологията е от доста години. Ролята на механизатора е, да закара машината на полето и да и зададе какво да прави, после просто седи и се вози или стои отстрани на сянка. Въпрос на време е да стане достатъчно сигурна за да се изкара на пътя. При липсата на шофьори явно ще има кой да закупи техниката.17:08 07.11.2019
17 Иво
Толкова са далеч от технологиите, че освен да правят глупости за пропаганда за друго те стават.
21:46 07.11.2019
18 ЕХА
13:25 08.11.2019
19 Ивайло Пенев
До коментар #2 от "Ивайло":
Е, автомобилните фирми с традиции и пазарен успех като Мерцедес, БМВ, Фолксваген, Тойота, Хонда и т.н. всяка година представят на някой пазар прототипи на превозни средства, които никога няма да влязат в употреба и никога няма да бъдат продавани, но въпреки всичко за тях са изхарчени огромни суми по научно-развойна дейност и са създадени. Да не би автомобилните гиганти да са лишени от интелигентни мениджъри, че постъпват така?! Напротив, самият процес по залагане на план за иновацията, разглеждане на варианти, изпробване, създаване на работещ модел, изпитване и т.н., дават на фирмата безценна информация, която впоследствие влиза в употреба при планиране на базовите модели. Това е!23:49 08.11.2019