Отидете към основна версия

20 Август, 2014 10:49, обновена 20 Август, 2014 10:49 41 128 71

Тест на VW Golf TGI

  • volkswagen-
  • golf-
  • tgi-
  • тест-
  • cng

Едва ли има някой, който не знае, независимо дали е привърженик на марката, или не, че Volkswagen е една от най-масовите коли у нас. Съвсем наскоро МВР извади и статистика, от която официално стана ясно, че към 01.07.2014 година по пътищата на страната ни се движат най-много (476 327) автомобили с марката VW. Не е тайна и че Golf е бестселърът на компанията от Волфсбург.

Моделът Golf открай време е символ на т.нар. "народна кола", най-вече заради качества като здравина, практичност и приемлива цена. Последното седмо поколение не прави изключение, а една от разновидностите му се явява и най-икономичният Golf. Става дума за модификацията TGI BlueMotion - един автомобил, работещ и на природен газ (метан), и на бензин.

Именно на този вариант екипът ни първи направи обстоен тест драйв. Първоначалните ни впечатления са за една икономична и в същото време динамична и функционална кола, която може да навърти пробег от 100 километра с разход от само 6 лева, а с едно зареждане е в състояние да измине над 1 300 километра. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Тук няма да отделяме по-съществено внимание, защото външно версията TGI не се различава от стандартната "седмица". Тя може да бъде разпозната по логата TGI и BlueMotion, които са разположени дискретно на радиаторната решетка и на задната дясна част на автомобила. Тази идентификация показва, че това е Golf, фабрично оборудван с метанова уредба. Това е първият автомобил от марката, който носи новото обозначение TGI. Впоследствие с него ще се обозначават всички модели на германците, оборудвани с уредба за работа с природен газ.

Интериор

И тук разликите спрямо стандартната седма генерация на модела са незначителни. По таблото никъде няма да откриете допълнително монтирани превключватели за работа на метан или на бензин. Отличия се откриват в приборите пред погледа на водача. Те са аналогови, като под оборотомера е интегриран нивомер за нивото на природен газ в бутилката, а под скоростомера е наличен аналогичен уред, отчитащ нивото на бензин в резервоара. Иначе приборите са информативни, седалките - ергономични, а просторът в купето е оптимален за автомобил от този клас. Заради наличието на метановата уредба не е пострадал дори багажникът. Бутилките са монтирани под товарното пространство, на мястото на резервната гума.

Двигател и ходови характеристики

Новият VW Golf TGI се задвижва от 1.4-литров TSI двигател, който разполага с мощност 110 конски сили. Агрегатът се чувства еднакво добре и при работа на компресиран природен газ (CNG), и на бензин. Всъщност разлика не се усеща. Ако не погледнете бордкомпютъра, няма да разберете и кога става превключването между двете горива. При палене на колата двигателят стартира на бензин, а след това електрониката сама преценява кога да превключи в режим CNG. Когато природният газ свърши, системата автоматично прехвърля на бензин. С други думи метанът е с приоритет. С него автомобилът измина 370 километра при средна скорост от над 120 км/ч. Заводските данни са за 400 километра на метан. Дори и да не намерите веднага метан станция, резервоарът за бензин е стандартен - 55 литра и напълно достатъчен за изминаване на още 900 километра. Като цяло двигателчето е много икономично. Средният разход, който TGI даде на газ, беше 4.0 килограма на 100 километра, а на бензин хибридният Golf изразходи малко под 6 литра на 100.

Въпреки предварителните ни очаквания за икономичен, но недотам динамичен агрегат, те се опровергаха още със стъпването на магистрала "Тракия". Независимо на метан или на бензин, моделът TGI ускорява отлично и без проблем поддържа и доста над максимално разрешената скорост от 140 км/ч. Ускорението до 100 става за около 10 секунди. И още нещо интересно, което едва ли вълнува толкова потенциалните купувачи у нас, но не трябва да бъде пропуснато, е нивото на отработени газове, изхвърляни в атмосферата. Благодарение на средните си нива на вредни емисии от 94 г/км, Golf TGI отговаря на Euro 6 нормите за екологичност. Що се отнася до управление, наличието на относително тежката метанова бутилка по никакъв начин не се отразява на автомобила. Той е стабилен и се характеризира с минимален крен дори и на планински път с по-остри завои.

Цена

Golf TGI стъпва в България около година след старта на продажбите на метановия Volkwagen eco Up!. Ориентировъчните му разходи по цени към момента, при стандартизиран пакет за поддръжка за пробег от 120 000 км, възлизат на около 2.5 стотинки без ДДС на километър, а горивният разход на километър на автомобила комбинирано е едва 4.5 стотинки без ДДС. Иначе базовата цена на VW Golf TGI стартира от 40 205 лв с ДДС.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини