20 Август, 2014 10:32, обновена 13 Септември, 2015 10:06 40 572 71

Тест на VW Golf TGI

  • volkswagen-
  • golf-
  • tgi-
  • тест-
  • cng
Тест на VW Golf TGI - 1

Едва ли има някой, който не знае, независимо дали е привърженик на марката, или не, че Volkswagen е една от най-масовите коли у нас. Съвсем наскоро МВР извади и статистика, от която официално стана ясно, че към 01.07.2014 година по пътищата на страната ни се движат най-много (476 327) автомобили с марката VW. Не е тайна и че Golf е бестселърът на компанията от Волфсбург.

Моделът Golf открай време е символ на т.нар. "народна кола", най-вече заради качества като здравина, практичност и приемлива цена. Последното седмо поколение не прави изключение, а една от разновидностите му се явява и най-икономичният Golf. Става дума за модификацията TGI BlueMotion - един автомобил, работещ и на природен газ (метан), и на бензин.

Именно на този вариант екипът ни първи направи обстоен тест драйв. Първоначалните ни впечатления са за една икономична и в същото време динамична и функционална кола, която може да навърти пробег от 100 километра с разход от само 6 лева, а с едно зареждане е в състояние да измине над 1 300 километра. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Тук няма да отделяме по-съществено внимание, защото външно версията TGI не се различава от стандартната "седмица". Тя може да бъде разпозната по логата TGI и BlueMotion, които са разположени дискретно на радиаторната решетка и на задната дясна част на автомобила. Тази идентификация показва, че това е Golf, фабрично оборудван с метанова уредба. Това е първият автомобил от марката, който носи новото обозначение TGI. Впоследствие с него ще се обозначават всички модели на германците, оборудвани с уредба за работа с природен газ.

Интериор

И тук разликите спрямо стандартната седма генерация на модела са незначителни. По таблото никъде няма да откриете допълнително монтирани превключватели за работа на метан или на бензин. Отличия се откриват в приборите пред погледа на водача. Те са аналогови, като под оборотомера е интегриран нивомер за нивото на природен газ в бутилката, а под скоростомера е наличен аналогичен уред, отчитащ нивото на бензин в резервоара. Иначе приборите са информативни, седалките - ергономични, а просторът в купето е оптимален за автомобил от този клас. Заради наличието на метановата уредба не е пострадал дори багажникът. Бутилките са монтирани под товарното пространство, на мястото на резервната гума.

Двигател и ходови характеристики

Новият VW Golf TGI се задвижва от 1.4-литров TSI двигател, който разполага с мощност 110 конски сили. Агрегатът се чувства еднакво добре и при работа на компресиран природен газ (CNG), и на бензин. Всъщност разлика не се усеща. Ако не погледнете бордкомпютъра, няма да разберете и кога става превключването между двете горива. При палене на колата двигателят стартира на бензин, а след това електрониката сама преценява кога да превключи в режим CNG. Когато природният газ свърши, системата автоматично прехвърля на бензин. С други думи метанът е с приоритет. С него автомобилът измина 370 километра при средна скорост от над 120 км/ч. Заводските данни са за 400 километра на метан. Дори и да не намерите веднага метан станция, резервоарът за бензин е стандартен - 55 литра и напълно достатъчен за изминаване на още 900 километра. Като цяло двигателчето е много икономично. Средният разход, който TGI даде на газ, беше 4.0 килограма на 100 километра, а на бензин хибридният Golf изразходи малко под 6 литра на 100.

Въпреки предварителните ни очаквания за икономичен, но недотам динамичен агрегат, те се опровергаха още със стъпването на магистрала "Тракия". Независимо на метан или на бензин, моделът TGI ускорява отлично и без проблем поддържа и доста над максимално разрешената скорост от 140 км/ч. Ускорението до 100 става за около 10 секунди. И още нещо интересно, което едва ли вълнува толкова потенциалните купувачи у нас, но не трябва да бъде пропуснато, е нивото на отработени газове, изхвърляни в атмосферата. Благодарение на средните си нива на вредни емисии от 94 г/км, Golf TGI отговаря на Euro 6 нормите за екологичност. Що се отнася до управление, наличието на относително тежката метанова бутилка по никакъв начин не се отразява на автомобила. Той е стабилен и се характеризира с минимален крен дори и на планински път с по-остри завои.

Цена

Golf TGI стъпва в България около година след старта на продажбите на метановия Volkwagen eco Up!. Ориентировъчните му разходи по цени към момента, при стандартизиран пакет за поддръжка за пробег от 120 000 км, възлизат на около 2.5 стотинки без ДДС на километър, а горивният разход на километър на автомобила комбинирано е едва 4.5 стотинки без ДДС. Иначе базовата цена на VW Golf TGI стартира от 40 205 лв с ДДС.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Доктора

    18 1 Отговор
    Ето това е колата за средностатистическия българин. Само заплатите ни да бяха малко по-високи, та без проблем да си я изплащаш на лизинг. Иначе Голфчето на метан е отлично.

    Коментиран от #2

  • 2 Златин Славчев

    0 16 Отговор

    До коментар #1 от "Доктора":

    e kakvo 20000 kola nova e za niskata klasa li tova e skapa kola za po bogati hora za 40 000 ojesh da kupish i bmw i mercedes

    Коментиран от #3

  • 3 ярослав станчев

    12 5 Отговор

    До коментар #2 от "Златин Славчев":

    Абе Злати,хората ти продават кола,която харчи 6 лева на 100 км. ти за БМВ и Мерцедес пишеш.Става въпрос за икономична кола,не за друго.Ама ти първо пишеш,а после четеш.

    Коментиран от #6, #10

  • 4 Рашко Ломския

    12 1 Отговор
    6лв. на 100км. е супер. 4 човека отиват до морето и се връщат за 48лв. за 800км. разделено на 4 човека излиза по 12лв. на човек.

    Коментиран от #14, #71

  • 5 Геро

    8 3 Отговор
    Само дето скапаната ни страна ще наложи акциз върху метана и той ще скокне до небето. Файда има само в развитите страни. Тук поради "добрата" и "зелена" политика ще си цапаме дробовете с бензин. Ама така е...Лукоил си плаща на крадливите депутати и те тургат акциз...
  • 6 Златин Славчев

    3 9 Отговор

    До коментар #3 от "ярослав станчев":

    prosto pisah na parvia komentirash che kolata bilaza srednata klasa srednata klasa ot kade shte ima 40 000 kolkoto struvat bmw i mercedesi inachi vidiah che kolata harchi 6 lv moita harchi 8 lv na 100 km izvan grada

    Коментиран от #7

  • 7 Autohouse Randm

    2 5 Отговор

    До коментар #6 от "Златин Славчев":

  • 8 Кобрата

    6 3 Отговор
    Golf-чето е страхотно, много добър автомобил.
  • 9 илиев

    3 7 Отговор
    не плуя колата но някак да дадеш 40 000 лева за стандартно оборудване то Mercedes A180 Style е същите пари, харчи почти толкова на бензин върви повече и е доста по добре от ГОЛФ.Много са надули цената и то на базовия модел ......Иначе колата не е лоша, но за доста по малко пари ....лично мнение

    Коментиран от #11, #13

  • 10 Симеон Тасев

    1 7 Отговор

    До коментар #3 от "ярослав станчев":

    мале мале голем си бате на всяка статия най-компетентния
  • 11 Autohouse Randm

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "илиев":

  • 12 Furinax xx

    3 5 Отговор
    Za tezi pari bih si vzel Suzuki SX4 Cross 4x4 s dizelow dwigatel. Edna ideq poveche shte harchi, no e wisoka (koeto e dobre za nashite putishta), prohodima i po-prostorna. Tova opredeleno ne e kola za srednostatisticheskiya bulgarin kakto i da go poglednesh...

    Suzhalqwam za latinicata.
  • 13 Emre Mustafa

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "илиев":

    Тогава ти пак си купи Мерседес , плащаш големи данъци , застраховки и т.н ,ако имаш толкова пари и няма да ти даде 6лв на сто ! Да и аз мисля ,че е скъпо трябваше да е към 32-35хиляди
  • 14 Emre Mustafa

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Рашко Ломския":

    Много точно си написал ,но с 4 човека дали ще даде 6лв + малко багаж ,ще излезе към 7-8лв мисля ,но много хубав коментар
  • 15 Съсел

    4 6 Отговор
    Дори и да харесвах VW повече от 20 хил за тая газова фъсня не бих дал, а като знам метановите им Caddy-та каква трагедия са даже и 20 са много.
  • 16 DB9

    7 13 Отговор
    Винаги, когато чуя или видя името ФауВе Голф, се сещам за ниско образован човек, с потник, бермудки спортни и джапанки, късо подстриган с два пръста чело леко запотен. Това е най селският модел автомобил. Просто имете му говори Гоуфу.... Ако говорим за новият модел е толкова скучен и ортодоксален,... но нали трябва да се хареса на клиентите от село...

    Коментиран от #17

  • 17 Autohouse Randm

    2 4 Отговор

    До коментар #16 от "DB9":

  • 18 Човек с потник

    23 0 Отговор
    И не искам да прозвучи като заяждане, но сигурно някъде там (извън Перник и Бг действителността) има причина това да е сред най-продаваните автомобили... Докато разсъждаваме като овце... ще си останем овце... И защо ИЗОБЩО след като не харесваш "Гоуфу" като модел, техника, стериотип или каквито и други мотиви да имаш.. четеш, че и коментираш темата (с сейлс сектора някои казват на това hidden desire ;) )...Прескачаш темата, свиркаш си с уста и четеш по-интересните теми... Хайде със здраве
  • 19 Николай Стоянов

    2 2 Отговор
    Бързо ще си избие парите, особено ако навърташ повече километри годишно. Дизайна няма да го коментирам понеже всеки си има лично мнение, но като цяло много добра количка.
  • 20 беьп

    5 1 Отговор
    Защото си роб на български стереотип. Дъстин Московиц и Марк Цукърбърг например със сигурност не са топ тъпанари. За Корола и Голф, които са най-продаваните коли е наивно да се говорят лоши прикамки. Типичните им купувачи са млади мъже и жени. Целта на тези две коли не е да са вълнуващи. ако някой иска да се развълнува, да отскочи до Маранело и после на всеки 5 хиляди километра да влиза в бокса за по 20 хиляди долара обслужване. Така ще е много развълнуван от новото си Ферари.
  • 21 Emre Mustafa

    0 1 Отговор
    Аз бих купил 1.6 ТДИ 105 с ДСГ 7 напред , като гледам това е 5 скорости и не мога да повярвам ,защо правите 5 скорости и се излагате срещу другите марки БМВ прави 8 скорости поне трябваше 6 ! Фен съм на Фолксваген , но винаги това не ми харесваше .

    Коментиран от #22, #23, #26, #31

  • 22 Златин Славчев

    0 3 Отговор

    До коментар #21 от "Emre Mustafa":

    fiata mi e sas 6 skorosti i kakvo ot tova kakvo znachenie ima kolko skorosti ima

    Коментиран от #24, #32

  • 23

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "Emre Mustafa":

    Ти като си фен на VW не си ли чувал че DSG е проблемна трансмисия можеш ли ми обясни кое не и хубавото на 5 степенната механика освен че е 100 пъти по надеждна. Какъв фен си на VW ти все недоволстваш, я двигателите били слаби я скоростите не били 6 ами 5, по добре стани фен на NISSAN GTR и спри да мрънкаш.

    Коментиран от #63

  • 24 Монго

    1 3 Отговор

    До коментар #22 от "Златин Славчев":

    Значение и разлика има, както има разлика между умствения капацитет на хлебарка и примат . Но дали ще го разбереш...

    Коментиран от #27

  • 25 mitko mitov

    3 0 Отговор
    ние в Бг. мислиме много просто ,гледаме за повече коне за колко вдига 100 км.да има най- много екстри и т.н. а хората на запад ги интересува колата да е по-екологична и икономична .защото в централната част на рим няма да те пуснат да влезеш с кола ако нее минимум евро 4

    Коментиран от #28

  • 26 Паткан

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Emre Mustafa":

    Къде видя 5 скорости бре?!!!

    Коментиран от #29

  • 27 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Монго":

    ia kaji kakvo e znachenieto ne sam vidial razlika i s 5 skorostna kutia i s 6
  • 28 Златин Славчев

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "mitko mitov":

    mi evala svaliam ti shapka mnogo si prav malko takiva hora ima tuk vlizai po chesto
  • 29 Златин Славчев

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Паткан":

    sas 6 skorosti e
  • 30 Шиничи Ясуко

    0 2 Отговор
    Понатежала му е задницата,с тези бутилки вътре.С малко багаж и 4 човека ще му омекнат пружините

    Коментиран от #51

  • 31 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Emre Mustafa":

    Текст към връзката na ti 10 skorostna kutia

    Коментиран от #33, #64

  • 32 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #22 от "Златин Славчев":

    mi kato niama znachenie kupi si niakoia s 4 xaxa

    Коментиран от #34, #65

  • 33 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "Златин Славчев":

  • 34 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #32 от "Autohouse Randm":

    21 vek s 4 niama audito 80 koeto predi 15 godini imahme beshe sas 4

    Коментиран от #36

  • 35 Златин Славчев

    0 2 Отговор
    kolegi chastite na vw golf 4 evtini li sa
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #36 от "Autohouse Randm":

    teb ne te pitam

    Коментиран от #38

  • 38 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Златин Славчев":

    pitash pitash

    Коментиран от #39

  • 39 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Autohouse Randm":

    nai dobria mi priatel iska da si vzema vw 4 ka a zaradi tvoite tapanarizmi nemoga da razbera
  • 40 Shmeker

    4 2 Отговор
    То и преди VW са вадили подобни модели . Има Голф 4 комби BIFUEL с заводски метан и гори също доста малко. Не е лош вариант за семейна или служебна кола.

    Коментиран от #41, #43

  • 41 Златин Славчев

    0 4 Отговор

    До коментар #40 от "Shmeker":

    toi iska da vzeme 1,4 75 konq dali sa skapi chastite
  • 42 Shmeker

    2 2 Отговор
    Е скъпи скъпи, колко да са скъпи? Едни свещи се сменят и ремъци. Другото не се чупи

    Коментиран от #44

  • 43 Shmeker

    5 2 Отговор

    До коментар #40 от "Shmeker":

    То и преди VW са вадили подобни модели . Има Голф 4 комби BIFUEL с заводски метан и гори също доста малко. Не е лош вариант за семейна или служебна кола.

    Буахахаа .. кво цъкате минусе ве? Въпросната кола ГОЛФ 4 BIFUEL минава за 7 лв. 100 км. на заводски метан на магистралата при това. Моторът е 2.0 115 коня, 8 клапана.. Кое точно не ви харесва че цъкате минуси?

    Коментиран от #45

  • 44 Златин Славчев

    0 4 Отговор

    До коментар #42 от "Shmeker":

    a sveshtite i remacite skapi li sa
  • 45 Златин Славчев

    0 3 Отговор

    До коментар #43 от "Shmeker":

    fiata mi e sas zavodsko gazovo 7,50 lv na 100 km izvan gracko

    Коментиран от #46, #52

  • 46 БУМЕР КАМОР

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Златин Славчев":

    lele ma toi bil na gaz.ujas.

    Коментиран от #47

  • 47 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "БУМЕР КАМОР":

    i koe mu e ujasnoto ?

    Коментиран от #48

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Златин Славчев

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "Autohouse Randm":

    vsichkite ti profili da vidiah

    Коментиран от #53

  • 50 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Autohouse Randm":

    Текст към връзката

    Коментиран от #58

  • 51

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Шиничи Ясуко":

    Не е натежала, колата е паркирана на неравно място.
  • 52 Shmeker

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Златин Славчев":

    Аз говоря за голф комби. С 2.0 мотор, кола, която върви добре и не е от най-леките модели.

    Коментиран от #54

  • 53 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #49 от "Златин Славчев":

    priatelio izviniavai ne iskam da te obijdam ama moiat profil e edin i e publichen, a ti veche prilichash na pishtisana babka.cheta vsekidnevno glupostite ti che fiat punto na gaz e nai dobriat avtomobil v sveta.

    Коментиран от #55

  • 54 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "Shmeker":

    za men ako shte klas okolo golfa Bora e mnogo dobar izbor.

    Коментиран от #56

  • 55 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #53 от "Autohouse Randm":

    nikoga ne sam go kazal vsichkite tenekii sa edni i sashti i niama nai hubav
  • 56 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "Autohouse Randm":

    То между голф 4 комби и бора комби няма голяма разлика, единсвено само дето голфовете ги правят до 2006-та година, борите ги правят до по-ранни години

    Коментиран от #57

  • 57 Autohouse Randm

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "Shmeker":

    da taka e no Bora niakak si po mi haresva.moi priatel kara Bora kombi 2.3 benzin4x4 i e mnogo dovolen.niakaksi ima izlachvane poveche ot golfa
  • 58 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #50 от "Златин Славчев":

    ima hora skapernici

    Коментиран от #59

  • 59 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #58 от "Autohouse Randm":

    tova ne e skapernichestvo

    Коментиран от #60

  • 60 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #59 от "Златин Славчев":

    napravo si e skapernichestvo

    Коментиран от #61

  • 61 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #60 от "Autohouse Randm":

    ne mislia kakvo znachenie ima s kakvo gorivo se kara

    Коментиран от #62

  • 62 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #61 от "Златин Славчев":

    za punto to da.evtina kola evtino gorivo.ama ako spresh s skapo vozilo i zaredish LPG.......
  • 63 Emre Mustafa

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от " ":

    Защо ми се правиш ? с ДСГ ще харчи още по-малко ти стани на нисан фен
  • 64 Emre Mustafa

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Златин Славчев":

    Ти на всяка статия без да четеш, пишеш !
  • 65 Emre Mustafa

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Autohouse Randm":

    Точно
  • 66 mitko mitov

    2 2 Отговор
    Извинете ме ,но аз не разбирам какво против имате газовите и метановите уредби?На скоро видях един приятел на моя шеф дойде при него с порше кайен с газова уредба ,но като се замислих не е будала този да се вози в същото луксозно возило ,а да зарежда на половин цена и за него няма забрана за влизане в зелените зони по големите градове.

    Коментиран от #67

  • 67 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #66 от "mitko mitov":

    dva tvoi komentara vidiah dobre rasajdavash

    Коментиран от #68

  • 68 mitko mitov

    1 2 Отговор

    До коментар #67 от "Златин Славчев":

    това не са само разсъждения това са действителни случай.

    Коментиран от #69

  • 69 Златин Славчев

    0 2 Отговор

    До коментар #68 от "mitko mitov":

    da no mnogo hora ne go razbirat dori i da go vidiat a ti dori si osaznat riadko iavlenie v teia saitove takiva samo gi napadat

    Коментиран от #70

  • 70 mitko mitov

    2 2 Отговор

    До коментар #69 от "Златин Славчев":

    Ние до като не си промениме начина на мислене и отношението ни един към друг оправяне няма да има.дано следващите след нас имат по-европейско и глобално мислене за да живеят по-добре от нас ,да ликвидираме бай ганьовщината.
  • 71 CarPro

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Рашко Ломския":

    4uh Nqkakvi Prostotii Gaz Az Ko si Prikazvam Gazta samo sasipva dvigatelq i nishto drugo Kolata Si iska benzin ne e sazdadena za Pradni.
    A toq s porsheto e palen Budala shoto skupa Kola na4i ima pari pak kara na pradni. Moi Priqtel Kara Audi80 Kolata si e dosta dobra i e pora4kova S line kara NA VISOKO OKTANOV BENZIN A98 I kazva 4e nikoga nqma da kara na gaz I e prav To nemoje da iskash da imash moshtnost pak i da si ikonomi4en