Едва ли има някой, който не знае, независимо дали е привърженик на марката, или не, че Volkswagen е една от най-масовите коли у нас. Съвсем наскоро МВР извади и статистика, от която официално стана ясно, че към 01.07.2014 година по пътищата на страната ни се движат най-много (476 327) автомобили с марката VW. Не е тайна и че Golf е бестселърът на компанията от Волфсбург.
Моделът Golf открай време е символ на т.нар. "народна кола", най-вече заради качества като здравина, практичност и приемлива цена. Последното седмо поколение не прави изключение, а една от разновидностите му се явява и най-икономичният Golf. Става дума за модификацията TGI BlueMotion - един автомобил, работещ и на природен газ (метан), и на бензин.
Именно на този вариант екипът ни първи направи обстоен тест драйв. Първоначалните ни впечатления са за една икономична и в същото време динамична и функционална кола, която може да навърти пробег от 100 километра с разход от само 6 лева, а с едно зареждане е в състояние да измине над 1 300 километра. Ето и по-конкретно за какво иде реч.
Екстериор
Тук няма да отделяме по-съществено внимание, защото външно версията TGI не се различава от стандартната "седмица". Тя може да бъде разпозната по логата TGI и BlueMotion, които са разположени дискретно на радиаторната решетка и на задната дясна част на автомобила. Тази идентификация показва, че това е Golf, фабрично оборудван с метанова уредба. Това е първият автомобил от марката, който носи новото обозначение TGI. Впоследствие с него ще се обозначават всички модели на германците, оборудвани с уредба за работа с природен газ.
Интериор
И тук разликите спрямо стандартната седма генерация на модела са незначителни. По таблото никъде няма да откриете допълнително монтирани превключватели за работа на метан или на бензин. Отличия се откриват в приборите пред погледа на водача. Те са аналогови, като под оборотомера е интегриран нивомер за нивото на природен газ в бутилката, а под скоростомера е наличен аналогичен уред, отчитащ нивото на бензин в резервоара. Иначе приборите са информативни, седалките - ергономични, а просторът в купето е оптимален за автомобил от този клас. Заради наличието на метановата уредба не е пострадал дори багажникът. Бутилките са монтирани под товарното пространство, на мястото на резервната гума.
Двигател и ходови характеристики
Новият VW Golf TGI се задвижва от 1.4-литров TSI двигател, който разполага с мощност 110 конски сили. Агрегатът се чувства еднакво добре и при работа на компресиран природен газ (CNG), и на бензин. Всъщност разлика не се усеща. Ако не погледнете бордкомпютъра, няма да разберете и кога става превключването между двете горива. При палене на колата двигателят стартира на бензин, а след това електрониката сама преценява кога да превключи в режим CNG. Когато природният газ свърши, системата автоматично прехвърля на бензин. С други думи метанът е с приоритет. С него автомобилът измина 370 километра при средна скорост от над 120 км/ч. Заводските данни са за 400 километра на метан. Дори и да не намерите веднага метан станция, резервоарът за бензин е стандартен - 55 литра и напълно достатъчен за изминаване на още 900 километра. Като цяло двигателчето е много икономично. Средният разход, който TGI даде на газ, беше 4.0 килограма на 100 километра, а на бензин хибридният Golf изразходи малко под 6 литра на 100.
Въпреки предварителните ни очаквания за икономичен, но недотам динамичен агрегат, те се опровергаха още със стъпването на магистрала "Тракия". Независимо на метан или на бензин, моделът TGI ускорява отлично и без проблем поддържа и доста над максимално разрешената скорост от 140 км/ч. Ускорението до 100 става за около 10 секунди. И още нещо интересно, което едва ли вълнува толкова потенциалните купувачи у нас, но не трябва да бъде пропуснато, е нивото на отработени газове, изхвърляни в атмосферата. Благодарение на средните си нива на вредни емисии от 94 г/км, Golf TGI отговаря на Euro 6 нормите за екологичност. Що се отнася до управление, наличието на относително тежката метанова бутилка по никакъв начин не се отразява на автомобила. Той е стабилен и се характеризира с минимален крен дори и на планински път с по-остри завои.
Цена
Golf TGI стъпва в България около година след старта на продажбите на метановия Volkwagen eco Up!. Ориентировъчните му разходи по цени към момента, при стандартизиран пакет за поддръжка за пробег от 120 000 км, възлизат на около 2.5 стотинки без ДДС на километър, а горивният разход на километър на автомобила комбинирано е едва 4.5 стотинки без ДДС. Иначе базовата цена на VW Golf TGI стартира от 40 205 лв с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Доктора
Коментиран от #2
11:00 20.08.2014
2 Златин Славчев
До коментар #1 от "Доктора":
e kakvo 20000 kola nova e za niskata klasa li tova e skapa kola za po bogati hora za 40 000 ojesh da kupish i bmw i mercedesКоментиран от #3
11:18 20.08.2014
3 ярослав станчев
До коментар #2 от "Златин Славчев":
Абе Злати,хората ти продават кола,която харчи 6 лева на 100 км. ти за БМВ и Мерцедес пишеш.Става въпрос за икономична кола,не за друго.Ама ти първо пишеш,а после четеш.Коментиран от #6, #10
11:26 20.08.2014
4 Рашко Ломския
Коментиран от #14, #71
11:31 20.08.2014
5 Геро
11:34 20.08.2014
6 Златин Славчев
До коментар #3 от "ярослав станчев":
prosto pisah na parvia komentirash che kolata bilaza srednata klasa srednata klasa ot kade shte ima 40 000 kolkoto struvat bmw i mercedesi inachi vidiah che kolata harchi 6 lv moita harchi 8 lv na 100 km izvan gradaКоментиран от #7
11:47 20.08.2014
7 Autohouse Randm
До коментар #6 от "Златин Славчев":
12:02 20.08.2014
8 Кобрата
12:13 20.08.2014
9 илиев
Коментиран от #11, #13
12:25 20.08.2014
10 Симеон Тасев
До коментар #3 от "ярослав станчев":
мале мале голем си бате на всяка статия най-компетентния12:30 20.08.2014
11 Autohouse Randm
До коментар #9 от "илиев":
12:32 20.08.2014
12 Furinax xx
Suzhalqwam za latinicata.
13:11 20.08.2014
13 Emre Mustafa
До коментар #9 от "илиев":
Тогава ти пак си купи Мерседес , плащаш големи данъци , застраховки и т.н ,ако имаш толкова пари и няма да ти даде 6лв на сто ! Да и аз мисля ,че е скъпо трябваше да е към 32-35хиляди13:15 20.08.2014
14 Emre Mustafa
До коментар #4 от "Рашко Ломския":
Много точно си написал ,но с 4 човека дали ще даде 6лв + малко багаж ,ще излезе към 7-8лв мисля ,но много хубав коментар13:19 20.08.2014
15 Съсел
13:39 20.08.2014
16 DB9
Коментиран от #17
15:33 20.08.2014
17 Autohouse Randm
До коментар #16 от "DB9":
15:48 20.08.2014
18 Човек с потник
16:01 20.08.2014
19 Николай Стоянов
19:36 20.08.2014
20 беьп
19:49 20.08.2014
21 Emre Mustafa
Коментиран от #22, #23, #26, #31
22:29 20.08.2014
22 Златин Славчев
До коментар #21 от "Emre Mustafa":
fiata mi e sas 6 skorosti i kakvo ot tova kakvo znachenie ima kolko skorosti imaКоментиран от #24, #32
00:00 21.08.2014
23
До коментар #21 от "Emre Mustafa":
Ти като си фен на VW не си ли чувал че DSG е проблемна трансмисия можеш ли ми обясни кое не и хубавото на 5 степенната механика освен че е 100 пъти по надеждна. Какъв фен си на VW ти все недоволстваш, я двигателите били слаби я скоростите не били 6 ами 5, по добре стани фен на NISSAN GTR и спри да мрънкаш.Коментиран от #63
08:08 21.08.2014
24 Монго
До коментар #22 от "Златин Славчев":
Значение и разлика има, както има разлика между умствения капацитет на хлебарка и примат . Но дали ще го разбереш...Коментиран от #27
09:49 21.08.2014
25 mitko mitov
Коментиран от #28
11:02 21.08.2014
26 Паткан
До коментар #21 от "Emre Mustafa":
Къде видя 5 скорости бре?!!!Коментиран от #29
13:43 21.08.2014
27 Златин Славчев
До коментар #24 от "Монго":
ia kaji kakvo e znachenieto ne sam vidial razlika i s 5 skorostna kutia i s 615:21 21.08.2014
28 Златин Славчев
До коментар #25 от "mitko mitov":
mi evala svaliam ti shapka mnogo si prav malko takiva hora ima tuk vlizai po chesto15:23 21.08.2014
29 Златин Славчев
До коментар #26 от "Паткан":
sas 6 skorosti e15:24 21.08.2014
30 Шиничи Ясуко
Коментиран от #51
15:30 21.08.2014
31 Златин Славчев
До коментар #21 от "Emre Mustafa":
Текст към връзката na ti 10 skorostna kutiaКоментиран от #33, #64
15:36 21.08.2014
32 Autohouse Randm
До коментар #22 от "Златин Славчев":
mi kato niama znachenie kupi si niakoia s 4 xaxaКоментиран от #34, #65
15:48 21.08.2014
33 Autohouse Randm
До коментар #31 от "Златин Славчев":
15:48 21.08.2014
34 Златин Славчев
До коментар #32 от "Autohouse Randm":
21 vek s 4 niama audito 80 koeto predi 15 godini imahme beshe sas 4Коментиран от #36
16:00 21.08.2014
35 Златин Славчев
21:09 21.08.2014
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Златин Славчев
До коментар #36 от "Autohouse Randm":
teb ne te pitamКоментиран от #38
22:21 21.08.2014
38 Autohouse Randm
До коментар #37 от "Златин Славчев":
pitash pitashКоментиран от #39
08:53 22.08.2014
39 Златин Славчев
До коментар #38 от "Autohouse Randm":
nai dobria mi priatel iska da si vzema vw 4 ka a zaradi tvoite tapanarizmi nemoga da razbera10:50 22.08.2014
40 Shmeker
Коментиран от #41, #43
11:13 22.08.2014
41 Златин Славчев
До коментар #40 от "Shmeker":
toi iska da vzeme 1,4 75 konq dali sa skapi chastite11:31 22.08.2014
42 Shmeker
Коментиран от #44
13:17 22.08.2014
43 Shmeker
До коментар #40 от "Shmeker":
То и преди VW са вадили подобни модели . Има Голф 4 комби BIFUEL с заводски метан и гори също доста малко. Не е лош вариант за семейна или служебна кола.Буахахаа .. кво цъкате минусе ве? Въпросната кола ГОЛФ 4 BIFUEL минава за 7 лв. 100 км. на заводски метан на магистралата при това. Моторът е 2.0 115 коня, 8 клапана.. Кое точно не ви харесва че цъкате минуси?
Коментиран от #45
13:23 22.08.2014
44 Златин Славчев
До коментар #42 от "Shmeker":
a sveshtite i remacite skapi li sa14:56 22.08.2014
45 Златин Славчев
До коментар #43 от "Shmeker":
fiata mi e sas zavodsko gazovo 7,50 lv na 100 km izvan grackoКоментиран от #46, #52
14:57 22.08.2014
46 БУМЕР КАМОР
До коментар #45 от "Златин Славчев":
lele ma toi bil na gaz.ujas.Коментиран от #47
15:56 22.08.2014
47 Златин Славчев
До коментар #46 от "БУМЕР КАМОР":
i koe mu e ujasnoto ?Коментиран от #48
17:34 22.08.2014
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Златин Славчев
До коментар #48 от "Autohouse Randm":
vsichkite ti profili da vidiahКоментиран от #53
22:58 22.08.2014
50 Златин Славчев
До коментар #48 от "Autohouse Randm":
Текст към връзкатаКоментиран от #58
00:16 23.08.2014
51
До коментар #30 от "Шиничи Ясуко":
Не е натежала, колата е паркирана на неравно място.07:45 23.08.2014
52 Shmeker
До коментар #45 от "Златин Славчев":
Аз говоря за голф комби. С 2.0 мотор, кола, която върви добре и не е от най-леките модели.Коментиран от #54
08:08 23.08.2014
53 Autohouse Randm
До коментар #49 от "Златин Славчев":
priatelio izviniavai ne iskam da te obijdam ama moiat profil e edin i e publichen, a ti veche prilichash na pishtisana babka.cheta vsekidnevno glupostite ti che fiat punto na gaz e nai dobriat avtomobil v sveta.Коментиран от #55
08:35 23.08.2014
54 Autohouse Randm
До коментар #52 от "Shmeker":
za men ako shte klas okolo golfa Bora e mnogo dobar izbor.Коментиран от #56
08:36 23.08.2014
55 Златин Славчев
До коментар #53 от "Autohouse Randm":
nikoga ne sam go kazal vsichkite tenekii sa edni i sashti i niama nai hubav10:01 23.08.2014
56 Shmeker
До коментар #54 от "Autohouse Randm":
То между голф 4 комби и бора комби няма голяма разлика, единсвено само дето голфовете ги правят до 2006-та година, борите ги правят до по-ранни годиниКоментиран от #57
21:59 23.08.2014
57 Autohouse Randm
До коментар #56 от "Shmeker":
da taka e no Bora niakak si po mi haresva.moi priatel kara Bora kombi 2.3 benzin4x4 i e mnogo dovolen.niakaksi ima izlachvane poveche ot golfa22:22 23.08.2014
58 Autohouse Randm
До коментар #50 от "Златин Славчев":
ima hora skaperniciКоментиран от #59
22:22 23.08.2014
59 Златин Славчев
До коментар #58 от "Autohouse Randm":
tova ne e skapernichestvoКоментиран от #60
11:31 24.08.2014
60 Autohouse Randm
До коментар #59 от "Златин Славчев":
napravo si e skapernichestvoКоментиран от #61
12:15 24.08.2014
61 Златин Славчев
До коментар #60 от "Autohouse Randm":
ne mislia kakvo znachenie ima s kakvo gorivo se karaКоментиран от #62
17:27 24.08.2014
62 Autohouse Randm
До коментар #61 от "Златин Славчев":
za punto to da.evtina kola evtino gorivo.ama ako spresh s skapo vozilo i zaredish LPG.......23:19 24.08.2014
63 Emre Mustafa
До коментар #23 от " ":
Защо ми се правиш ? с ДСГ ще харчи още по-малко ти стани на нисан фен00:36 25.08.2014
64 Emre Mustafa
До коментар #31 от "Златин Славчев":
Ти на всяка статия без да четеш, пишеш !00:37 25.08.2014
65 Emre Mustafa
До коментар #32 от "Autohouse Randm":
Точно00:38 25.08.2014
66 mitko mitov
Коментиран от #67
00:46 25.08.2014
67 Златин Славчев
До коментар #66 от "mitko mitov":
dva tvoi komentara vidiah dobre rasajdavashКоментиран от #68
01:23 25.08.2014
68 mitko mitov
До коментар #67 от "Златин Славчев":
това не са само разсъждения това са действителни случай.Коментиран от #69
01:41 25.08.2014
69 Златин Славчев
До коментар #68 от "mitko mitov":
da no mnogo hora ne go razbirat dori i da go vidiat a ti dori si osaznat riadko iavlenie v teia saitove takiva samo gi napadatКоментиран от #70
11:36 25.08.2014
70 mitko mitov
До коментар #69 от "Златин Славчев":
Ние до като не си промениме начина на мислене и отношението ни един към друг оправяне няма да има.дано следващите след нас имат по-европейско и глобално мислене за да живеят по-добре от нас ,да ликвидираме бай ганьовщината.17:15 25.08.2014
71 CarPro
До коментар #4 от "Рашко Ломския":
4uh Nqkakvi Prostotii Gaz Az Ko si Prikazvam Gazta samo sasipva dvigatelq i nishto drugo Kolata Si iska benzin ne e sazdadena za Pradni.A toq s porsheto e palen Budala shoto skupa Kola na4i ima pari pak kara na pradni. Moi Priqtel Kara Audi80 Kolata si e dosta dobra i e pora4kova S line kara NA VISOKO OKTANOV BENZIN A98 I kazva 4e nikoga nqma da kara na gaz I e prav To nemoje da iskash da imash moshtnost pak i da si ikonomi4en
21:01 29.08.2014