Volkswagen Group не може да се оплаче от недостиг на престижни марки. Под шапката на немския концерн Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley и Bugatti произвеждат автомобили, които на пръв поглед се конкурират един с друг, но въпреки това продават достатъчно, за да излизат на печалба и да оправдаят съществуването си.
Привидно еднаквата целева клиентела на марките в портфейла на VAG обаче всъщност се оказва доста прецизно сегментирана. "Купувачите на Bentley и Bugatti се различават кардинално", обяснява шефът на концерна Волфганг Дюрхаймер в интервю за Bloomberg. "Средностатистическият клиент на Bentley притежава 8 автомобила. Купувачът на Bugatti на свой ред е собственик на 84 коли, 3 самолета и 1 яхта".
Според Дюрхаймер Bentley произвежда автомобили за 1 процент от купувачите, докато Bugatti се цели в 1% от този 1%. Това обяснява защо френската марка се мъчи вече осма година да разпродаде 450 екземпляра Veyron. От Bentley биха реализирали такова количество за не повече от две седмици.
От планирания тираж на Veyron са останали около 20 бройки. Когато най-сетне им бъдат намерени купувачи, Bugatti ще представи наследника на модела в края на 2015 или началото на 2016 г. По предварителни данни инженерите на компанията разработват три различни модификации, а окончателният продукт ще бъде хибрид с 25% повече мощност от Veyron.