Следващото поколение на култовия Defender ще стане най-практичният и проходим Land Rover в историята на компанията, твърди маркетинговият директор на групата JLR Фил Попхам в интервю за Autocar. Новата генерация на британския всъдеход ще дебютира през 2016-а.
Когато преди три години англичаните показаха прототипа DC100, мнозина специалисти предрекоха, че класиката остава в историята и бъдещият Defender ще има много по-цивилен характер. Заговори се за самоносеща каросерия, независимо окачване и двойно предаване като за асфалт.
Попхам обаче успокоява почитателите на модела. Рамата и целите мостове наистина отпадат от конструкцията, но носещата каросерия от алуминий ще бъде достатъчно лека и устойчива на усукване, за да се избегнат проблеми при диагонално зависване. Defender ще запази изключителната си геометрична проходимост.
Дизайнът на новия всъдеход вече е получил одобрението на ръководството, но някои технически подробности все още не са уточнени. Според Autocar следващият Defender ще се оборудва с четирицилиндрови бензинови и дизелови мотори от семейството Ingenium, дебютирали в Discovery Sport и Jaguar XE. Върховата версия ще се екипира с V6 и 9-степенен автоматик. Най-скъпите модификации ще разполагат и с умния всъдеходен пакет Terrain Response.
Класическият Land Rover Defender ще се пенсионира през декември 2015-а след 67 години вярна служба. Прототип на новото поколение ще бъде показан или идния март в Женева, или наесен във Франкфурт.