Отидете към основна версия

31 456 29

Първи тест на новата Skoda Fabia

  • тест-
  • skoda-
  • fabia

Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието

Субкомпактният модел на Skoda от край време е един от бестселърите на марката. Досега обаче този автомобил се свързваше основно с определението функционален. Новата генерация на модела коренно променя тези представи. Още от пръв поглед се вижда, че новата Fabia съчетава в едно функционалност и изразителен дизайн. В това успяхме да се убедим по време на първите тестове на малката Skoda, които марката проведе в Португалия. Сега ще ви разкажем нашите първоначални впечатления.

Екстериор

В неформален разговор в Лисабон с един от конструкторите от фабриката в Млада Болеслав останахме силно впечатлени от сравнението, което той направи между досегашната генерация и новата. Чешкият инженер нарече предшественика "практична жена", а новото поколение охарактеризира като "готина мадама". Нещо такова се е получило при смяната на поколенията. Новата Fabia следва дизайна на екстравагантната концепция VisionC и благодарение на това изглежда толкова модерно и различно. Акцентите се откриват в радиаторната решетка в стил Rapid и Octavia, ефектните предни светлини с черна основа и в характерните за новите модели на марката C-образни задни светлини. Като цяло формите са по-остри и агресивни. От компанията заявиха още, че във външния вид са използвани линии от състезателната Fabia S2000. Може би заради това Fabia е станала по-ниска с 31 мм, по-къса с 8 мм и по-широка с цели 90 мм. Междуосието на автомобила е 2 470 мм, а теглото на базовата Fabia е под един тон. Всичко това прави така, че новият модел изглежда далеч по-спортно и агресивно от досегашния. Един от недостатъците по външния вид според нас е свързан с ниско разположените фарове против мъгла. Визуално местоположението им е страхотно, но ако за западноевропейците това е красиво, за нас е непрактично решение. Фаровете против мъгла са потенциално уязвими предвид състоянието на пътна мрежа у нас. Иначе е видно, че по отношение на екстериор новата Fabia е направила много голяма крачка напред.

Интериор

Още с отварянето на вратата се вижда, че малката Skoda вече не е познатия ни "сив" автомобил. Естествено не очаквайте супер лукс, но вътрешното пространство е станало далеч по-приятно и комфортно. Материалите са по-качествени, седалките по-удобни, а въпреки по-късата външна дължина, салонът е по-просторен. Чрез малки хитринки вътрешното пространство е станало и значително по-функционално. Така например в товарния отсек са налични различни детайли за прикрепяне на разни видове товари. От вътрешната страна на капачката за резервоара отново присъства ефективната стъргалка за лед, като това са само част от многото функционални решения. Иначе уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, стандартни са и силно информативни. Интерес представлява ефективната и значително по-евтина система mirrorLink. Посредством нея собствениците на Fabia могат да ползват навигация от своя смартфон, без да се налага да правят значителна допълнителна инвестиция за вградена в автомобила навигационна система. Просто свързвате смартфона си с кабел към системата и всичко, което се появява на дисплея на устройството, се дублира на сензорния екран на таблото - просто и ефективно. Недостатъкът, който открихме в салона, е свързан със задните седалки. Облегалката е прекалено вертикално позиционирана, което води до лек дискомфорт при по-дълги пътувания. За сметка на това обаче е увеличено багажното пространство като при третото поколение на Fabia то е 330 литра. Всичко останало е без забележка, а качеството на сглобката определено ще ви впечатли.

Двигатели и ходови характеристики

Базов за новата Fabia е еднолитров трицилиндров бензинов мотор, който ще се предлага с две мощностни характеристики (60 и 75 к.с.). Следват отново мотори с три цилиндъра, този път нафтови. Малките турбодизели са с работен обем 1.4 литра и мощности 90 и 105 коня. На върха на двигателната гама е 1.2-литров TSI бензинов агрегат. Този мотор е четирицилиндров и развива мощност от 90 или 110 конски сили. В зависимост от версията скоростните кутии са три - петстепенна и шестстепенна механични, както и седемстепенна DSG трансмисия. За нас интерес представляваха най-малките дизелови и бензинови агрегати, защото според статистиката, именно подобен род агрегати се търсят най-много от клиентите на малки автомобили у нас. Бензиновото трицилиндрово двигателче е способно да постигне и поддържа отлична скорост, но за динамично ускорение и бързо изпреварване мощността и въртящият момент от 95 Нм не са достатъчни. За сметка на това този мотор е икономичен и евтин за поддръжка. По-добрата алтернатива според нас е малкият дизел. Този мотор е динамичен, достатъчно мощен и много икономичен. Малък проблем е леката турбодупка, която се усеща при ниски обороти. Що се отнася до возията, тя напълно кореспондира с по-спортния облик на колата. Предвид по-ниския център на тежестта и по-голямата широчина на колата новата Fabia е станала по-стабилна в завои, като крен почти не се усеща. Возията е стегната и по-скоро твърда, но не е причина за дискомфорт. Всички тези положителни конструктивни промени се дължат на новата платформа обозначена с индекс PQ25, която е част от модулната конструкция MQB, използвана при Octavia и VW Golf. Пълни технически характеристики на новата Skoda Fabia можете да видите ТУК.

Цена

Все още не са известни точните цени за България, но според представители на вносителя "ЕураТек" те ще са сходни с тези на досегашната Fabia. Очакваната базова цена за модел с климатик, ел.стъкла, радио, централно заключване с дистанционно управление, ESP, въздушни възглавници и т.н. ще е 17 900 лв с ДДС. Като цяло автомобилът получава множество иновативни технологични решения, които по принцип са традиционни за автомобили от по-високия клас. На фона на повишеното качество, силно променената визия и използването на изцяло нова платформа и технологии, можем да прогнозираме, че новата Fabia неминуемо ще се превърне в много силен играч в класа на субкомпактните автомобили. 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини