Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието
Субкомпактният модел на Skoda от край време е един от бестселърите на марката. Досега обаче този автомобил се свързваше основно с определението функционален. Новата генерация на модела коренно променя тези представи. Още от пръв поглед се вижда, че новата Fabia съчетава в едно функционалност и изразителен дизайн. В това успяхме да се убедим по време на първите тестове на малката Skoda, които марката проведе в Португалия. Сега ще ви разкажем нашите първоначални впечатления.
Екстериор
В неформален разговор в Лисабон с един от конструкторите от фабриката в Млада Болеслав останахме силно впечатлени от сравнението, което той направи между досегашната генерация и новата. Чешкият инженер нарече предшественика "практична жена", а новото поколение охарактеризира като "готина мадама". Нещо такова се е получило при смяната на поколенията. Новата Fabia следва дизайна на екстравагантната концепция VisionC и благодарение на това изглежда толкова модерно и различно. Акцентите се откриват в радиаторната решетка в стил Rapid и Octavia, ефектните предни светлини с черна основа и в характерните за новите модели на марката C-образни задни светлини. Като цяло формите са по-остри и агресивни. От компанията заявиха още, че във външния вид са използвани линии от състезателната Fabia S2000. Може би заради това Fabia е станала по-ниска с 31 мм, по-къса с 8 мм и по-широка с цели 90 мм. Междуосието на автомобила е 2 470 мм, а теглото на базовата Fabia е под един тон. Всичко това прави така, че новият модел изглежда далеч по-спортно и агресивно от досегашния. Един от недостатъците по външния вид според нас е свързан с ниско разположените фарове против мъгла. Визуално местоположението им е страхотно, но ако за западноевропейците това е красиво, за нас е непрактично решение. Фаровете против мъгла са потенциално уязвими предвид състоянието на пътна мрежа у нас. Иначе е видно, че по отношение на екстериор новата Fabia е направила много голяма крачка напред.
Интериор
Още с отварянето на вратата се вижда, че малката Skoda вече не е познатия ни "сив" автомобил. Естествено не очаквайте супер лукс, но вътрешното пространство е станало далеч по-приятно и комфортно. Материалите са по-качествени, седалките по-удобни, а въпреки по-късата външна дължина, салонът е по-просторен. Чрез малки хитринки вътрешното пространство е станало и значително по-функционално. Така например в товарния отсек са налични различни детайли за прикрепяне на разни видове товари. От вътрешната страна на капачката за резервоара отново присъства ефективната стъргалка за лед, като това са само част от многото функционални решения. Иначе уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, стандартни са и силно информативни. Интерес представлява ефективната и значително по-евтина система mirrorLink. Посредством нея собствениците на Fabia могат да ползват навигация от своя смартфон, без да се налага да правят значителна допълнителна инвестиция за вградена в автомобила навигационна система. Просто свързвате смартфона си с кабел към системата и всичко, което се появява на дисплея на устройството, се дублира на сензорния екран на таблото - просто и ефективно. Недостатъкът, който открихме в салона, е свързан със задните седалки. Облегалката е прекалено вертикално позиционирана, което води до лек дискомфорт при по-дълги пътувания. За сметка на това обаче е увеличено багажното пространство като при третото поколение на Fabia то е 330 литра. Всичко останало е без забележка, а качеството на сглобката определено ще ви впечатли.
Двигатели и ходови характеристики
Базов за новата Fabia е еднолитров трицилиндров бензинов мотор, който ще се предлага с две мощностни характеристики (60 и 75 к.с.). Следват отново мотори с три цилиндъра, този път нафтови. Малките турбодизели са с работен обем 1.4 литра и мощности 90 и 105 коня. На върха на двигателната гама е 1.2-литров TSI бензинов агрегат. Този мотор е четирицилиндров и развива мощност от 90 или 110 конски сили. В зависимост от версията скоростните кутии са три - петстепенна и шестстепенна механични, както и седемстепенна DSG трансмисия. За нас интерес представляваха най-малките дизелови и бензинови агрегати, защото според статистиката, именно подобен род агрегати се търсят най-много от клиентите на малки автомобили у нас. Бензиновото трицилиндрово двигателче е способно да постигне и поддържа отлична скорост, но за динамично ускорение и бързо изпреварване мощността и въртящият момент от 95 Нм не са достатъчни. За сметка на това този мотор е икономичен и евтин за поддръжка. По-добрата алтернатива според нас е малкият дизел. Този мотор е динамичен, достатъчно мощен и много икономичен. Малък проблем е леката турбодупка, която се усеща при ниски обороти. Що се отнася до возията, тя напълно кореспондира с по-спортния облик на колата. Предвид по-ниския център на тежестта и по-голямата широчина на колата новата Fabia е станала по-стабилна в завои, като крен почти не се усеща. Возията е стегната и по-скоро твърда, но не е причина за дискомфорт. Всички тези положителни конструктивни промени се дължат на новата платформа обозначена с индекс PQ25, която е част от модулната конструкция MQB, използвана при Octavia и VW Golf. Пълни технически характеристики на новата Skoda Fabia можете да видите ТУК.
Цена
Все още не са известни точните цени за България, но според представители на вносителя "ЕураТек" те ще са сходни с тези на досегашната Fabia. Очакваната базова цена за модел с климатик, ел.стъкла, радио, централно заключване с дистанционно управление, ESP, въздушни възглавници и т.н. ще е 17 900 лв с ДДС. Като цяло автомобилът получава множество иновативни технологични решения, които по принцип са традиционни за автомобили от по-високия клас. На фона на повишеното качество, силно променената визия и използването на изцяло нова платформа и технологии, можем да прогнозираме, че новата Fabia неминуемо ще се превърне в много силен играч в класа на субкомпактните автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Манол
Коментиран от #9
09:35 05.11.2014
2 Skier
10:07 05.11.2014
3 Златко Тролчев
Коментиран от #4
10:27 05.11.2014
4 fabiafan
До коментар #3 от "Златко Тролчев":
След тази фабия и новата октавия, а и след рапид спейсбек, трябва да си пълен идиот за да кажеш, че шкодите не се развиват в правилната посока.10:32 05.11.2014
5
Коментиран от #12
10:35 05.11.2014
6 Марто
Коментиран от #25
12:07 05.11.2014
7 Коко Добрев
12:54 05.11.2014
8 АЗ
Коментиран от #15
13:21 05.11.2014
9 Shmeker
До коментар #1 от "Манол":
Аз се кефя на Рапид хечбекКоментиран от #21
14:17 05.11.2014
10 Нема Бира
15:45 05.11.2014
11 До платените фенове
15:47 05.11.2014
12 Кобрата
До коментар #5 от " ":
VW, Seat и Skoda са един флагман и в интериора има много компоненти от VW, така че ако VW ти се струва скучен значи и останалите модели на VAG трябва да са ти скучни.Аз лично харесвам и Skoda и Seat, но ако трябва да избирам между тези 3 марки от флагмана бих взел Volkswagen.
15:58 05.11.2014
13 PAWG
16:32 05.11.2014
14 ВАГ
16:42 05.11.2014
15 суперб
До коментар #8 от "АЗ":
пич,аз има 6 цилиндрова,ама много гълта ,бе...:)17:45 05.11.2014
16 CarPro
18:04 05.11.2014
17 Гост
Поздрави!
18:45 05.11.2014
18 Кадилак Елдорадо
18:55 05.11.2014
19 mercal
20:23 05.11.2014
20 Киека
23:12 05.11.2014
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Фълки
01:05 06.11.2014
24 Гост
01:36 06.11.2014
25 mediator37
До коментар #6 от "Марто":
Ааа, виж ти! Външният вид бил имал значение. Което иде да покаже защо марки известни с това и онова, като Волво например, бяха в перманентна издънка десетилетия и накрая, О- фалит! ... и светло пиздоглазо бъдеще, в смисъл китайско.А по Фабийката- не знаех, че в днешно време се произвеждат нови коли с претенции, ама с климатици, не с климатроници.
Коментиран от #26
09:29 06.11.2014
26 Shmeker
До коментар #25 от "mediator37":
Климатик с врътка с градуси най-вероятно. Което си е климатроник, но дори и да не е така - какво значение има? Климатроника за да е хубав трябва да е поне двузонен и да има възможност да се регулира отделно температурата на духалките да не ти се схваща врата, както е при БМВ и Мерцедес.Коментиран от #27
09:58 06.11.2014
27 кара Лада
До коментар #26 от "Shmeker":
Има значение дали е климатроник, дори да е еднозонов. Най гадно е да е просто климатик с ръчно регулиране.10:55 06.11.2014
28 Ваг
90-130 к.с и при 130 коня ще бъде по-различно и за Климатиците
Фен съм на Ваг но заради най евтиното продават с климатик и 5 степенна скоростна кутия
11:43 07.11.2014
29 денев
18:58 26.05.2018