5 Ноември, 2014 09:26 31 455 29

Първи тест на новата Skoda Fabia

  • тест-
  • skoda-
  • fabia
Първи тест на новата Skoda Fabia - 1

Лисабон, Португалия. Наш екип от мястото на събитието

Субкомпактният модел на Skoda от край време е един от бестселърите на марката. Досега обаче този автомобил се свързваше основно с определението функционален. Новата генерация на модела коренно променя тези представи. Още от пръв поглед се вижда, че новата Fabia съчетава в едно функционалност и изразителен дизайн. В това успяхме да се убедим по време на първите тестове на малката Skoda, които марката проведе в Португалия. Сега ще ви разкажем нашите първоначални впечатления.

Екстериор

В неформален разговор в Лисабон с един от конструкторите от фабриката в Млада Болеслав останахме силно впечатлени от сравнението, което той направи между досегашната генерация и новата. Чешкият инженер нарече предшественика "практична жена", а новото поколение охарактеризира като "готина мадама". Нещо такова се е получило при смяната на поколенията. Новата Fabia следва дизайна на екстравагантната концепция VisionC и благодарение на това изглежда толкова модерно и различно. Акцентите се откриват в радиаторната решетка в стил Rapid и Octavia, ефектните предни светлини с черна основа и в характерните за новите модели на марката C-образни задни светлини. Като цяло формите са по-остри и агресивни. От компанията заявиха още, че във външния вид са използвани линии от състезателната Fabia S2000. Може би заради това Fabia е станала по-ниска с 31 мм, по-къса с 8 мм и по-широка с цели 90 мм. Междуосието на автомобила е 2 470 мм, а теглото на базовата Fabia е под един тон. Всичко това прави така, че новият модел изглежда далеч по-спортно и агресивно от досегашния. Един от недостатъците по външния вид според нас е свързан с ниско разположените фарове против мъгла. Визуално местоположението им е страхотно, но ако за западноевропейците това е красиво, за нас е непрактично решение. Фаровете против мъгла са потенциално уязвими предвид състоянието на пътна мрежа у нас. Иначе е видно, че по отношение на екстериор новата Fabia е направила много голяма крачка напред.

Интериор

Още с отварянето на вратата се вижда, че малката Skoda вече не е познатия ни "сив" автомобил. Естествено не очаквайте супер лукс, но вътрешното пространство е станало далеч по-приятно и комфортно. Материалите са по-качествени, седалките по-удобни, а въпреки по-късата външна дължина, салонът е по-просторен. Чрез малки хитринки вътрешното пространство е станало и значително по-функционално. Така например в товарния отсек са налични различни детайли за прикрепяне на разни видове товари. От вътрешната страна на капачката за резервоара отново присъства ефективната стъргалка за лед, като това са само част от многото функционални решения. Иначе уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, стандартни са и силно информативни. Интерес представлява ефективната и значително по-евтина система mirrorLink. Посредством нея собствениците на Fabia могат да ползват навигация от своя смартфон, без да се налага да правят значителна допълнителна инвестиция за вградена в автомобила навигационна система. Просто свързвате смартфона си с кабел към системата и всичко, което се появява на дисплея на устройството, се дублира на сензорния екран на таблото - просто и ефективно. Недостатъкът, който открихме в салона, е свързан със задните седалки. Облегалката е прекалено вертикално позиционирана, което води до лек дискомфорт при по-дълги пътувания. За сметка на това обаче е увеличено багажното пространство като при третото поколение на Fabia то е 330 литра. Всичко останало е без забележка, а качеството на сглобката определено ще ви впечатли.

Двигатели и ходови характеристики

Базов за новата Fabia е еднолитров трицилиндров бензинов мотор, който ще се предлага с две мощностни характеристики (60 и 75 к.с.). Следват отново мотори с три цилиндъра, този път нафтови. Малките турбодизели са с работен обем 1.4 литра и мощности 90 и 105 коня. На върха на двигателната гама е 1.2-литров TSI бензинов агрегат. Този мотор е четирицилиндров и развива мощност от 90 или 110 конски сили. В зависимост от версията скоростните кутии са три - петстепенна и шестстепенна механични, както и седемстепенна DSG трансмисия. За нас интерес представляваха най-малките дизелови и бензинови агрегати, защото според статистиката, именно подобен род агрегати се търсят най-много от клиентите на малки автомобили у нас. Бензиновото трицилиндрово двигателче е способно да постигне и поддържа отлична скорост, но за динамично ускорение и бързо изпреварване мощността и въртящият момент от 95 Нм не са достатъчни. За сметка на това този мотор е икономичен и евтин за поддръжка. По-добрата алтернатива според нас е малкият дизел. Този мотор е динамичен, достатъчно мощен и много икономичен. Малък проблем е леката турбодупка, която се усеща при ниски обороти. Що се отнася до возията, тя напълно кореспондира с по-спортния облик на колата. Предвид по-ниския център на тежестта и по-голямата широчина на колата новата Fabia е станала по-стабилна в завои, като крен почти не се усеща. Возията е стегната и по-скоро твърда, но не е причина за дискомфорт. Всички тези положителни конструктивни промени се дължат на новата платформа обозначена с индекс PQ25, която е част от модулната конструкция MQB, използвана при Octavia и VW Golf. Пълни технически характеристики на новата Skoda Fabia можете да видите ТУК.

Цена

Все още не са известни точните цени за България, но според представители на вносителя "ЕураТек" те ще са сходни с тези на досегашната Fabia. Очакваната базова цена за модел с климатик, ел.стъкла, радио, централно заключване с дистанционно управление, ESP, въздушни възглавници и т.н. ще е 17 900 лв с ДДС. Като цяло автомобилът получава множество иновативни технологични решения, които по принцип са традиционни за автомобили от по-високия клас. На фона на повишеното качество, силно променената визия и използването на изцяло нова платформа и технологии, можем да прогнозираме, че новата Fabia неминуемо ще се превърне в много силен играч в класа на субкомпактните автомобили. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Манол

    3 2 Отговор
    Уникална количка. Съотношение цена/качество това е най-доброто на пазара. Нямам търпение да дойде в България да я видя на живо. Сериозно обмислям покупка именно на малката Фабия с три цилиндъра.

    Коментиран от #9

  • 2 Skier

    4 0 Отговор
    Действително е много променена.Харесва ми!
  • 3 Златко Тролчев

    2 4 Отговор
    e normalno e cehite da biagat ot VAG.te ot VAG do kakvoto se dokosnat se sriva.

    Коментиран от #4

  • 4 fabiafan

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Златко Тролчев":

    След тази фабия и новата октавия, а и след рапид спейсбек, трябва да си пълен идиот за да кажеш, че шкодите не се развиват в правилната посока.
  • 5

    3 2 Отговор
    Готина количка, не е скучна за разлика от VW.

    Коментиран от #12

  • 6 Марто

    4 0 Отговор
    Дачия сандеро е малко по-евтина,но тази Фабия е доста по-кола от Дачията.Преди не им обръщах много внимание заради външния вид,но сега като гледам това...Много ме кефи.

    Коментиран от #25

  • 7 Коко Добрев

    0 0 Отговор
    Притеснен съм дали ще си събера големите ръце вътре,но иначе никак не е зле автомобила
  • 8 АЗ

    4 0 Отговор
    Колега, аз имам трицилиндрова. Не се подвеждай с такъв двигател. Колата е супер, но не и трите цилиндъра, сериозен съм. Иначе Шкодака е перфектен, е не е БМВ или АУДИ, но е супер. Аз я имам от 8 години и примерно окачването е жеУезо.

    Коментиран от #15

  • 9 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Манол":

    Аз се кефя на Рапид хечбек

    Коментиран от #21

  • 10 Нема Бира

    2 0 Отговор
    Доста приятно автомобилче! Браво на Чехите!
  • 11 До платените фенове

    0 2 Отговор
    С "по-спортното" окачване ще друса повече по нашите дупки. А и нещо много ръбеста ми стои отвътре ..
  • 12 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от " ":

    VW, Seat и Skoda са един флагман и в интериора има много компоненти от VW, така че ако VW ти се струва скучен значи и останалите модели на VAG трябва да са ти скучни.
    Аз лично харесвам и Skoda и Seat, но ако трябва да избирам между тези 3 марки от флагмана бих взел Volkswagen.
  • 13 PAWG

    3 0 Отговор
    Хубаво, ама това на снимките няма да е под 30000 лева, даже и повече. Като гледам тавана, джантите, кожен мулти волан, навигация, спортен салон и т.н. и отиваме на октавия. Моята беше 38к лв., иначе пишеха цени от 26к. лв. Да, ама от 26 до 50.
  • 14 ВАГ

    3 0 Отговор
    2020 - новата Фабиа с иновативни двигатели 0.4 бензин 29 коня. 0.5 дизел с турбина от сокоизтисквачка 105 коня и върховото постижение на ВАГ 0.2 ТФСИ с изумителните 200 коня при 1000 оборота. Пази Боже, опази !
  • 15 суперб

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "АЗ":

    пич,аз има 6 цилиндрова,ама много гълта ,бе...:)
  • 16 CarPro

    0 0 Отговор
  • 17 Гост

    2 0 Отговор
    Даунсайзингът не е типичен само за ВАГ групата, приятел! А той се налага заради рестрикциите относно вредните емисии! Никой по свое желание не се хвърля в песни, за да прави нови двигатели всяка година! Така че полемиката ти относно кубатура и мощности е забавна...но само това!
    Поздрави!
  • 18 Кадилак Елдорадо

    2 2 Отговор
    Чешка бракма. А за трите цилинъра...пфу.
  • 19 mercal

    1 3 Отговор
    същото дърво като досегашните модели, ништо особенно
  • 20 Киека

    0 1 Отговор
    Отпред е като рапид а цялостно отзад изглежда като сапунерка, ама става де.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Фълки

    0 2 Отговор
    По-добре стар мерцедес отколкото всякакви нови дачии литекси шкоди лади и тн.Ако е подържан мерка с оригинални части ще те надживее.
  • 24 Гост

    1 0 Отговор
    Фълки, в този ред на мисли - за теб добре подържана бабичка, за мен стегнато младо гадже :) Сеш`aш ли се къде е разликата :))
  • 25 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Марто":

    Ааа, виж ти! Външният вид бил имал значение. Което иде да покаже защо марки известни с това и онова, като Волво например, бяха в перманентна издънка десетилетия и накрая, О- фалит! ... и светло пиздоглазо бъдеще, в смисъл китайско.

    А по Фабийката- не знаех, че в днешно време се произвеждат нови коли с претенции, ама с климатици, не с климатроници.

    Коментиран от #26

  • 26 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "mediator37":

    Климатик с врътка с градуси най-вероятно. Което си е климатроник, но дори и да не е така - какво значение има? Климатроника за да е хубав трябва да е поне двузонен и да има възможност да се регулира отделно температурата на духалките да не ти се схваща врата, както е при БМВ и Мерцедес.

    Коментиран от #27

  • 27 кара Лада

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Shmeker":

    Има значение дали е климатроник, дори да е еднозонов. Най гадно е да е просто климатик с ръчно регулиране.
  • 28 Ваг

    0 0 Отговор
    Трябва да е 4 цилиндъра и малко повеч-е мощност и не трябва да се продава 5 степенна механична в 6 степенна и 7 ДСГ ще получат по хубава икономичност например 1.4 ТДИ 90-110 коня ако беше
    90-130 к.с и при 130 коня ще бъде по-различно и за Климатиците
    Фен съм на Ваг но заради най евтиното продават с климатик и 5 степенна скоростна кутия
  • 29 денев

    0 0 Отговор
    ега ти боклуците. като чуя шкода и ми се повръща...