Отидете към основна версия

27 277 36

Подронена е репутацията на японското автомобилостроене

  • takata-
  • въздушни възглавници
Надеждни ли са японските автомобили? Мнозина от експертите в автомобилния бранш ще отговорят положително на този въпрос, но напоследък все повече акции по отзоваване на японски коли от различни марки ни карат да се съмняваме в общоприетото твърдение. Това явно тревожи и правителството на Страната на изгряващото слънце, защото министъра на транспорта Акихиро Ота излезе с официално становище по темата, като обвини японската компания Takata в подронване на репутацията на японското автомобилостроене.
 
Takata е фирмата, производител на дефектиращите въздушни възглавници, заради които концерните Honda Motor и Mazda Motor започнаха масови акции по отзоваване на автомобили. Най-много коли отзова Honda. През сервизите на компанията ще трябва да минат 2 млн. возила. Кампанията на Mazda засяга 160 000 коли, а Nissan привиква в сервизите си по цял свят 755 000 автомобила, сред които и продукцията на Infiniti.
 
Въздушни възглавници на Takata са монтирани на поне 10 млн. коли по цял свят, но японците искат да изчистят най-вече името на своите автомобилни компании. Ще припомним, че скандалът избухна след проверка на американската служба за пътна безопасност NHTSA, която установи, че съществува риск от непровокирано активиране на еърбеговете и наранявания и дори смърт.
 
От NHTSA са дали срок на Takata до втори декември, тази година, да назове причината заради която дефектират пиропатроните на въздушните възглавници. Ако проблемите не бъдат отстранени от всички автомобили, то японците от Takata ги грози глоба от $7 000 за всеки автомобил с неизправен еърбег. Дефектът засегна и Audi, BMW, Chrysler, Ford и Toyota, които също обявиха кампания за отстраняване на възможни дефекти на въздушните възглавници на Takata Corporation.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини