След трагичен инцидент в Реймс на 11 юни 2025 година, при който водачка загина в резултат на експлозия на въздушна възглавница, Citroën наложи незабавно спиране на всички засегнати модели C3 и DS3. По информация на френското издание largus, това засяга общо 410 000 превозни средства, произведени в периода 2014 - 2019 година в Европа, от които 82 000 са във Франция. Министерството на транспорта, в лицето на Филип Табаро, се намеси решително, призовавайки ръководството на Citroën да предприеме спешни мерки, известни като "стоп-драйв", за всички автомобили, включени в кампанията за изтегляне.
Този ход на производителя е директен отговор на нарастващите опасения за безопасността, особено след като жертвата от Реймс е втората загинала във Франция вследствие на дефектни въздушни възглавници Takata. Citroën вече е осъществил контакт със собствениците на засегнатите автомобили още през май, но тогава не е имало задължително изискване за спиране от движение. Новата мярка разширява обхвата на предишни кампании за изтегляне, стартирани през април 2024 година за Южна Франция и през февруари 2025 година за Северна Франция, обхващащи и превозни средства, регистрирани между 2008 и 2013 година.

Инцидентът в Реймс повдигна сериозни въпроси относно първоначалните анализи на риска, извършени от производителя. Въпреки че автомобилът на загиналата е бил произведен през 2014 година и е подлежал на сервизна акция, той не е бил включен в списъка за "стоп-драйв" по това време. Говорител на Stellantis заяви, че техните анализи не са показвали риск от деградация на въздушните възглавници, но в момента преоценяват ситуацията. Оказва се, че Citroën е изпратил препоръчано писмо до жертвата на 20 май, но то е било върнато поради неактуален адрес, което е попречило на своевременната комуникация.
Citroën твърди, че е постигнал значителен напредък в подмяната на дефектните въздушни възглавници. От общо 690 000 C3 и DS3, подлежащи на изтегляне за смяна на въздушни възглавници във Франция, вече са извършени 481 000 интервенции, което представлява 69.7% от засегнатия автопарк. Кампанията засяга различни модели Citroën, включително Citroën C3 Phase 2 (2008-2017), C4 (2010-2018), DS3 (2008-2019), DS4 (2010-2017), DS5 (2010-2018) и C-Zero (2010-2017).

За да проверят дали техният автомобил е засегнат, собствениците трябва да проверят VIN номера. Ако се появи код за изтегляне MK7 (2008-2018), NQ3 (2009-2013) или GCD (2010-2017), това означава, че превозното средство е включено в "стоп-драйв" кампанията. В такъв случай Citroën изрично призовава собствениците да спрат да шофират автомобила си незабавно и да си запишат час в сервиз. До момента Министерството на транспорта е регистрирало тридесет инцидента, довели до единадесет смъртни случая в отвъдморските територии и два във Франция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
17:06 18.06.2025
2 Ицо
17:14 18.06.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 4444
Коментиран от #5, #6, #14
17:19 18.06.2025
5 гост
До коментар #4 от "4444":
Японската компания Таката, както и японските им и американски клиенти имаха същия проблем17:22 18.06.2025
6 Шофьор
До коментар #4 от "4444":
"Ситроен, Пежо и Рено .... никога!"Карай си Гоуфа и не се обаждай. Не четеш ли - възглавниците са на японската марка Takata.
Коментиран от #7
17:37 18.06.2025
7 4444
До коментар #6 от "Шофьор":
Голф не карам, немско и японско карам защото това ми е кеф и от това съм доволен.Имал съм достатъчно френски коли.... никога повече.
Коментиран от #12
17:41 18.06.2025
8 Бях….
Коментиран от #11
17:42 18.06.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ПОЯСНЕНИЕ
18:58 18.06.2025
11 Бъди
До коментар #8 от "Бях….":
Защо си се излъгал с тази скапана марка Ситроен? Единствено хубаво им беше хидропневматичното окачване. Страхотна визия,пробвал съм я. Но вече не се произвежда. Така че не се излагай с разни френски или италиански таралясници,а си купи японски автомобил. Ако искаш да си доволен и да не даваш излишни пари за ремонти.Коментиран от #19, #26
19:02 18.06.2025
12 4445
До коментар #7 от "4444":
И ти ли не си разбрал,че френските и италиански таралясници не струват? Не можеш ли да се досетиш,че по-добре е да си купиш японски автомобил?Коментиран от #20
19:04 18.06.2025
13 Френско качество
19:07 18.06.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Тарикатите си
пицария, където ни чака готина мацка за де е почерпим и разглезим.След това каквото стане.😀
Коментиран от #31
00:18 19.06.2025
16 Тарикатите а балъците
топ тъпотия на инженерното немско творение.Това са 2000лв. Обслужване на тъпака му се при…….ра.Няма нищо ще излезна с жена му парите му свършиха .
Коментиран от #18
00:33 19.06.2025
17 Никога повече френски автомобил!
Коментиран от #21
06:40 19.06.2025
18 Гост
До коментар #16 от "Тарикатите а балъците":
На кой Пасат ремъка е в масло, кой двигател е това? Я поясни, че нещо май послъгмаш!!! И като му взе 2000 лева, даде ли му гаранция? Щото ФВ ще направи същото със 1000 лева, и ще му даде 2 години гаранция на всичко което са пипали! Аматьор....06:47 19.06.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 демократ
До коментар #12 от "4445":
Че то аербега е японски бoк лyк в който е проблема. А иначе кола сано Американска.08:05 19.06.2025
21 купуват ги
До коментар #17 от "Никога повече френски автомобил!":
Защото са евтини08:26 19.06.2025
22 Абе
09:13 19.06.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 6235
Купен нов, добре поддържан. За тези години и 120,000км има сменени кормилна рейка, акумулатор и съединител. Да чукна на дървената си глава, върви и не се отказва и никак не ми се ще да го сменям с новите луксозни еко недоразумения.
Само сега да не ме чуе и да се счупи се!
Коментиран от #25, #30, #36
10:22 19.06.2025
25 милчо
До коментар #24 от "6235":
С3,1.1,60кс-2006 перфектен градски автомобил.За десет години-акумулатор,пр.дискове и накладки,тампони на пр.носачи(по 13лв./бр).Коментиран от #29
10:46 19.06.2025
26 милчо
До коментар #11 от "Бъди":
Ти сигурно си роден 1944год.,щом помниш хидравликата на Ситроен.Тогава карахме трабанти и москвичи.Приятел успя да купи от Мототехника Fiat126p,ние,от махалата,го гледахме като извънземно.Коментиран от #28
10:53 19.06.2025
27 Пилот на Ферари
11:17 19.06.2025
28 ха ха ха ...
До коментар #26 от "милчо":
Ти па сигурно си роден 1949 година щом помниш само Москвич и Трабант ?!Ама сигурно Москвич 403 ,а?
Да не би случайно да го държиш още в гаража ? От колекционерско любопитство питам ?
11:20 19.06.2025
29 радвам се че ти харесва
До коментар #25 от "милчо":
Пълна таратайка за начинаещи кифли .11:20 19.06.2025
30 а стига бе
До коментар #24 от "6235":
За 120 000км - съединител , кормилна рейка .....Че то другите и на 220 000 не сменят такива работи .11:22 19.06.2025
31 Читател
До коментар #15 от "Тарикатите си":
Отличен 6 колега.11:59 19.06.2025
32 Затова, никога автомобил
13:25 19.06.2025
33 СЛОНА
МОСКВИЧИТЕ ,ЛАДИТЕ И ВОЛГИТЕ НЯМАА ВЪЗГЛАВНИЦИ!!!
Коментиран от #35
13:27 19.06.2025
34 Оги
15:55 19.06.2025
35 Иван Иванов
До коментар #33 от "СЛОНА":
Пък бяха и по сигурни при катастрофа, защото бяха произведени от дебела ламарина , а не от ПЛАСМАС. Аз съм 56 набор и помня ГАЗ 21 С /Волга/, Москвич 403 и т.н.18:03 19.06.2025
36 От чужбина
До коментар #24 от "6235":
Работил съм в гараж, тук в чужбина. За няколко години смених безброй съединители, дискове, накладки, лагери и какво ли не. При френските коли най-често ги връщат от техн.преглед заради кормилни накрайници. Като цяло често дефектират и сякаш имат заложени дефекти. НИКОГА не е дошъл Мерцедес за смяна на съединител. Аз самия смених няколко Мерцедеса и НЕ съм им сменявал съединител, нито кормилни накрайници, а съм ги карал по много километри и преди мен също са карани.20:37 19.06.2025
37 Слав
02:49 20.06.2025