Спират от движение почти половин милион Citroën-а в цяла Европа. Какво се случва с френските коли у нас?

18 Юни, 2025 16:55 26 278 37

  • citroen-
  • c3-
  • сервизна акция-
  • takata

Причината е в дефектни въздушни възглавници Takata

Спират от движение почти половин милион Citroën-а в цяла Европа. Какво се случва с френските коли у нас? - 1

След трагичен инцидент в Реймс на 11 юни 2025 година, при който водачка загина в резултат на експлозия на въздушна възглавница, Citroën наложи незабавно спиране на всички засегнати модели C3 и DS3. По информация на френското издание largus, това засяга общо 410 000 превозни средства, произведени в периода 2014 - 2019 година в Европа, от които 82 000 са във Франция. Министерството на транспорта, в лицето на Филип Табаро, се намеси решително, призовавайки ръководството на Citroën да предприеме спешни мерки, известни като "стоп-драйв", за всички автомобили, включени в кампанията за изтегляне.

Този ход на производителя е директен отговор на нарастващите опасения за безопасността, особено след като жертвата от Реймс е втората загинала във Франция вследствие на дефектни въздушни възглавници Takata. Citroën вече е осъществил контакт със собствениците на засегнатите автомобили още през май, но тогава не е имало задължително изискване за спиране от движение. Новата мярка разширява обхвата на предишни кампании за изтегляне, стартирани през април 2024 година за Южна Франция и през февруари 2025 година за Северна Франция, обхващащи и превозни средства, регистрирани между 2008 и 2013 година.

Спират от движение почти половин милион Citroën-а в цяла Европа. Какво се случва с френските коли у нас?

Инцидентът в Реймс повдигна сериозни въпроси относно първоначалните анализи на риска, извършени от производителя. Въпреки че автомобилът на загиналата е бил произведен през 2014 година и е подлежал на сервизна акция, той не е бил включен в списъка за "стоп-драйв" по това време. Говорител на Stellantis заяви, че техните анализи не са показвали риск от деградация на въздушните възглавници, но в момента преоценяват ситуацията. Оказва се, че Citroën е изпратил препоръчано писмо до жертвата на 20 май, но то е било върнато поради неактуален адрес, което е попречило на своевременната комуникация.

Citroën твърди, че е постигнал значителен напредък в подмяната на дефектните въздушни възглавници. От общо 690 000 C3 и DS3, подлежащи на изтегляне за смяна на въздушни възглавници във Франция, вече са извършени 481 000 интервенции, което представлява 69.7% от засегнатия автопарк. Кампанията засяга различни модели Citroën, включително Citroën C3 Phase 2 (2008-2017), C4 (2010-2018), DS3 (2008-2019), DS4 (2010-2017), DS5 (2010-2018) и C-Zero (2010-2017).

Спират от движение почти половин милион Citroën-а в цяла Европа. Какво се случва с френските коли у нас?

За да проверят дали техният автомобил е засегнат, собствениците трябва да проверят VIN номера. Ако се появи код за изтегляне MK7 (2008-2018), NQ3 (2009-2013) или GCD (2010-2017), това означава, че превозното средство е включено в "стоп-драйв" кампанията. В такъв случай Citroën изрично призовава собствениците да спрат да шофират автомобила си незабавно и да си запишат час в сервиз. До момента Министерството на транспорта е регистрирало тридесет инцидента, довели до единадесет смъртни случая в отвъдморските територии и два във Франция.

Що се отнася до засегнатите автомобили в България, от официалния вносител на марката заявиха следното:

Незабавно бе поисканa информация от базата данни за регистрация на всички засегнати автомобили в страната от Главна дирекция „Национална полиция“. Въз основа на предоставените данни бе осъществен контакт със собствениците на засегнатите автомобили с покана за посещение на оторизираната сервизна мрежа на марката. Клиентите могат да получат допълнителна информация в сервизните центрове в страната или на следния имейл адрес на официалния вносител на Citroën в България: [email protected]


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    20 2 Отговор
    По същество бие малко на зелен сертификат ама за возилото.
  • 2 Ицо

    33 2 Отговор
    Евала на нашите че веднага са предприели мерки. Такива новини са особено полезни за потребителите. Поздравления и за факти/мобиле.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 4444

    23 48 Отговор
    Ситроен, Пежо и Рено .... никога!

    Коментиран от #5, #6, #14

  • 5 гост

    29 2 Отговор

    До коментар #4 от "4444":

    Японската компания Таката, както и японските им и американски клиенти имаха същия проблем
  • 6 Шофьор

    42 8 Отговор

    До коментар #4 от "4444":

    "Ситроен, Пежо и Рено .... никога!"

    Карай си Гоуфа и не се обаждай. Не четеш ли - възглавниците са на японската марка Takata.

    Коментиран от #7

  • 7 4444

    14 35 Отговор

    До коментар #6 от "Шофьор":

    Голф не карам, немско и японско карам защото това ми е кеф и от това съм доволен.
    Имал съм достатъчно френски коли.... никога повече.

    Коментиран от #12

  • 8 Бях….

    19 4 Отговор
    …собственик веднъж на марката. Сега вече не съм .

    Коментиран от #11

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ПОЯСНЕНИЕ

    17 17 Отговор
    Рено са по-качествени и надеждни от Ситроен и Пежо.
  • 11 Бъди

    18 25 Отговор

    До коментар #8 от "Бях….":

    Защо си се излъгал с тази скапана марка Ситроен? Единствено хубаво им беше хидропневматичното окачване. Страхотна визия,пробвал съм я. Но вече не се произвежда. Така че не се излагай с разни френски или италиански таралясници,а си купи японски автомобил. Ако искаш да си доволен и да не даваш излишни пари за ремонти.

    Коментиран от #19, #26

  • 12 4445

    11 26 Отговор

    До коментар #7 от "4444":

    И ти ли не си разбрал,че френските и италиански таралясници не струват? Не можеш ли да се досетиш,че по-добре е да си купиш японски автомобил?

    Коментиран от #20

  • 13 Френско качество

    17 14 Отговор
    Само на външен вид , кола а иначе бомба със закъснител. Срам.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Тарикатите си

    11 8 Отговор
    купуваме френски парфюми, караме японски коли за да стигнем до италиянска
    пицария, където ни чака готина мацка за де е почерпим и разглезим.След това каквото стане.😀

    Коментиран от #31

  • 16 Тарикатите а балъците

    3 16 Отговор
    ходят по сервизи и лъскат знаете какво.Добре, че сме ние да им оправяме жените та да им сготвят и да не умрат от глад.С тези немски, френски и италиянски скрап.Днес правих обслужване на Пасат 2015г.водна помпа 420лв. ремък ангренажен една педя потопен в масло и движи маслената помпа
    топ тъпотия на инженерното немско творение.Това са 2000лв. Обслужване на тъпака му се при…….ра.Няма нищо ще излезна с жена му парите му свършиха .

    Коментиран от #18

  • 17 Никога повече френски автомобил!

    9 10 Отговор
    Има ли още българи да купуват френски каруци!

    Коментиран от #21

  • 18 Гост

    21 0 Отговор

    До коментар #16 от "Тарикатите а балъците":

    На кой Пасат ремъка е в масло, кой двигател е това? Я поясни, че нещо май послъгмаш!!! И като му взе 2000 лева, даде ли му гаранция? Щото ФВ ще направи същото със 1000 лева, и ще му даде 2 години гаранция на всичко което са пипали! Аматьор....
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 демократ

    1 6 Отговор

    До коментар #12 от "4445":

    Че то аербега е японски бoк лyк в който е проблема. А иначе кола сано Американска.
  • 21 купуват ги

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Никога повече френски автомобил!":

    Защото са евтини
  • 22 Абе

    5 5 Отговор
    Мачка, п... чка и елхичка не радиме.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 6235

    8 1 Отговор
    Знам че Ситроените не се славят с надеждност, но с моя сигурно съм изкарал късмет. Модел 2013, С4 Пикасо, 1.6 дизел.
    Купен нов, добре поддържан. За тези години и 120,000км има сменени кормилна рейка, акумулатор и съединител. Да чукна на дървената си глава, върви и не се отказва и никак не ми се ще да го сменям с новите луксозни еко недоразумения.
    Само сега да не ме чуе и да се счупи се!

    Коментиран от #25, #30, #36

  • 25 милчо

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "6235":

    С3,1.1,60кс-2006 перфектен градски автомобил.За десет години-акумулатор,пр.дискове и накладки,тампони на пр.носачи(по 13лв./бр).

    Коментиран от #29

  • 26 милчо

    0 7 Отговор

    До коментар #11 от "Бъди":

    Ти сигурно си роден 1944год.,щом помниш хидравликата на Ситроен.Тогава карахме трабанти и москвичи.Приятел успя да купи от Мототехника Fiat126p,ние,от махалата,го гледахме като извънземно.

    Коментиран от #28

  • 27 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор
    А автомобилите домъкнати у нас кой ще оправя ?
  • 28 ха ха ха ...

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "милчо":

    Ти па сигурно си роден 1949 година щом помниш само Москвич и Трабант ?!
    Ама сигурно Москвич 403 ,а?
    Да не би случайно да го държиш още в гаража ? От колекционерско любопитство питам ?
  • 29 радвам се че ти харесва

    4 1 Отговор

    До коментар #25 от "милчо":

    Пълна таратайка за начинаещи кифли .
  • 30 а стига бе

    14 3 Отговор

    До коментар #24 от "6235":

    За 120 000км - съединител , кормилна рейка .....Че то другите и на 220 000 не сменят такива работи .
  • 31 Читател

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "Тарикатите си":

    Отличен 6 колега.
  • 32 Затова, никога автомобил

    3 5 Отговор
    С емблема на мачка, п@чка или борче!
  • 33 СЛОНА

    5 0 Отговор
    ДАЙТЕ МИ ЕДНА НА МЕН АЗ ЩЕ СИ ИЗКЛЮЧА ВЪЗГЛАВНИЦИТЕ ПОНЕЖЕ НЕ МИ ТРЯБВАТ!!!
    МОСКВИЧИТЕ ,ЛАДИТЕ И ВОЛГИТЕ НЯМАА ВЪЗГЛАВНИЦИ!!!

    Коментиран от #35

  • 34 Оги

    1 2 Отговор
    Французите могат да правят само свирки, не и коли.
  • 35 Иван Иванов

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "СЛОНА":

    Пък бяха и по сигурни при катастрофа, защото бяха произведени от дебела ламарина , а не от ПЛАСМАС. Аз съм 56 набор и помня ГАЗ 21 С /Волга/, Москвич 403 и т.н.
  • 36 От чужбина

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "6235":

    Работил съм в гараж, тук в чужбина. За няколко години смених безброй съединители, дискове, накладки, лагери и какво ли не. При френските коли най-често ги връщат от техн.преглед заради кормилни накрайници. Като цяло често дефектират и сякаш имат заложени дефекти. НИКОГА не е дошъл Мерцедес за смяна на съединител. Аз самия смених няколко Мерцедеса и НЕ съм им сменявал съединител, нито кормилни накрайници, а съм ги карал по много километри и преди мен също са карани.
  • 37 Слав

    3 0 Отговор
    За толкова години по Жигулитата нямаше нито един проблем нито с въздушните възглавници, нито с климатиците, нито с усилвателите на кормилната система. Ето това се казва ка4ество.