Last news in Fakti

1 Декември, 2014 09:07 27 276 36

Подронена е репутацията на японското автомобилостроене

  • takata-
  • въздушни възглавници
Надеждни ли са японските автомобили? Мнозина от експертите в автомобилния бранш ще отговорят положително на този въпрос, но напоследък все повече акции по отзоваване на японски коли от различни марки ни карат да се съмняваме в общоприетото твърдение. Това явно тревожи и правителството на Страната на изгряващото слънце, защото министъра на транспорта Акихиро Ота излезе с официално становище по темата, като обвини японската компания Takata в подронване на репутацията на японското автомобилостроене.
 
Takata е фирмата, производител на дефектиращите въздушни възглавници, заради които концерните Honda Motor и Mazda Motor започнаха масови акции по отзоваване на автомобили. Най-много коли отзова Honda. През сервизите на компанията ще трябва да минат 2 млн. возила. Кампанията на Mazda засяга 160 000 коли, а Nissan привиква в сервизите си по цял свят 755 000 автомобила, сред които и продукцията на Infiniti.
 
Въздушни възглавници на Takata са монтирани на поне 10 млн. коли по цял свят, но японците искат да изчистят най-вече името на своите автомобилни компании. Ще припомним, че скандалът избухна след проверка на американската служба за пътна безопасност NHTSA, която установи, че съществува риск от непровокирано активиране на еърбеговете и наранявания и дори смърт.
 
От NHTSA са дали срок на Takata до втори декември, тази година, да назове причината заради която дефектират пиропатроните на въздушните възглавници. Ако проблемите не бъдат отстранени от всички автомобили, то японците от Takata ги грози глоба от $7 000 за всеки автомобил с неизправен еърбег. Дефектът засегна и Audi, BMW, Chrysler, Ford и Toyota, които също обявиха кампания за отстраняване на възможни дефекти на въздушните възглавници на Takata Corporation.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 japanese shit

    2 3 Отговор
    Ха ха ха ха ха ха ха
  • 2 Дошo

    0 3 Отговор
    Пропагандата вече си казва думата.Швабето подскачат от кеф горките.фиенчита също, самоче те не знаят, че дефектните възглавници са произведени от швабска фирма, която е дъщерна на TAKATA

    Коментиран от #3

  • 3 ярослав станчев

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дошo":

    Да бе,да бе.Даже има заповед от баба ти Ангела,която нарежда да се саботира производството на въздушни възглавници,педали за газта,стелки и чистачки за японските коли.
    Уби ме с този виц,Дошо.
  • 4 ТТ

    1 0 Отговор
    http://www.takata.com/en/about/locations02.html#l004

    Даже и в Румъния имат

    Коментиран от #13

  • 5 Кодошо

    0 1 Отговор
    Дошо, на къв са прайш ве!
  • 6 Julio

    3 0 Отговор
    От статията е видно че не японските автопроизводители са ненадеждни а японският производител на еърбеци е ненадежден а той както четем е продавал и на европейски и американски производители...
  • 7 Пакман

    0 0 Отговор
    .аси ква ще е тая фирма щом и не само японци купуват от нея. Защо просто не сменят фирмата като първо я глобят едно хубаво. Примерно с няква немска или американска
  • 8 nikito_blend

    1 0 Отговор
    Моята Mazda 3 не е с еърбегове от Takata. Но 6-цата е. Трябва да изчистят името на всички не само на японските. Да си запретват ръкавите че човешки животи зависят от това.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 йордан иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "На Дошо тъпкача":

    ффффффффффф
  • 11 Трифонов

    1 2 Отговор
    На японските селски стрелбища, въздушните възглавници са им най-малкия проблем!

    Коментиран от #14

  • 12 ха ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "На Дошо тъпкача":

    Голяма смешка каза.Като ги купуваме да им проверим ли възглавниците,защото и на Ауди и на други немски коли ги има тези дефектните.
  • 13 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ТТ":

    ХАХАХА вярно че голяма част от производство и е в Германия (10), но имат и в Китай и къде ли още не, така че ние тук няма как да знаем от къде точно идват "дефектните" възглавници.......
    От какви глупости се вълнуваме, добре че не сме знаели 80те и 90те години за дефектите в автомобилите, които са можели да ни "убият".....
  • 14 никой

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Трифонов":

    и кои са им по-големите проблеми да споделиш
  • 15 lost paradise

    1 0 Отговор
    аз от коли не разбирам много :) само дето когато бях по млад имах голфо 2 и си го правех сам по точно правихме го всички приятели защото се возихме в него :)) дали са надеждни японските коли? искам да споделя нещо имам хонда сивик 1997 година , хонда Hr-v 2001 година . относно хондите на сивика съме сменял само гърне консумативи за 10 години колата е убииствена без тропане и хлопане и извънградско харчи 5 на сто. на последния преглед ме питаха дали съм сменял двигателя ???? нямал никаква димност. относно Hr - v to пак само гърне и то скоро явно зимата им се разказва играта. колите обаче се карат внимателно и се обслужват с качествени консумативи. и сега идва изненадата имам от скоро Toyota corolla verso 2011 година на която ми се разтропа вътрешен накрайник. добре че е още гаранционна защото тази част вървяла с рейката която е 2000 лева. това относно нивите коли. иначе разхода също е супер кола 148 коня е мисля бензинката ми дава разход 6,2 извънградско. просто малко факти от първа ръка.

    Коментиран от #17, #18, #32

  • 16 диан

    0 0 Отговор
    аз под надеждни разбирам здрави
    а статията маи е за безопасни
    безопасността маи няма общо с надежноста
  • 17 Илиан

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "lost paradise":

    Браво!Чест ти прави да споделиш обективно инфо!
  • 18 Кадилак Елдорадо

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "lost paradise":

    По точно не може да бъде казано. Голф2 е най-здравата кола правена някога и може да си я ремонтира всеки сам. Старите японки са чук. Новите японки и новите голфове не струват.
  • 19 Симеон Тасев

    2 2 Отговор
    ЩОТО ПРАВАТ БОКЛУЦИ САМО НЯМА ЕДНА КОЯТО ДА НЕ Е ДЕФЕКТНА

    Коментиран от #36

  • 20 Japoneze

    1 1 Отговор
    Така ,а как да разбера с какви еърбагове е оборудвана колата ми -пак ще падне ровичкане в нета!
  • 21 mediator37

    0 1 Отговор
    АТАКА Т
  • 22 Japoneze

    1 2 Отговор
    Ето малко повече инфо кои са засегнатите серии коли -http://www.drivingthenation.com/lou-ann-hammond/which-cars-are-affected-by-the-takata-air-bag-recall-on-driving-the-nation/
    Мойта Мазда 3 не е в кюпа,това добре!
  • 23 Олигархски

    2 2 Отговор
    тва ми прилича на случката, га вадих една мутричка от един мазен църен мерджан.уцелил дурвото, килнат в канавката, с мотор излетял на 50ина метра в нивата.Га дойде бърза помощ, доктурката ми каза да не се кахъря,. че не съм можал да помогна. Мутричката дето бе шофирала с над 180, с колан, приличаше на жив, само дето потрепваше като пиле без глава.Проблемот бе, че га е нацелил дурвото аирбегот не се бе отворил.С моят магарцедес ал требе да имам и аз аирбаг?

    Коментиран от #24

  • 24 Симеон Тасев

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Олигархски":

    и нека позная падна и се събуди

    Коментиран от #27

  • 25 Веселин Желязков

    1 1 Отговор
    Ще отзовът още-Лада,Москвич,Трабант и Голф 1
  • 26 Plovdiv

    1 0 Отговор
    Има ли дори една марка, един модел, при които продукцията от последните 5 години да е по-надеждна от тази отпреди 10-15?!...

    Коментиран от #28

  • 27 Олигархски

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Симеон Тасев":

    Жалко когато има ПТП-та с фатален изход поради менталитетот на водачите на луксозни возила,включая марката от твоят никнейм,Споделеният случай ,на който станах неволвн непряк очевидец е пример не само за техн.неизправност с безопасността на МПСто(в случая висок клас МБ),а че много от водачите на такива возила не познават дори законите за земната гравитацията, камо ли да спазват правилника за ДП.А относно споделеното ПТП си има и доказателство...крайпътен паметник на загиналото младо мутре.
  • 28 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Plovdiv":

    FIAT, просто защото продукцията им преди 10-15 години беше много зле. Сега вдигнаха качестовото значително... Alfa Romeo също...

    Коментиран от #29

  • 29 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Име:":

    Така ли?
  • 30 Shmeker

    0 0 Отговор
    Колкото до японците - предполагам, че вече са почнали да се отделят от реалността. Казвам го, защото всичко е роботи и компютри и компютърни симулации, а реалните тестове явно им куцат, включително и реални тестове за качество. Не мисля, че проблемът е в чуждестранните им заводи, където работят хора, които просто произвеждат по технология и утвърдени доставчици.
    Реалните изпитания и изготвяне на технологията на производство на продукта, където най-вероятно е проблемът, се прави развойния център, най-вероятно в Япония.
  • 31 Учител от 57 спортно

    0 0 Отговор
    Симеончо в "Наум Охридски" само бмв ли карате?Ако мразиш японските коли, щото са те наказвали те разбирам.Научи се да уважаваш колите и от Германия и от Япония, ама май в топката има повече фуДболист със средно отколкото в теб!
  • 32 Японеца

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "lost paradise":

    Като,човек които,иМам две Хонди и една Тойота.На мен също са ми задавали този въпрос.Дали съм сменял двигател на някоя от двете Хонди.Като съм ходил в различни пунктове за преглед.Първият път въпроса дали съм сменял двигател,не ми направи впечатление,и човека се зачуди.Вторият път когато ми зададоха въпроса дали съм сменял двигател,беше в друг пункт за преглед и аз бях с другата си Хонда.Тогава се зачудих и попитах човека защо,ми задават винаги такива въпроси нещо не е наред ли?Тогава човека ми каза:ами ти видя ли колата преди теб,тя е 2012г. А твоята е 1993г. Твоята кола има по добри показатели на двигателя от повечето нови коли.И пак ме попита ти наистина ли не си правил нещо по мотора.Аз му казах колата е карам вече 10години освен някои преди мен да е правил нещо.така че колега слагаи си хубав ремък,ролка и масло и си свиркай.
  • 33 wulkan

    1 1 Отговор
    Не, китайските са по-надежни!!!
  • 34 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор
    ЩОМ ЗАДАВАТЕ ВЪПРОС ЗНАЧИ НЕ СА
  • 35 CarPro

    0 0 Отговор
    To horata zashto kazvat na neshto made in china kitaiski bokluk tiq qponci shte ni izbiqt sas tazi bezopasnost.
  • 36 Autohouse Randm

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Симеон Тасев":