Отидете към основна версия

29 280 103

Тест на най-бързото Renault

  • renault-
  • megane-
  • r.s.-
  • 275 trophy
Французите от Renault винаги са правили бързи автомобили, предназначени за ежедневна употреба. Популярността на подобни модели датира от ерата на Alpine и наточеното R5 Turbo, като през годините Режията трупа голям опит и в моторните спортове. Върховите постижения във Формула 1 са още едно от доказателствата, че от Renault знаят как се правят бързи коли.
И ако обикновен човек едва ли някога ще се качи в болид от Ф1, то може да се убеди в горните твърдения, като седне зад волана на най-бързото "цивилно" Renault. Става дума за Megane R.S. 275 Trophy - един автомобил, считан за най-бързата серийна кола с предно предаване. Още предходния Megane RS 265 Trophy направи рекорд като завъртя най-бързата обиколка на Нюрбургринг. Това стана през 2011-а, а времето беше 8:07.97. Впоследствие Seat Leon Cupra 280 му отне този рекорд, но това само амбицира специалистите от Renault Sport и те започнаха да работят по новата модификация. Интересен беше и рекламния слоган на новата версия - "under 8", което както се досещате, още тогава издаваше амбициите на франсетата да направят обиколка на "Зеления ад" под 8 минути.
И успяха отново да станат притежатели на рекорда. Впоследствие горещият хечбек Renault Megane 275 Trophy-R изгуби титлата "Най-бърз автомобил с предно предаване" на "Северната дъга" на Нюрбургринг, но новия рекорд постави тунингован MINI Cooper JCW. Така че главният герой на този материал си остава най-бързата серийна кола с предно предаване. В това успяхме да се убедим след един подобаващо "сгряващ" тест драйв. Още като погледнете R.S. 275 Trophy ще разберете, че това не е обикновен Megane. Най-точно бързото Renault може да се опише с две думи - компактен спорткар. Раздути калници, огромен въздухозаборник в предната броня, трапецовиден централно разположен ауспух и ефектен заден дифузьор са основните елементи, подсказващи какво се крие под капака на това зверче. Картинката завършва с ярко жълт цвят и ефектни джанти 19-ки Speedline Turini.
Вътре нещата също изглеждат доста спортно. Recaro седалки, червени на цвят предпазни колани, алуминиеви педали, волан от алкантара и бели циферблати - все детайли присъщи на расовите спортни автомобили. Кожа с карбонов ефект и специален R.S. режим на мултимедията пък правят нещата наистина спортни още преди човек да е натиснал бутона за запалване на двигателя. След като това се случи, се чува уникалният звук от двулитровия турбо мотор, който излиза през титаниева изпускателна система Acrapovic. Педалът на газта е "нервен", съединителят отделя ниско и ако човек е с по-малък шофьорски стаж, нещата могат да излязат извън контрол още с потеглянето.
Ускорението, както може би се досещате, е впечатляващо, но и усилените спирачни апарати Brembo си вършат работата за да приведат навреме колата в покой. Возията е доста твърда, а ако колата е опционно оборудвана с амортисьори Öhlins Road Track, клиренсът става още по-нисък. Независимо от амортисьорите обаче, основното достойнство на R.S. 275 Trophy е неговата стабилност в завои. Това се усеща най-вече на планински път с хубав асфалт и множество криви. Въпреки студения асфалт, колата седеше като залепена за пътя. Крен в завоите почти не се усеща. Предвид спортните кресла отпред, телата на водача и пасажера до него също не се клатушкат наляво - надясно.
Механичният диференциал с повишено триене е умело съчетан с електронен преобразувател на въртящия момент, което прави колата изключително послушна и предвидима. С други думи забавлението е пълно за тези, които искат много бърз и стабилен хот-хеч с уникален рев на двигателя и трещене на титаниевата ауспухна система. Този автомобил се кара до "прекъсвач". Всъщност и да не иска човек, това се случва изключително бързо и неусетно. За целта е предвиден специален звуков сигнал, подканящ ви да смените предавката. Серията на R.S. 275 Trophy е лимитирана, но колко екземпляра ще бъдат произведени не се знае. Цената е около 60 000 лв (базова 56 900 с ДДС), но трябва да знаете, че удоволствието от шофирането на този хот-хеч си заслужава всеки лев.

Технически характеристики на Renault Megane R.S. 275 Trophy вижте ТУК.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини