Отидете към основна версия

47 341 68

Вода в моторите на BMW

  • bmw-
  • m4-
  • вода-
  • motogp
Баварската компания представи обновения пейскар M4 за предстоящия сезон от сериите MotoGP. Това, което прави най-много впечатление в иновацията е нова система, която впръсква под налягане вода в двигателя. Според инженерите на BMW по този начин се подобрява производителността на мотора, като в същото време се намалява и разхода на гориво.
Водата се впръсква в смукателния колектор чрез дюза, като така се подобрява процеса на изгаряне на горивото и в същото време се снижава температурата на въздуха. Иновацията води и до по-стабилна работа на агрегата, както и до увеличаване на ресурса му. Необходимата вода се съхранява в специален петлитров резервоар, намиращ се в багажника на колата.
На база показания, идващи от датчиците, които от своя страна се контролират от електрониката на автомобила, се подава вода от резервоара към всмукателния колектор. Това става с помощта на помпа, която прави налягане на водата от 10 бара. Обемът на подаваната към двигателя вода зависи от въртенето на коляновия вал и от работната температура на агрегата.
При екстремно каране, каквото ще е необходимо на пейскара М4, резервоарът трябва да се зарежда почти на всяка обиколка. За нормална езда обаче пълненето на водния резервоар трябва да става на всеки пет пълнения на резервоара за гориво. Новата технология ще се използва и в серийни модели, но от компанията все още не уточняват кога ще стане това.
Подобно решение всъщност не е новост, защото такова е използвано още в средата на миналия век от някои авиационни компании. Що се отнася до автомобили, то сходна технология се използва при модела Saab 99 Turbo, но до широко разпространение на технологията така и не се стига. Иначе, самият пейскар BMW M4 е снабден с бензинов трилитров мотор с мощност 431 конски сили.

Научете повече за моделите на BMW  ТУК

Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.

Свързани новини