Ръководството на алианса Fiat Chrysler Automobiles (FCA) обсъжда възможен наследник на един от най-прочутите модели в историята на Lancia. Съвременната версия на Delta Integrale ще отбележи прощаването на легендарната марка с европейските пазари, което бе решено през 2014 г., съобщава британското сп. Autocar.
Според анонимен източник от FCA възраждането на знаменитата апенинска бегачка се дискутира "на най-високо равнище" в управата на алианса. Пълно възстановяване на компанията изобщо не влизало в плановете, макар някои от топ мениджърите да смятали това за грешка заради историята и реномето на Lancia.
Самият Серджо Маркионе също бил скептичен към възкресяването на марката и предпочитал FCA да се съсредоточи върху Alfa Romeo. Много членове на управителния съвет обаче харесвали идеята Lancia да стане луксозната марка на концерна, а Alfa да бъде спортният му бранд.
В началото на 2014 г. FCA взе решение да изтегли напълно Lancia от чуждестранните пазари и да остави само един модел - малкия хечбек Ypsilon - за продажба в Италия. В пълен контраст с бизнес логиката на Серджо Маркионе Delta Integrale редовно попада в класации на моделите, които автомобилните ентусиасти по цял свят биха искали да видят отново.