Първото поколение на баварската трета серия, произвеждано между 1975 и 1983 г., незаслужено остава в сянката на култовия си наследник E30. Това се дължи до голяма степен на все по-намаляващия брой оцелели E21-ици, чиято антикорозионна защита не е сред най-силните страни.
Като всяка баварска тройка обаче, основоположникът на серията въплъщава изцяло философията на BMW за удоволствие от шофирането - редови шестцилиндров двигател, задно предаване, всеотдайно шаси и неповторим дизайн в най-добрите традиции на 70-те и началото на 80-те години на миналия век.
За мнозина може да звучи невероятно, но на пазара все още има E21-ици в отлично състояние и автомобилът на снимките е живото доказателство. Произведен е през далечната 1982 г. и е навъртял 75 500 км, но изглежда сякаш току-що е слязъл от поточните линии в Мюнхен.
Още по-ценна е принадлежността му към ограничена серия Procar Edition, от която са произведени само 500 екземпляра. Тя се отличава с уникалните стикери, класическите джанти BBS и петстепенната скоростна кутия.
Шестцилиндровият двигател M20 с обем 1 990 см3 надали има нужда от представяне. Мощността му е 122 к.с., които са достатъчни за максимална скорост от 181 км/ч и ускорение от място до 100 км/ч за 10.7 секунди.
Пределно ясно е, че автомобил в подобно състояние няма как да струва евтино. Продавачът е автокъща за класически коли в Холандия, но дори да нямате излишни €16 500 за автомобил на Христова възраст, можете просто да се насладите на огромната галерия от снимките на сайта й.