Освен впечатляващия концепт Gripz, японците от Nissan представиха във Франкфурт и далеч по-функционалната серийна версия на своя пикап Navara. Новата генерация е обозначена с индекс NP300 (D23) и бе показана в две изпълнения. Интересното е, че габаритната дължина почти не е променена - 5255 мм против 5220 мм за досегашната версия. Товарната платформа е 1578 мм за версията с двойна кабина (Double Cab) и 1788 мм за варианта King Cab. Товароносимостта е точно един тон.
Новата Navara може да тегли и ремарке с маса до 3.5 тона. Основните изменения са свързани с външния вид. Екстериорът е напълно обновен и впечатлява със съвременни основни светлини с диодни секции. Интериорът също е променен, като веднага на очи се набиват по-качествените материали и значително повечето екстри. Основните от тях са двузонален климатроник и мултимедийният комплекс Nissan Connect. Сериозни изменения се крият и при основните възли и агрегати. Рамата е по-лека и по-здрава, а задното окачване е различно за двете модификации.
King Cab е снабден с модернизирано ресорно задно окачване, докато Double Cab разполага с пет лостова конструкция, която е по-лека с цели 20 килограма. При тази версия е намален и радиусът на завоя. Под капака на Navara е наличен новия двигател, заимстван от Renault. Той е дизелов с турбо и с работен обем от 2.3 литра. Мощностните му вариации са две - 160 и 190 конски сили. В списъка с оборудването се открояват още круиз контрол, седем въздушни възглавници, система за електронен блокаж на диференциала, както и система за автоматично спиране при опасност от сблъсък.
Въртящият момент се предава на колелата през шестстепенна механична скоростна кутия или през седемстепенна автоматична трансмисия. Още нещо любопитно, с което се похвалиха японците във Франкфурт, е, че новата Navara стъпва на европейските пазари с петгодишна гаранция или 160 000 км пробег. Съвсем скоро пикапът на Nissan ще се сдобие с близнаци от марките Renault и Mercedes-Benz.