Отидете към основна версия

10 Ноември, 2015 11:07, обновена 10 Ноември, 2015 11:07 34 848 93

Тест на новото BMW 7er (G11)

  • bmw-
  • 7er-
  • g11-
  • тест

За да продаваш т.нар. премиум лимузини, трябва да можеш да впечатлиш потенциалните клиенти. Хората, които паркират в гаражите си подобни автомобили, обаче трудно се впечатляват, защото отдавна са свикнали на всевъзможни екстри и лукс. Производителите пък продължават да опитват да удивляват клиентите си и който се е отказал от тази идея, определено е загубил.

Баварците обаче не са от отказалите се и това го доказват за пореден път с новата си седма серия. При нея контактният ключ лесно може да бъде сбъркан със смартфон, фаровете - с лазерен меч от "Междузвездни войни", а шофьора - с диригент от Виенската опера. И след като с новата S-Klasse от Mercedes-Benz вдигнаха много високо летвата, за баварския концерн беше задължително да преодолеят тази височина. И те го направиха, при това с доста голям аванс.

В това успяхме да се убедим, след като направихме обстоен тест драйв на новия флагман на BMW. Новата "седмѝца" се предлага в два варианта - къса и дълга база, които са обозначени съответно с индекси G11 и G12. Първоначално ще са налични само два двигателя - дизелов и бензинов, а впоследствие под капака ще се монтират и още агрегати. Тестваният от нас автомобил беше BMW 730d xDrive G11, оборудван с опционен M-пакет, първоначалните впечатления от който ще ви представим сега.

Екстериор

Динамични пропорции, прецизни линии и скулптурирани повърхности - така от BMW определят външността на новата седма серия и в тези думи има голяма доза истина. Автомобилът изглежда свръхлуксозно и в същото време е много динамичен. Отпред на очи се набива широката рамка на голямата и изправена бъбрековидна радиаторна решетка, а в профил отчетливо се вижда снижаващата се линия на покрива, играеща основна роля за елегантния силует.

Хромираните рамки на прозорците плавно преливат в извивката на Хофмайстер, а двойната линия с интегрирани дръжки на вратите преминава плавно от предните до задните светлини. Хоризонталната насоченост на всички елементи отзад пък подчертава широчината и мощта на този автомобил. Като цяло баварците са успели да направят екстериорен дизайн, който излъчва едновременно стил, спорт и лукс - нещо много трудно постижимо дори и при автомобилите от този сегмент.

Интериор

Салонът е изработен от материали, каквито всеки очаква да види във флагмана на BMW. Изключително качествена естествена кожа и алуминий, който е повече от този, използван при някои самолети, лакирани дървени вложки, тонирани стъкла и сензорни дисплеи допълват интериорната идилия. Единственият недостатък, който забелязахме, е свързан с пластмасовите решетки на въздуховодите в горната вертикална част на централната конзола. Тези детайли не се вписват в общата картина и подхождат повече на BMW "единичка", отколкото на този свръхлуксозен седан.

Иначе, дори и в късата база, мястото за краката на водача и всички пасажери е предостатъчно, а багажното пространство е огромно. Седалките са големи, снабдени с всевъзможни регулировки, функция за масаж, вентилация и предлагат уникална ергономия. Като прибавим към това всевъзможните екстри в салона, осезаемия простор и върховото качество на материали и сглобка, се получава един неповторим комфорт както за водача и пасажера до него, така и за пътниците отзад.

Технологии

В новата седма серия на BMW те са безброй, но основните са свързани с дългите светлини, които са лазерни, с жестовото управление на функциите в салона, както и с уникалния темпомат и с иновативния контактен ключ. От последния може да се задава команда за самостоятелно паркиране на автомобила, но екземплярът, предоставен ни за тест, не разполагаше с тази опция.

Що се отнася до автономната система за шофиране, тя не е съвършена, но въпреки това е удивителна. Адаптивният круиз контрол е перфектен - поддържа предварително зададена скорост, като се съобразява и със скоростта на автомобилите отпред. По този начин при движение по магистрала, например, не е необходимо въобще да докосвате педалите на газта и спирачката. Като се прибави към това и системата за следене на лентите, автомобилът става абсолютно автономен.

Проблемът идва от факта, че колата следи лентите, но ако не държите волана (което е препоръчително от BMW и ако пуснете волана на Head-up дисплея се появява предупреждение да хванете кормилото) колата криволичи от лента до лента в платното, но не излиза от него. При това маркировката трябва да е перфектна, което, както знаем, е проблем за родните ни пътища.

Чистачките и светлините също са автоматични, но най-голям интерес представляват дългите лазерни светлини. Те се включват автоматично на извънградско шофиране при скорост над 60 км/ч и имат обсег до 600 метра - близо двойно повече от конвенционалните фарове. За разлика от стандартните светлини екстремно ярките лазерни фарове имат и много по-висока интензивност на светлината. С други думи с тези фарове шофирането през нощта почти не се различава от това през светлата част на деня.

И накрая, последната от основните иновации - жестовото управление. То е изключително точно и за да контролирате повечето от функциите в салона трябва просто малко да свикнете. То обаче не изключва досега познатите ни команди чрез глас, чрез докосване на дисплея или чрез т.нар. BMW i-контролер. Просто е допълнителна опция - на когото както му е удобно. Вграденият сваляем таблет в задния подлакътник пък дава възможност за управление на системите в купето на пасажерите отзад.

Двигател и ходови характеристики

Пневматичното окачване с възможност за регулиране на клиренса с 20 мм е снабдено с няколко режима на работа, сред които два спортни, два комфортни, индивидуален и задължителния "зелен" Eco pro. В зависимост от тях возията се променя коренно. Окачването варира от твърдо и изключително стабилно до меко и люлеещо като в лодка. Най-интересен обаче е новият гениален Adaptive режим, при който на базата на информация от показанията на датчиците, камерите и данните от навигационната система колата сама променя режимите съобразно пътната настилка, темпото на каране или начина ви на шофиране.

В спортен режим пък водачът може да изпитва усещане, много близко до това на подчертано спортен автомобил. С други думи колата може да е такава, каквато я искате, при това функциите са съобразени и с най-претенциозните вкусове.

Що се отнася до двигателя на 730d, той е трилитров с мощност 265 конски сили, които на пръв поглед могат да ви изглеждат малко за подобен автомобил, но са напълно достатъчни дори и за свръхдинамична езда. Основна роля за това играе впечатляващият въртящ момент от 620 Нм и перфектната автоматична скоростна кутия, през която въртящият момент се предава и на четирите колела.

Заявеният среден разход на гориво при 730d е 5 литра на 100 км пробег, но обективно погледнато той е малко над 9. За подобни габарити и динамика обаче трябва да признаем, че това е едно завидно постижение. Всичко това е много добре гарнирано с изключителна шумоизолация в купето.

Цена

Всичко казано до тук звучи перфектно, но както е известно удоволствието от шофирането си има и подобаваща цена. А при най-високотехнологичното и луксозно BMW тя няма как да е ниска. Спрямо преките си конкуренти обаче може да се определи и като атрактивна, но за това дали новата седма серия на баварците е скъпа или не, може всеки сам да прецени за себе си.

Подробни технически характеристики и разход на гориво , вижте ТУК

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини