За да продаваш т.нар. премиум лимузини, трябва да можеш да впечатлиш потенциалните клиенти. Хората, които паркират в гаражите си подобни автомобили, обаче трудно се впечатляват, защото отдавна са свикнали на всевъзможни екстри и лукс. Производителите пък продължават да опитват да удивляват клиентите си и който се е отказал от тази идея, определено е загубил.
Баварците обаче не са от отказалите се и това го доказват за пореден път с новата си седма серия. При нея контактният ключ лесно може да бъде сбъркан със смартфон, фаровете - с лазерен меч от "Междузвездни войни", а шофьора - с диригент от Виенската опера. И след като с новата S-Klasse от Mercedes-Benz вдигнаха много високо летвата, за баварския концерн беше задължително да преодолеят тази височина. И те го направиха, при това с доста голям аванс.
В това успяхме да се убедим, след като направихме обстоен тест драйв на новия флагман на BMW. Новата "седмѝца" се предлага в два варианта - къса и дълга база, които са обозначени съответно с индекси G11 и G12. Първоначално ще са налични само два двигателя - дизелов и бензинов, а впоследствие под капака ще се монтират и още агрегати. Тестваният от нас автомобил беше BMW 730d xDrive G11, оборудван с опционен M-пакет, първоначалните впечатления от който ще ви представим сега.
Екстериор
Динамични пропорции, прецизни линии и скулптурирани повърхности - така от BMW определят външността на новата седма серия и в тези думи има голяма доза истина. Автомобилът изглежда свръхлуксозно и в същото време е много динамичен. Отпред на очи се набива широката рамка на голямата и изправена бъбрековидна радиаторна решетка, а в профил отчетливо се вижда снижаващата се линия на покрива, играеща основна роля за елегантния силует.
Хромираните рамки на прозорците плавно преливат в извивката на Хофмайстер, а двойната линия с интегрирани дръжки на вратите преминава плавно от предните до задните светлини. Хоризонталната насоченост на всички елементи отзад пък подчертава широчината и мощта на този автомобил. Като цяло баварците са успели да направят екстериорен дизайн, който излъчва едновременно стил, спорт и лукс - нещо много трудно постижимо дори и при автомобилите от този сегмент.
Интериор
Салонът е изработен от материали, каквито всеки очаква да види във флагмана на BMW. Изключително качествена естествена кожа и алуминий, който е повече от този, използван при някои самолети, лакирани дървени вложки, тонирани стъкла и сензорни дисплеи допълват интериорната идилия. Единственият недостатък, който забелязахме, е свързан с пластмасовите решетки на въздуховодите в горната вертикална част на централната конзола. Тези детайли не се вписват в общата картина и подхождат повече на BMW "единичка", отколкото на този свръхлуксозен седан.
Иначе, дори и в късата база, мястото за краката на водача и всички пасажери е предостатъчно, а багажното пространство е огромно. Седалките са големи, снабдени с всевъзможни регулировки, функция за масаж, вентилация и предлагат уникална ергономия. Като прибавим към това всевъзможните екстри в салона, осезаемия простор и върховото качество на материали и сглобка, се получава един неповторим комфорт както за водача и пасажера до него, така и за пътниците отзад.
Технологии
В новата седма серия на BMW те са безброй, но основните са свързани с дългите светлини, които са лазерни, с жестовото управление на функциите в салона, както и с уникалния темпомат и с иновативния контактен ключ. От последния може да се задава команда за самостоятелно паркиране на автомобила, но екземплярът, предоставен ни за тест, не разполагаше с тази опция.
Що се отнася до автономната система за шофиране, тя не е съвършена, но въпреки това е удивителна. Адаптивният круиз контрол е перфектен - поддържа предварително зададена скорост, като се съобразява и със скоростта на автомобилите отпред. По този начин при движение по магистрала, например, не е необходимо въобще да докосвате педалите на газта и спирачката. Като се прибави към това и системата за следене на лентите, автомобилът става абсолютно автономен.
Проблемът идва от факта, че колата следи лентите, но ако не държите волана (което е препоръчително от BMW и ако пуснете волана на Head-up дисплея се появява предупреждение да хванете кормилото) колата криволичи от лента до лента в платното, но не излиза от него. При това маркировката трябва да е перфектна, което, както знаем, е проблем за родните ни пътища.
Чистачките и светлините също са автоматични, но най-голям интерес представляват дългите лазерни светлини. Те се включват автоматично на извънградско шофиране при скорост над 60 км/ч и имат обсег до 600 метра - близо двойно повече от конвенционалните фарове. За разлика от стандартните светлини екстремно ярките лазерни фарове имат и много по-висока интензивност на светлината. С други думи с тези фарове шофирането през нощта почти не се различава от това през светлата част на деня.
И накрая, последната от основните иновации - жестовото управление. То е изключително точно и за да контролирате повечето от функциите в салона трябва просто малко да свикнете. То обаче не изключва досега познатите ни команди чрез глас, чрез докосване на дисплея или чрез т.нар. BMW i-контролер. Просто е допълнителна опция - на когото както му е удобно. Вграденият сваляем таблет в задния подлакътник пък дава възможност за управление на системите в купето на пасажерите отзад.
Двигател и ходови характеристики
Пневматичното окачване с възможност за регулиране на клиренса с 20 мм е снабдено с няколко режима на работа, сред които два спортни, два комфортни, индивидуален и задължителния "зелен" Eco pro. В зависимост от тях возията се променя коренно. Окачването варира от твърдо и изключително стабилно до меко и люлеещо като в лодка. Най-интересен обаче е новият гениален Adaptive режим, при който на базата на информация от показанията на датчиците, камерите и данните от навигационната система колата сама променя режимите съобразно пътната настилка, темпото на каране или начина ви на шофиране.
В спортен режим пък водачът може да изпитва усещане, много близко до това на подчертано спортен автомобил. С други думи колата може да е такава, каквато я искате, при това функциите са съобразени и с най-претенциозните вкусове.
Що се отнася до двигателя на 730d, той е трилитров с мощност 265 конски сили, които на пръв поглед могат да ви изглеждат малко за подобен автомобил, но са напълно достатъчни дори и за свръхдинамична езда. Основна роля за това играе впечатляващият въртящ момент от 620 Нм и перфектната автоматична скоростна кутия, през която въртящият момент се предава и на четирите колела.
Заявеният среден разход на гориво при 730d е 5 литра на 100 км пробег, но обективно погледнато той е малко над 9. За подобни габарити и динамика обаче трябва да признаем, че това е едно завидно постижение. Всичко това е много добре гарнирано с изключителна шумоизолация в купето.
Цена
Подробни технически характеристики и разход на гориво , вижте ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 xaxa
Коментиран от #2, #53
11:05 10.11.2015
2 Михаил
До коментар #1 от "xaxa":
Излагаш се ти, защото говориш на изуст. Авторът поне е карал и двете коли и може много по-добре от теб да направи сравнение (е може и да има пристрастие, но то всеки има), а ти ги гледаш същеите тези коли само на картинки. Така че му вярвам повече на него. Освен това колата изглежда в пъти по-красива, спортна и технологична от С-класата. не че Мерца е лош, но Бавареца е по-добър, най-малкото защото е по-нов.Коментиран от #3, #21, #26, #27
11:11 10.11.2015
3 xaxa
До коментар #2 от "Михаил":
Първо не ме познаваш за да знаеш какво съм карал и какво не.Второ да кажеш че Бмв-то е по-добро защото е по-ново е смешно.Коментиран от #4
11:23 10.11.2015
4 Краси
До коментар #3 от "xaxa":
Научи се първо да слагаш пълен член, тоест оправи си правописа и тогава се захвани да критикуваш този или онзи. Аз също мисля, че БМВ-то е по-хубаво, защото е по-ново. Тоест, от БМВ са видели какво са направили конкурентите им от Мерцедес и след това са добавили нещо за да е по-добър техния продукт.11:32 10.11.2015
5 Milen
11:55 10.11.2015
6 Milen
11:56 10.11.2015
7 Milen
11:59 10.11.2015
8 ххх
Не ме разбиракте погрешно, не казвам тази е по-по-най... или нещо подобно, просто се опитвам да бъда обективен.
п.п. Всяко ново БМВ 7 винаги се сравнява с S klase, a когато излезе S-klase, то тя се сравянява с предната S-klase, а не с AUDI или BMW. Просто журналистите така правят, не зная защо?!?
11:59 10.11.2015
9 опсмопсус
А средния разход на гориво е меко казано лъжа!
12:16 10.11.2015
10 опсмопсус
Коментиран от #15
12:17 10.11.2015
11 мдаааа
12:33 10.11.2015
12 И един мармот завива шоколада в станиол
смях, смях...
Коментиран от #17
12:38 10.11.2015
13 БАВАРЕЦО
12:59 10.11.2015
14 gmbh
И за кола над 5 метра не може да става и дума за "спорт" излишно е да се споменава.
13:02 10.11.2015
15 ташко
До коментар #10 от "опсмопсус":
Точно! Аз се чудех БМВ от къде са откраднали волана, че един волан не могат да си направят... Пълна скръб си!13:04 10.11.2015
16 Varbanov
13:07 10.11.2015
17 нереален
До коментар #12 от "И един мармот завива шоколада в станиол":
Нали знаеш, че производителите, когато обявят ср. разход на гориво, правят всичко възможно колата да постигне този разход, а в този тест колата е била подложена на различни режими на каране, иначе е възможно да падне поне на 8 при режим Еко и спокойно каране!13:08 10.11.2015
18 Жапанка
13:18 10.11.2015
19 Пенчо Славейков
13:20 10.11.2015
20 guestt
И нито едно от трите не е като хората ! :)))
13:25 10.11.2015
21 Иван Иванов
До коментар #2 от "Михаил":
Вие сериозно ли мислите че бмв 7-ма серия е по-добра от С класата и А8-цата... много заблудени има тук... Винаги се забавлявам, когато чета коментарите ви. 7-цата може да е по-добра в много отношения (макар че не се сещам в кое точно), но със сигурност не е по-добра като возия, лукс и простор от С-класата. Който е карал и двете коли- знае. По въпроса две мнения няма.!!!Коментиран от #24
13:25 10.11.2015
22 хис
Коментиран от #25
13:25 10.11.2015
23 Стига философствахте
13:30 10.11.2015
24 баварец
До коментар #21 от "Иван Иванов":
Противоречиш си! Журналистите, които са тествали и двете коли го казват! "И след като с новата S-Klasse от Mercedes-Benz вдигнаха много високо летвата, за баварския концерн беше задължително да преодолеят тази височина. И те го направиха, при това с доста голям аванс.В това успяхме да се убедим, след като направихме обстоен тест драйв на новия флагман на BMW." !!! :)
13:33 10.11.2015
25 AMG4ever
До коментар #22 от "хис":
Ти с твоята пенсия не можеш да си напълниш хладилника къде си тръгнал мнения да даваш ! хахаКоментиран от #43
13:33 10.11.2015
26 Иван Иванов
До коментар #2 от "Михаил":
Дори и старата С-класа е по-красива от новата 7-ца.http://www.edozone.com/mercedes/1_2007_08_2009_2010_2011_2012_2013_mercedes_c_cl_clk_e_g_gl_glk_r_s_slk_amg_class_sarona_hood_fender_lip_spoiler_wings_wide_body_kit_trunk_bumper_rear_side_skirts.jpg
13:34 10.11.2015
27 Иван Иванов
До коментар #2 от "Михаил":
13:34 10.11.2015
28 Стига философствахте
13:35 10.11.2015
29 мемфис
Мерцедес е флагман в това отношение.
Погледнете един W 220, той притежава НЕПРЕХОДНА КРАСОТА, ФОРМИ, КОИТО ВЕЧНО ЩЕ ВЪОДУШЕВЯВАТ.
БМВ единствено превъзхождат звездата по двойно по-голям бюджет за реклама идопълнителен фонд за "скрита реклама" в различните медии.
13:38 10.11.2015
30 AMG4ever
13:40 10.11.2015
31 Смях
13:44 10.11.2015
32 MercedesAMG
13:50 10.11.2015
33 BMWowner
Само Бай Ганьо, който кара 20 годишен дръгел може да плюе колко скапани са новите коли. Айде моля Ви се! Който има 200к си взима, това което му е на сърце и изобщо няма да му дреме за вашите глупави мнения. Иначе тази 7ца е страхотна!
14:06 10.11.2015
34 XaPu
Нищо от това ,което видях не ме впечатли ,така както W222 ,когато излезе!
Коментиран от #57
14:07 10.11.2015
35 Косматия
14:42 10.11.2015
36 diskreten geroi
14:53 10.11.2015
37 там един
15:20 10.11.2015
38 ХАХАХА
15:36 10.11.2015
39 Имам си Всичко
15:38 10.11.2015
40 Spewn1
16:22 10.11.2015
41 АУДИ
16:46 10.11.2015
42 Гост
16:53 10.11.2015
43 хис
До коментар #25 от "AMG4ever":
Абе дете малко,...когато паркираш в гаража поне два пълнолитражни Бавареца и ги караш ежедневно без да си изправил някой завой, тогава ще можеш да обсъждаш тази велика марка с батковците! А сега трий млякото от устата и бягай да плачеш на мама!Коментиран от #46
16:55 10.11.2015
44 опсмопсус
БМВ са смешници!
http://automotorpad.com/go?i%3AaHR0cDovL2ltYWdlcy50aGVjYXJjb25uZWN0aW9uLmNvbS9tZWQvMjAwNi1ob25kYS1jaXZpYy1jb3VwZS1leC1hdC1zdGVlcmluZy13aGVlbF8xMDAyODkxNzRfbS5qcGc%3D
Коментиран от #58, #93
17:00 10.11.2015
45 опсмопсус
http://automotorpad.com/gallery/66222-2006-honda-civic-coupe-ex-at-steering-wheel.html
Коментиран от #47
17:02 10.11.2015
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 неамада
До коментар #45 от "опсмопсус":
Вярно, наистина е кръгъл!17:07 10.11.2015
48 хис
До коментар #46 от "AMG4ever":
Детенце малко, ника ти показва и доказва, че си гледал прекалено много видеа. Слушай, чети и може би някой ден ще излезеш от гетото и ще си купиш хубава кола.......хахааа.не няма да стане, само ще сънуваш!17:13 10.11.2015
49 Mercedes-Benz
17:17 10.11.2015
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 мдаааа
До коментар #50 от "Mercedes-Benz":
....точно така ..."И те го направиха, при това с доста голям аванс.". а сега когато летвата е още по-високо да видим как другите ще се справят!17:37 10.11.2015
52 onq s konq
18:10 10.11.2015
53 Иван
До коментар #1 от "xaxa":
Ето тука е отговарът на всички които си мислят че БМВ догонват само за сведение Мерцедес догонват Баварците от Е32 насам ;).Колкото до А8 то почти винаги е било на 3-то място http://www.autobild.de/artikel/audi-a8-bmw-7er-mercedes-s-klasse-porsche-panamera-test-7065079.html18:25 10.11.2015
54 Бмв знае как
18:30 10.11.2015
55 гостенин
18:48 10.11.2015
56 Бхд БхД
18:52 10.11.2015
57 пикоЧ
До коментар #34 от "XaPu":
С какво те впечатли толкова С класата, когато е излязла? С кожа и претъпкана с електроника. Когато си купиш такава, си вземи и голф стик, че после да си я побийваш, когато не те слуша!18:54 10.11.2015
58 феномен
До коментар #44 от "опсмопсус":
Леле, как не забелязахме?!? - И ДВЕТЕ СА КРЪГЛИ...18:58 10.11.2015
59 xxxx
Коментиран от #60
19:02 10.11.2015
60 нереален
До коментар #59 от "xxxx":
Основата е много стабилна! Знаеш ли коя е? - БМВ Е23! Виж колко етажа има над нея... ;)19:13 10.11.2015
61 xxxx
19:16 10.11.2015
62 смях
Коментиран от #63
19:25 10.11.2015
63 Overlord
До коментар #62 от "смях":
Я кажи ти какъв трошляк караш, че да се посмеем малко?!20:26 10.11.2015
64 смях
За човек , като мен да карам немска кола е обидно , защото не съм цигански барон , мутра или обикновен глупак с пари, но ти това няма как да го разбереш , просто е далеч отвъд между ушните ти възможности!
Коментиран от #65, #66, #74
22:15 10.11.2015
65 Overlord
До коментар #64 от "смях":
Убеден съм, че е така. Аз не бих те определил като човек, по-скоро като доста комплексиран.22:34 10.11.2015
66 Mercedes-Benz
До коментар #64 от "смях":
Цървуле да разбирам, че ти е голям колкото скоростния лост на мазератито, та затова си толкова афектиран и разпенен? Намали комплексите, ще ти излязат пъпки по челцето. Правилно си си избрал име, много се смях, признавам... В кой клас си и защо не си в легълцето още?22:35 10.11.2015
67 смях
П.П.Мазератито е автоматик , но иначе няма от какво да се срамувам!
Коментиран от #70
23:09 10.11.2015
68 guestt4
https://www.youtube.com/watch?v=7Cucb5mmd74
23:37 10.11.2015
69 Волен Сидеров
23:45 10.11.2015
70 onq s konq
До коментар #67 от "смях":
Сигурно си я харесваш колицата,ама тва дългото име човек трябва дни наред да го пише по 100 пъти че да го запомни.А колко е по-лесно марка с 3 букви!00:12 11.11.2015
71 intriganta
00:16 11.11.2015
72 Daniel de Marko
00:59 11.11.2015
73 опсмопсус
0.5л/1000 като старата 7-ца ли?
Коментиран от #79
08:01 11.11.2015
74 леко малко
До коментар #64 от "смях":
Куатропортето му е нестабилна задницата и има проблеми в завои ,като ладата. Знам това от човек ,който караше 2 години предпоследния модел. Същия сега кара S8 и твърди ,че е по-стабилно особено в завои. Иначе за дизайн е супер.09:02 11.11.2015
75 Fire
09:57 11.11.2015
76 Телевизора на Елвис
....и отваряш коментарите и се почва, Ауди, Мазерати, къси пишки, дълги пишки, де запрете се бе хора, наслаждавайте се на автомобил, който 99.7% от нас може би никого няма да имат....
10:12 11.11.2015
77 Robert Lesnik
In April 2007, he moved to Kia Motors and left it in September 2009 for Mercedes-Benz, where he is currently a chief designer. Главния дизайнер на мерцедес в момента е бивш дизайнер на КИА... Яко нали?
Коментиран от #83
10:50 11.11.2015
78 БЕНГАЗАРА
10:58 11.11.2015
79 неамада
До коментар #73 от "опсмопсус":
Ако някой ден освен на сън караш и в реалния живот 7 серия ще разбереш. Сега продължавай да пишеш глупости и мечтай за такава кола!11:35 11.11.2015
80 неамада
Коментиран от #81
11:49 11.11.2015
81 неамада
До коментар #80 от "неамада":
Първо НЕ МИ ИЗПОЛЗВАЙ НИКА , второ научи се да пишеш на български и трето никой тук не иска да чуе за френските ти боклуци!12:16 11.11.2015
82 Mercguest
9 години е бил дизайнер там е и?
А бившия на БМВ Крис Бенгъл преди това е бил в Опел и ФИАТ е и кшо от тва ? :))
13:28 11.11.2015
83 Mercguest
До коментар #77 от "Robert Lesnik":
Той е бивш и на VW9 години е бил дизайнер там е и?
А бившия на БМВ Крис Бенгъл преди това е бил в Опел и ФИАТ Яко нали ? :))
13:30 11.11.2015
84 ChuckCha
Коментиран от #85, #86
15:00 11.11.2015
85 дабе
До коментар #84 от "ChuckCha":
Точно така, S класата трябва да се казва KiaSedes20:27 11.11.2015
86 Роман Ценов
До коментар #84 от "ChuckCha":
ти луд ли си бе когато мерцедес са правили 190,124,123едни достойни автомобили киа са правели тоалетна хартия как може да сравняваш кия с мерцедесКоментиран от #87
20:34 11.11.2015
87 дабе
До коментар #86 от "Роман Ценов":
Точно така, ПРАВИЛИ, а виж докъде я докараха сега!....да ги бъркат с КИА! :))))23:05 11.11.2015
88 xxxx
Коментиран от #92
20:35 12.11.2015
89 Роман (Маверика) Ценов
Коментиран от #90
04:53 13.11.2015
90 тъй
До коментар #89 от "Роман (Маверика) Ценов":
Колега, същия проблем има и в нашето семейство, само че с марката Мерцедес. Пробвали сме класите от А да Я и сме много разочаровани. На всичкото отгоре не можем вече втора година да продадем една S-ка и ще я давам за скрап. И аз препоръчах на дъщерята Киа Пиканто, но тя не го хареса, защото приличало на МБ. Сега се спряхме на ДЕУ Матиз.09:38 13.11.2015
91 Там Един
10:09 13.11.2015
92 PomPom
До коментар #88 от "xxxx":
Само ти се бъркаш пич, главния дизайнер на Мерцедес е бившия дизайнер на КИА Роберт Лешник - http://formtrends.com/mercedes-benz-exterior-design-director-on-sensual-purity/12:32 14.11.2015
93 Пламен
До коментар #44 от "опсмопсус":
Аве моито момче аз лично имам БМВ X5 2004г искаш ли да ти снимам моя волан да го видиш. После да видим дали БМВ вземат от Хонда идей. Ето ти примерно едно от нета.http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e53-forum/14545-rare-colour-combos-forum-post-your-rare-colour-interior-exterior-here-2.jpg
16:26 16.11.2015