Отидете към основна версия

30 517 6

Връзката между колите Steyr и Фердинанд Порше

  • steyr-
  • фердинанд порше

Марката, за която ще си говорим сега, е добре известна само на запалените ретро колекционери и на някои водачи със стаж над 50 години. Малцина от младото поколение са чували за култовите австрийски возила Steyr. Днес заводът на компанията все още съществува, но продукцията му включва отделни възли и агрегати за гигантите FIAT, Volkswagen и Chrysler, както и за руския завод ГАЗ. Интересен е и фактът, че утвърждаването на тази фирма сред автомобилните производители става с помощта на легендата Фердинанд Порше.

Животът на тази известна в миналото автомобилна компания започва след края на Първата световна война. Преди това най-голямото в страната предприятие се занимава с изработка на оръжие. След Края на Войната обаче фирмата е застрашена от фалит и предприемчивото ръководство решава да започне нова дейност - производство на автомобили. На длъжността Главен конструктор е назначен инженерът Ханс Ледвинка, който вече е натрупал богат опит от работата си във фирмата Nesselsdorf. Първото успешно возило на преориентиралата се австрийска компания се появява през 1920 година и се нарича Steyr-II.

След като Ледвинка напуска Steyr и се връща в старата си фирма, която вече се казва Tatra, австрийската компания представя на пазара два нови модела - Type IV и Steyr IV - Sport. Тези возила обаче се оказват неуспешни, което кара шефовете на фирмата да привлекат на работа не кой да е, а лично Фердинанд Порше. Именно новият главен конструктор бързо обновява моделната гама на австрийците, компанията започва да продава изключително добре, но това трае докато Фердинанд Порше не решава да напусне Steyr. Малко след това австрийската компания се обединява с фирмите Austro-Daimler и Puch. В резултат на сливането през 1934-а е основан нов концерн, носещ името Steyr-Daimler-Puch.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини