Last news in Fakti

10 Декември, 2015 08:02 30 459 6

Връзката между колите Steyr и Фердинанд Порше

  • steyr-
  • фердинанд порше
Връзката между колите Steyr и Фердинанд Порше - 1

Марката, за която ще си говорим сега, е добре известна само на запалените ретро колекционери и на някои водачи със стаж над 50 години. Малцина от младото поколение са чували за култовите австрийски возила Steyr. Днес заводът на компанията все още съществува, но продукцията му включва отделни възли и агрегати за гигантите FIAT, Volkswagen и Chrysler, както и за руския завод ГАЗ. Интересен е и фактът, че утвърждаването на тази фирма сред автомобилните производители става с помощта на легендата Фердинанд Порше.

Връзката между колите Steyr и Фердинанд Порше

Животът на тази известна в миналото автомобилна компания започва след края на Първата световна война. Преди това най-голямото в страната предприятие се занимава с изработка на оръжие. След Края на Войната обаче фирмата е застрашена от фалит и предприемчивото ръководство решава да започне нова дейност - производство на автомобили. На длъжността Главен конструктор е назначен инженерът Ханс Ледвинка, който вече е натрупал богат опит от работата си във фирмата Nesselsdorf. Първото успешно возило на преориентиралата се австрийска компания се появява през 1920 година и се нарича Steyr-II.

Връзката между колите Steyr и Фердинанд Порше

След като Ледвинка напуска Steyr и се връща в старата си фирма, която вече се казва Tatra, австрийската компания представя на пазара два нови модела - Type IV и Steyr IV - Sport. Тези возила обаче се оказват неуспешни, което кара шефовете на фирмата да привлекат на работа не кой да е, а лично Фердинанд Порше. Именно новият главен конструктор бързо обновява моделната гама на австрийците, компанията започва да продава изключително добре, но това трае докато Фердинанд Порше не решава да напусне Steyr. Малко след това австрийската компания се обединява с фирмите Austro-Daimler и Puch. В резултат на сливането през 1934-а е основан нов концерн, носещ името Steyr-Daimler-Puch.

Връзката между колите Steyr и Фердинанд Порше


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    1 0 Отговор
    Хм, Интересно материалче Тази история не я бях чувал.
  • 2 sspp

    1 1 Отговор
    Преди повече от 10 г имаше един Штаер до тепето на старият град в Пловдив целият беше буренясал но правеше впечатление.
  • 3 Mercedes-Benz

    3 1 Отговор
    Щаер е любимата марка на цар Борис III, много държи на марката докато Хитлер не му подарява 770 Kompressor, после се вози на него до смъртта си. Мерцедеса е брониран и се пази в УБО до 70-те, откъдето го продават в западна Европа. Днес колата струва милиони както и другите й побратими от проекта "Super Mercedes", возили величията на Райха.
  • 4 Ники Д

    1 0 Отговор
    по време на войната същата фирма произвежда и танкове - предимно Панцер 4 , най-многобройният германски танк , който се задържа в производство от началото до края. тогава фирмата се е казвала Нибелунгенверке.

    Коментиран от #5

  • 5 Mercedes-Benz

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ники Д":

    STEYR се прави в Австрия в града със същото име, а "Нибелунгенверке" е в Германия и правят Тигрите, Panzer 4 се сглобява от Krupp, а Пантера се прави в заводите на Мерцедес и МАН.
  • 6 НикиД

    0 0 Отговор
    прав си, че и Круп са строели Панцер 4, а Тигрите до колкото знам са се правели от фирмата Хеншел в град Касел.