Отидете към основна версия

14 Декември, 2015 10:44, обновена 14 Декември, 2015 10:44 28 088 23

Тест на KIA Ceed GT-Line

  • тест-
  • kia-
  • ceed-
  • gt-line

Намаляването на работния обем и използването на турбокомпресори продължава своята популяризация. Същото става и с намаления брой цилиндри и напоследък повечето авто производители разработват малки, но високоефективни трицилиндрови двигатели. Тази нова вълна не подмина и най-успешната корейска марка Kia, която за пореден път представи една по-различна концепция за явлението, наречено даунсайзинг. Корейците показаха своята разработка по темата, а именно 1.0 литров трицилиндров мотор, интегриран в наточена версия на компактния си хечбек Ceed. По-конкретно става дума за мотора T-GDi, представляващ трицилиндров агрегат с турбо, монтиран в иновацията Ceed GT-Line. Това е автомобил, който изглежда изключително спортно, но в същото време е икономичен и разполага с динамика като на всеки стандартен автомобил. Тази нова версия е вече в България и екипът ни не пропусна възможността да се запознае обстойно с нея. Ето и първоначалните ни впечатления.

ЕкстериорВсички сме чували поговорката "Вълк в овча кожа", но в случая KIA Ceed GT-Line представлява точно обратното. Автомобилът разполага с всички екстериорни черти на един расов спортен автомобил - голям въздухозаборник отпред и ефектен псевдо дифузьор в задната част. Задната броня също е различна, като спортната осанка там е подчертана от четири светлоотразителни "хриле". Интерес представляват и т.нар. дневни диодни светлини. Те са осем на брой, разположени по четири от всяка страна. Изглеждат ефектно и най-важното - нестандартно. Големите лети джанти, по-ниският профил и допълнителните прагове завършват спортното излъчване на първата наточена Kia от компактния клас, разполагаща с трицилиндрово моторче.

ИнтериорСалонът също впечатлява с подчертано спортно излъчване. Цялостният му облик наподобява този на италианските спортно ориентирани автомобили. Черна тапицерия, обшита с декоративни шевове и лога "GT-Line", са основният акцент в салона. Декоративните елементи се допълват от черен пиано лак, който внася необходимата доза лукс, както и от хромирани детайли по скоростния лост, педалите и мястото за левия крак на водача. Иначе седалките са подчертано твърди, разполагат с прилична странична поддръжка отпред, ергономични са и не изморяват при по-дълги пътувания. Мястото за краката на водача и пасажерите е стандартно за автомобили от този клас, а багажното отделение е сравнително голямо и функционално. Уредите на арматурното табло са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи.

ДвигателЕднолитровият трицилиндров T-GDi мотор на Kia Ceed GT-Line разполага със 120 конски сили и 172 Nm въртящ момент. Турбокомпресорът е с електронно управляем изпускателен клапан, като кривата на работа е сравнително плоска, стартираща от точно 1 500 оборота в минута. Инжекторите, снабдяващи с гориво, са с шест с лазерно пробити пирамидални отвори за максимално добро разпръскване. Блокът и главата на двигателя имат отделни термостати, като по този начин предпазват мотора от случайно предизвикани детонации. Всичко това води до една много прилична динамика в градски условия. Единственият минус на това двигателче се явява т.нар. доускорение, което е по-слабо от това на четирицилиндровите аналози. За сметка на това обаче разходът на бензин не надвишава 7 на 100, независимо от това как и къде се управлява колата.

Ходови характеристикиВажно е да отбележим, че въпреки скромното двигателче автомобилът е изключително стабилен при преминаване на завои с висока скорост. Това се дължи на по-ниския клиренс, втвърденото окачване и като цяло ниския общ център на тежестта. Воланът е доста информативен, същото важи и за педалите на газта и спирачките. Един от малкото недостатъци по отношение на ходовите характеристики на Kia Ceed GT-Line е свързан със спирачната система. При по-неравна пътна настилка ABS-ът включва по-рано от необходимото. Механичната скоростна кутия е по-добрия вариант за малкия трицилиндров мотор, защото благодарение на нея липсата на мощ в определени оборотни диапазони може да бъде по-бързо и по-лесно компенсирана. Като цяло колата е много подходяща за онези, които предпочитат спокойната "езда", но в същото време държат автомобилът им да изглежда спортно.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини