Last news in Fakti

14 Декември, 2015 09:37, обновена 14 Декември, 2015 12:54 28 026 23

Тест на KIA Ceed GT-Line

  • тест-
  • kia-
  • ceed-
  • gt-line
Тест на KIA Ceed GT-Line - 1

Намаляването на работния обем и използването на турбокомпресори продължава своята популяризация. Същото става и с намаления брой цилиндри и напоследък повечето авто производители разработват малки, но високоефективни трицилиндрови двигатели. Тази нова вълна не подмина и най-успешната корейска марка Kia, която за пореден път представи една по-различна концепция за явлението, наречено даунсайзинг. Корейците показаха своята разработка по темата, а именно 1.0 литров трицилиндров мотор, интегриран в наточена версия на компактния си хечбек Ceed. По-конкретно става дума за мотора T-GDi, представляващ трицилиндров агрегат с турбо, монтиран в иновацията Ceed GT-Line. Това е автомобил, който изглежда изключително спортно, но в същото време е икономичен и разполага с динамика като на всеки стандартен автомобил. Тази нова версия е вече в България и екипът ни не пропусна възможността да се запознае обстойно с нея. Ето и първоначалните ни впечатления.

ЕкстериорТест на KIA Ceed GT-Line

Всички сме чували поговорката "Вълк в овча кожа", но в случая KIA Ceed GT-Line представлява точно обратното. Автомобилът разполага с всички екстериорни черти на един расов спортен автомобил - голям въздухозаборник отпред и ефектен псевдо дифузьор в задната част. Задната броня също е различна, като спортната осанка там е подчертана от четири светлоотразителни "хриле". Интерес представляват и т.нар. дневни диодни светлини. Те са осем на брой, разположени по четири от всяка страна. Изглеждат ефектно и най-важното - нестандартно. Големите лети джанти, по-ниският профил и допълнителните прагове завършват спортното излъчване на първата наточена Kia от компактния клас, разполагаща с трицилиндрово моторче.

ИнтериорТест на KIA Ceed GT-Line

Салонът също впечатлява с подчертано спортно излъчване. Цялостният му облик наподобява този на италианските спортно ориентирани автомобили. Черна тапицерия, обшита с декоративни шевове и лога "GT-Line", са основният акцент в салона. Декоративните елементи се допълват от черен пиано лак, който внася необходимата доза лукс, както и от хромирани детайли по скоростния лост, педалите и мястото за левия крак на водача. Иначе седалките са подчертано твърди, разполагат с прилична странична поддръжка отпред, ергономични са и не изморяват при по-дълги пътувания. Мястото за краката на водача и пасажерите е стандартно за автомобили от този клас, а багажното отделение е сравнително голямо и функционално. Уредите на арматурното табло са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи.

ДвигателТест на KIA Ceed GT-Line

Еднолитровият трицилиндров T-GDi мотор на Kia Ceed GT-Line разполага със 120 конски сили и 172 Nm въртящ момент. Турбокомпресорът е с електронно управляем изпускателен клапан, като кривата на работа е сравнително плоска, стартираща от точно 1 500 оборота в минута. Инжекторите, снабдяващи с гориво, са с шест с лазерно пробити пирамидални отвори за максимално добро разпръскване. Блокът и главата на двигателя имат отделни термостати, като по този начин предпазват мотора от случайно предизвикани детонации. Всичко това води до една много прилична динамика в градски условия. Единственият минус на това двигателче се явява т.нар. доускорение, което е по-слабо от това на четирицилиндровите аналози. За сметка на това обаче разходът на бензин не надвишава 7 на 100, независимо от това как и къде се управлява колата.

Ходови характеристикиТест на KIA Ceed GT-Line
Важно е да отбележим, че въпреки скромното двигателче автомобилът е изключително стабилен при преминаване на завои с висока скорост. Това се дължи на по-ниския клиренс, втвърденото окачване и като цяло ниския общ център на тежестта. Воланът е доста информативен, същото важи и за педалите на газта и спирачките. Един от малкото недостатъци по отношение на ходовите характеристики на Kia Ceed GT-Line е свързан със спирачната система. При по-неравна пътна настилка ABS-ът включва по-рано от необходимото. Механичната скоростна кутия е по-добрия вариант за малкия трицилиндров мотор, защото благодарение на нея липсата на мощ в определени оборотни диапазони може да бъде по-бързо и по-лесно компенсирана. Като цяло колата е много подходяща за онези, които предпочитат спокойната "езда", но в същото време държат автомобилът им да изглежда спортно.Тест на KIA Ceed GT-Line


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    4 0 Отговор
    Идеална количка за млади шофьори.

    Коментиран от #2

  • 2 Караиванов

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Да и мен ме кефи. Стига да не е много по-скъпа от стандартната.
  • 3 йордан иванов

    1 1 Отговор
    За млади шофьори не повече от 70 коня..

    Коментиран от #4

  • 4 Skier

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "йордан иванов":

    Тази е идеална, Вече няма нови коли под 100 коня.
  • 5 Коце

    1 1 Отговор
    С 52к.с. достигам 170км.ч.Младия шофьор е добре де го учиме да може, без да го ограничаваме....Кията ечудесна,добре скроена и дано да мога да си я купя от магазина и с моя 38годишен стаж ще й се радвам.

    Коментиран от #13

  • 6 Ицо

    2 1 Отговор
    Много хубава е тази Киа бе. Свръх спортна, а в същото време икономична и лесна за обслужване. Евала на корейците, но точно на тези от Киа, а не на онези от Хюндай, нищо, че са под една шапка. :)
  • 7 Ловчанлията

    3 1 Отговор
    Колата е един път, а и е снимана на много хубаво място - Дедовите къщи край Ловеч.
  • 8 Смятай

    0 2 Отговор
    Ако и се лепне и една АГУ, за какъв разход в кинти ще става въпрос.
  • 9 Капитана

    4 0 Отговор
    Хубава колица,но и цената и няма да е малка,минимум ще тръгне от 25000 лв.Обслужването и като подръжка също не е от евтините,мога да спомена за предния модел тъй като се занимавах с подръжка на доста такива които се даваха като рентакари.Масло и филтри 570 лв.Колите направиха по 5 години и се пробвахме да ги продадем свободно на вторичния пазар като втора употреба и не бяха на много километри средно по около-160000 км.изглеждаха перфектно и цената на която ги предложихме беше най-ниска от масовите цени както вървяха,но уви това корейско дърво няма продаване,иначе като машина откъм ходова част,електроника и двигател са изключително здрави,никакви харчове на масло или други проблеми,реално само съм им сменял консумативите,но проблема е в бързата обезценка на модела и липса на купувачи от вторичния пазар като автомобил втора употреба.Всичките бяха бензинови.Перфектни са за таксита,рентакар служби за служебни цели,за лична кола като нова дори и да имах парите няма да си купя Кия защото в последствие остава вечно моя,освен ако не я продам на безценица на някой бакшиш.Това е лично мнение не искам да ангажирам никой с него но за 13000 лв на старо по добре да вляза в лизинг за Голф-6/серия/ който дори и на повече километри,след 3-4 години ще го продам минимум за 7000 лв.

    Коментиран от #20

  • 10 Селски нерез

    1 3 Отговор
    Да бе, да с това моторче, 120 коня. Това майтап ли е!
  • 11 Jyusix HasiK

    2 0 Отговор
    До коментар #3 аз кат карам астра 74 коня , чe кво от тва
  • 12 abv

    1 3 Отговор
    Отпред на 90 процента е имитация на форд фиеста.
  • 13 Боце

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Коце":

    Ще ги стигнеш когато цъфнат налъмите. С 52 коня ти трябва доста дълго надолнище, за да докараш до към 150-160 евентуално и най-вече по километраж, а не реални...освен ако не караш картинг или нещо подобно до половин тон максимум.
  • 14 Бай Коста

    3 0 Отговор
    "Всички сме чували поговорката "Вълк в овча кожа", но в случая KIA Ceed GT-Line представлява точно обратното". Или овца във вълча кожа!
    Лафчето кефи.
  • 15 Бай Шиле

    1 1 Отговор
    Колицата е симпатична, но това трицилиндрово 1.0 моторче би имало смисъл ако цената на колата е с поне 20 до 30 % по ниска от такава със стандартния четирицилиндров 1.6 със 136 коня. А в случая е точно обратното!!! А за разхода не се лъжете! По нисък е само на градско, изкараш ли я на магистралата ще харчи поне колкото 1.8
  • 16 гост

    0 0 Отговор
    колата е перфектна на външен вид е 1 към 1 с Kia Ceed GT но конете са доста по малко нисък разход ниски данъци перфектен габарит за градски условия и стабилна на пътя няма кво да се иска повече от нея
  • 17 Дядо поп

    0 0 Отговор
    Хубава кола ,ама с тези 3 цилиндъра в талона пише
    “последен собственик“или“твоя до гроб“
  • 18 Expert

    1 0 Отговор
    Тя с 1,6 кара доста бавно , 1,0 турбо))))Като Smart))
  • 19 гост

    1 0 Отговор
    Турбо моторите са спорни по отношение на разхода. При тях важи има ли много налягане, има и разход. Няма от къде да дойде вървенето, ако има икономия. Ако двигателя се кара със лекота и плавно успорение, спиране, тогава може да е икономичен, но ако се настъпва рязко и вдига налягането няма как да е икономичен. Дори често може да е по-лаком от атмосферен при агресивно каране.
    Така че който смята, че новите коли, които са с високо тегло, ще станат икономични след монтиране на малък турбо мотор, това е просто измама на маркетинга.
    За 300мл гориво да се инвестират хиляди е меко казано абсурд.
  • 20 гн уий

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Капитана":

    Купих Киа чисто нова от магазин цена 25990.Направиха ми веднага 10 % надолу.Взех я на лизинг 6900 първоначално и с 309 вноска на месец.Накрая имам 1200 остатък.Има седем години гаранция, вече я карам две години никакви ядове за 25000км.Ако не намеря купувач след петата до седмата година ще я търкалям до 10г. и поне 4 бона ще и взема и пак на лизинг нова.Колата не е по лоша от голф 5, 6 и 7 казвам го от личен опит, но като цена ги бие здраво.Относно обезценката всяка кола се обезценява с разликата, че колкото е по скъпа толкова повече поевтинява.
  • 21 ГЮЛЕМЕТОВ

    0 0 Отговор
    Най-евтиния вариант е 30980лв. с всички екстри 42100
  • 22 къде е далаверата

    0 0 Отговор
    да караш кола 1000 кубика дето гори 7 литра ?!? Наистина не разбирам концепцията - да пържиш малкото моторче а то да папка като 2 литра осмак на спокойна езда !!! Що за мода е това ?!??!!?!?
  • 23 опелист

    0 0 Отговор
    аз за 2 литра V8 не съм чувал :D