Намаляването на работния обем и използването на турбокомпресори продължава своята популяризация. Същото става и с намаления брой цилиндри и напоследък повечето авто производители разработват малки, но високоефективни трицилиндрови двигатели. Тази нова вълна не подмина и най-успешната корейска марка Kia, която за пореден път представи една по-различна концепция за явлението, наречено даунсайзинг. Корейците показаха своята разработка по темата, а именно 1.0 литров трицилиндров мотор, интегриран в наточена версия на компактния си хечбек Ceed. По-конкретно става дума за мотора T-GDi, представляващ трицилиндров агрегат с турбо, монтиран в иновацията Ceed GT-Line. Това е автомобил, който изглежда изключително спортно, но в същото време е икономичен и разполага с динамика като на всеки стандартен автомобил. Тази нова версия е вече в България и екипът ни не пропусна възможността да се запознае обстойно с нея. Ето и първоначалните ни впечатления.
Всички сме чували поговорката "Вълк в овча кожа", но в случая KIA Ceed GT-Line представлява точно обратното. Автомобилът разполага с всички екстериорни черти на един расов спортен автомобил - голям въздухозаборник отпред и ефектен псевдо дифузьор в задната част. Задната броня също е различна, като спортната осанка там е подчертана от четири светлоотразителни "хриле". Интерес представляват и т.нар. дневни диодни светлини. Те са осем на брой, разположени по четири от всяка страна. Изглеждат ефектно и най-важното - нестандартно. Големите лети джанти, по-ниският профил и допълнителните прагове завършват спортното излъчване на първата наточена Kia от компактния клас, разполагаща с трицилиндрово моторче.
Салонът също впечатлява с подчертано спортно излъчване. Цялостният му облик наподобява този на италианските спортно ориентирани автомобили. Черна тапицерия, обшита с декоративни шевове и лога "GT-Line", са основният акцент в салона. Декоративните елементи се допълват от черен пиано лак, който внася необходимата доза лукс, както и от хромирани детайли по скоростния лост, педалите и мястото за левия крак на водача. Иначе седалките са подчертано твърди, разполагат с прилична странична поддръжка отпред, ергономични са и не изморяват при по-дълги пътувания. Мястото за краката на водача и пасажерите е стандартно за автомобили от този клас, а багажното отделение е сравнително голямо и функционално. Уредите на арматурното табло са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи.
Еднолитровият трицилиндров T-GDi мотор на Kia Ceed GT-Line разполага със 120 конски сили и 172 Nm въртящ момент. Турбокомпресорът е с електронно управляем изпускателен клапан, като кривата на работа е сравнително плоска, стартираща от точно 1 500 оборота в минута. Инжекторите, снабдяващи с гориво, са с шест с лазерно пробити пирамидални отвори за максимално добро разпръскване. Блокът и главата на двигателя имат отделни термостати, като по този начин предпазват мотора от случайно предизвикани детонации. Всичко това води до една много прилична динамика в градски условия. Единственият минус на това двигателче се явява т.нар. доускорение, което е по-слабо от това на четирицилиндровите аналози. За сметка на това обаче разходът на бензин не надвишава 7 на 100, независимо от това как и къде се управлява колата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #2
09:52 14.12.2015
2 Караиванов
До коментар #1 от "Марто":
Да и мен ме кефи. Стига да не е много по-скъпа от стандартната.09:53 14.12.2015
3 йордан иванов
Коментиран от #4
10:21 14.12.2015
4 Skier
До коментар #3 от "йордан иванов":
Тази е идеална, Вече няма нови коли под 100 коня.10:47 14.12.2015
5 Коце
Коментиран от #13
12:02 14.12.2015
6 Ицо
12:44 14.12.2015
7 Ловчанлията
12:52 14.12.2015
8 Смятай
13:48 14.12.2015
9 Капитана
Коментиран от #20
13:58 14.12.2015
10 Селски нерез
15:35 14.12.2015
11 Jyusix HasiK
16:19 14.12.2015
12 abv
16:44 14.12.2015
13 Боце
До коментар #5 от "Коце":
Ще ги стигнеш когато цъфнат налъмите. С 52 коня ти трябва доста дълго надолнище, за да докараш до към 150-160 евентуално и най-вече по километраж, а не реални...освен ако не караш картинг или нещо подобно до половин тон максимум.18:42 14.12.2015
14 Бай Коста
Лафчето кефи.
19:53 14.12.2015
15 Бай Шиле
21:03 14.12.2015
16 гост
00:20 15.12.2015
17 Дядо поп
“последен собственик“или“твоя до гроб“
04:39 15.12.2015
18 Expert
07:14 15.12.2015
19 гост
Така че който смята, че новите коли, които са с високо тегло, ще станат икономични след монтиране на малък турбо мотор, това е просто измама на маркетинга.
За 300мл гориво да се инвестират хиляди е меко казано абсурд.
09:48 15.12.2015
20 гн уий
До коментар #9 от "Капитана":
Купих Киа чисто нова от магазин цена 25990.Направиха ми веднага 10 % надолу.Взех я на лизинг 6900 първоначално и с 309 вноска на месец.Накрая имам 1200 остатък.Има седем години гаранция, вече я карам две години никакви ядове за 25000км.Ако не намеря купувач след петата до седмата година ще я търкалям до 10г. и поне 4 бона ще и взема и пак на лизинг нова.Колата не е по лоша от голф 5, 6 и 7 казвам го от личен опит, но като цена ги бие здраво.Относно обезценката всяка кола се обезценява с разликата, че колкото е по скъпа толкова повече поевтинява.10:23 15.12.2015
21 ГЮЛЕМЕТОВ
10:29 15.12.2015
22 къде е далаверата
12:26 15.12.2015
23 опелист
18:38 15.12.2015