Отидете към основна версия

32 408 65

Най-добрите автомобили за 2015-а

  • 2015-
  • автомобили-
  • премиери

През изминалата година станахме свидетели на доста автомобилни премиери, но сега сме се постарали да обобщим и отсеем най-добрите от тях. Екипът ни се спря на седем автомобила, представени през 2015 година, които според нас ще оставят трайни следи през следващите години. Ето ги подредени по азбучен ред.

Acura NSX

Автомобилът дебютира пред публика още в началото на годината в Детройт, а продажбите му ще стартират от пролетта на 2016-а. Двувратото купе е снабдено с хибриден силов тракт, включващ 3.5-литров битурбо шестцилиндров двигател. Мощността на бензиновия мотор, който е средноразположен, е 500 конски сили. Агрегатът работи съвместно с деветстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Освен това допълнителна мощ идва от още три електромотора, захранващи се от комплект йон-литиеви батерии. Единият от електрическите двигатели е разположен между мотора с вътрешно горене и скоростната кутия, като дава мощност от допълнителни 47 коня. Той асистира на бензиновия мотор при задвижването на задните колела в моменти на рязко ускорение и при превключване на предавките. Другите два електромотора, с мощност от по 36 конски сили всеки, отговарят за предните колела. Така системната мощност на хибридния суперкар е 573 конски сили, а максималният въртящ момент - 644 Нм. Автомобилът ще ускорява от 0 до 100 км/ч. за под 3 секунди, но точната цифра все още не е оповестена. Знае се обаче максималната скорост, която ще е 307 км/ч.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo отбеляза подобаващо 105-ата си годишнина, влитайки с гръм и трясък в клуба на тежкоатлетите в долния сегмент на средния клас. Италианците решиха да представят дългоочакваната Giulia директно с най-бързата версия Quadrifoglio Verde с 510 к.с. и амбицията да размътят водата на BMW M3 и Mercedes-Benz C63 AMG. Наконтената наследничка на 159 е построена на ново шаси, чиято архитектура е проектирана както за задно, така и за двойно предаване. Италианците се хвалят, че Giulia има най-устойчивата на усукване каросерия в класа, но не посочват конкретни цифри. Под предния капак на Quadrifoglio Verde е монтиран 3.0-литров алуминиев V6 с два турбокомпресора, разработен от инженерите на Maserati и Ferrari. Двигателят, чийто звук може да се чуе във видеото по-долу, е снабден със система за деактивиране на част от цилиндрите при ниски натоварвания. Купувачите ще могат да го комбинират с ръчна предавателна кутия с шест скорости или с осемстепенен автоматик. Продажбите на бомбастичната Giulia, с която Alfa Romeo се заканва да унизи немската конкуренция в средния клас обаче, ще започнат половин година по-късно от обявеното.

Audi R8

Централното място на щанда на Audi на изложението в Женева беше отредено на второто поколение на суперколата R8. И имаше защо. Шасито на автомобила е комбинация от алуминий и въглеродни влакна, като теглото достига само 1450 килограма, а устойчивостта на усуквания е повишена с цели 40 процента. Моделът се задвижва от атмосферен 5,2-литров V10 FSI двигател генериращ 540 конски сили и 540Nm въртящ момент, по-мощният вариант Plus идва с 610 коня и 560 нютонметра. Агрегатът седи ниско благодарение на "сухия картер" - система с външна маслена помпа идваща от моторните спортове и спомагаща за по-добро омасляване на двигателя при големи странични ускорения. И двете версии работят с нова версия на 7-степенната S-tronic трансмисия с два съединителя. Култовата quattro система може да пренася до 100 процента от мощността към единия от мостовете при нужда. Окачването на този супер спортист е магнитно, а керамичните спирачки са опция при нормалния и стандартни при Plus модела. Ускорението от място до 100 км/ч и при двете версии става в рамките на 3 секунди.

BMW 7еr

Световната публична премиера на новото най-луксозно и най-високотехнологично BMW започна с инцидент във Франкфурт. Неразположение на новия изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер, който припадна, прекрати пресконференцията на марката във Франкфурт. Това обаче не попречи на новата седма серия да се превърне в една от най-големите звезди на изложението. Благодарение на технологичните иновации от BMW i, шестото поколение на луксозната лимузина е с каросерия с т. нар. карбоново ядро (Carbon Core), което води до сериозна оптимизация на теглото. Лимузината с фабричен индекс G11/G12 пакетира най-модерните технологии в относително консервативна опаковка в най-добрите традиции на марката. Новата "седмѝца" е първият сериен автомобил с лазерни фарове, система за напълно автоматично паркиране без намесата на водача и безброй други екстри. Габаритите на 7er G11/G12 са 5 098, 1 902 и 1 478 мм - съответно дължина, широчина и височина. Междуосието остава същото като досега - 3 070 за късата и 3 210 мм за дългата база, която е по-дълга със 139 мм и достига 5 238 мм. Още нещо любопитно е, че новата баварска лимузина има с 15% по-нисък коефициент на въздушно съпротивление. Новият баварски флагман е построен на модулна платформа и ще може да се поръча както със задно, така и с двойно предаване. Инженерите на BMW са проектирали нов електромеханичен усилител на волана и шаси с четири управляеми колела. Системата позволява на задните гуми да завиват с три градуса в противоположна посока на предните при маневриране в града и с два градуса в същата посока при движение с висока скорост. Интерес представлява и иновационното задвижване BMW eDrive при BMW 740e. Това е т.нар. Plug-in хибриден модел със системна мощност от 326 к.с. и среден разход на гориво от 2.1 л/ 100 км.

Ferrari 488 GTB

Няма голямо автомобилно изложение, което да мине без италианците от Ferrari. И през есента на миналата година, във Франкфурт, на щанда на марката беше претъпкано от хора. Скудерията показа най-мощния си роудстър, правен някога. Моделът е Ferrari 488 Spider и разполага със същия сгъваем таван, какъвто се монтира на предшественика с индекс 458. По думите на инженерите на Ferrari твърдият покрив е по-лек от платнения с 25 килограма, при това се сгъва и разгъва за 14 секунди. Когато кабриото е отворено, таванът се разполага автоматично над моторния отсек, като неговото присъствие там остава незабелязано. Въпреки че автомобилът се лишава от стандартния си таван, от Ferrari казаха, че това по никакъв начин не се отразява на якостта на каросерията. Това е постигнато чрез модернизирана пространствена рама, изработена от 11 различни алуминиеви сплави. В сравнение с предходния модел 458 новото кабрио е по-яко с 23%. Роудстърът е с 50 килограма по-тежък от версията купе. Зад седалките е монтиран същият двигател като при купе версията GTB. С неговите 660 конски сили откритият автомобил може да се ускори от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, а максималната скорост е 327 км/ч.

Honda Civic Type R

През изминалата година дойде моментът, който много от феновете на японската марка Honda очакваха. Първата бройка от новия Civic Type R напусна поточната линия в завода в Суиндън, Великобритания през юли 2015-а. Това е и първият турбо бензинов двигател за модела - 2.0 литров VTEC с директно впръскване с мощност от 310 конски сили и въртящ момент от 400Nm, който се достига само на 2500 оборота. Двигателят контактува с шестстепенна ръчна скоростна кутия с близки предавателни числа и това дава възможност на колата да ускори от 0 до 100 за 5,7 секунди, а максималната скорост достига 270 км/ч. Колата е оборудвана с ново адаптивно окачване и в четирите точки и диференциал с ограничено приплъзване. Спирачките отпред са с вентилирани и перфорирани дискове с размер 350 мм с четири бутални апарати и е обута в 19 цолови джанти с гуми Continental. Теглото и е много добро само 1378 кг с пълен резервоар с гориво. Разходът според Honda достига 7.3 на 100 км, но да приемем, че това се случва при много сдържано шофиране.

Porsche Cayman GT4

Това е първата по рода си модификация на Cayman и тя още с появата си показа зъби. Мъникът е оборудван с двигател от 911 Carrera S, а той е обичайният боксер с обем от 3.8 литра и респектиращите 385 конски сили. С тези данни ускоряването от 0 до 100 отнема само 4,2 секунди и колата е способна да вдигне 295 километра в час. Скоростната кутия, с на Cayman GT4 е само и единствено шестстепенна ръчна. Новото Porsche Cayman GT4 успя да мине Северната дъга на "Нюрбургринг" за впечатляващо време. Часовникът спря на 7 минути и 40 секунди, което го вкарва доста напред в класацията. 
 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини