Last news in Fakti

4 Януари, 2016 10:33 32 395 65

Най-добрите автомобили за 2015-а

  • 2015-
  • автомобили-
  • премиери

През изминалата година станахме свидетели на доста автомобилни премиери, но сега сме се постарали да обобщим и отсеем най-добрите от тях. Екипът ни се спря на седем автомобила, представени през 2015 година, които според нас ще оставят трайни следи през следващите години. Ето ги подредени по азбучен ред.

Acura NSX

Автомобилът дебютира пред публика още в началото на годината в Детройт, а продажбите му ще стартират от пролетта на 2016-а. Двувратото купе е снабдено с хибриден силов тракт, включващ 3.5-литров битурбо шестцилиндров двигател. Мощността на бензиновия мотор, който е средноразположен, е 500 конски сили. Агрегатът работи съвместно с деветстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Освен това допълнителна мощ идва от още три електромотора, захранващи се от комплект йон-литиеви батерии. Единият от електрическите двигатели е разположен между мотора с вътрешно горене и скоростната кутия, като дава мощност от допълнителни 47 коня. Той асистира на бензиновия мотор при задвижването на задните колела в моменти на рязко ускорение и при превключване на предавките. Другите два електромотора, с мощност от по 36 конски сили всеки, отговарят за предните колела. Така системната мощност на хибридния суперкар е 573 конски сили, а максималният въртящ момент - 644 Нм. Автомобилът ще ускорява от 0 до 100 км/ч. за под 3 секунди, но точната цифра все още не е оповестена. Знае се обаче максималната скорост, която ще е 307 км/ч.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo отбеляза подобаващо 105-ата си годишнина, влитайки с гръм и трясък в клуба на тежкоатлетите в долния сегмент на средния клас. Италианците решиха да представят дългоочакваната Giulia директно с най-бързата версия Quadrifoglio Verde с 510 к.с. и амбицията да размътят водата на BMW M3 и Mercedes-Benz C63 AMG. Наконтената наследничка на 159 е построена на ново шаси, чиято архитектура е проектирана както за задно, така и за двойно предаване. Италианците се хвалят, че Giulia има най-устойчивата на усукване каросерия в класа, но не посочват конкретни цифри. Под предния капак на Quadrifoglio Verde е монтиран 3.0-литров алуминиев V6 с два турбокомпресора, разработен от инженерите на Maserati и Ferrari. Двигателят, чийто звук може да се чуе във видеото по-долу, е снабден със система за деактивиране на част от цилиндрите при ниски натоварвания. Купувачите ще могат да го комбинират с ръчна предавателна кутия с шест скорости или с осемстепенен автоматик. Продажбите на бомбастичната Giulia, с която Alfa Romeo се заканва да унизи немската конкуренция в средния клас обаче, ще започнат половин година по-късно от обявеното.

Audi R8

Централното място на щанда на Audi на изложението в Женева беше отредено на второто поколение на суперколата R8. И имаше защо. Шасито на автомобила е комбинация от алуминий и въглеродни влакна, като теглото достига само 1450 килограма, а устойчивостта на усуквания е повишена с цели 40 процента. Моделът се задвижва от атмосферен 5,2-литров V10 FSI двигател генериращ 540 конски сили и 540Nm въртящ момент, по-мощният вариант Plus идва с 610 коня и 560 нютонметра. Агрегатът седи ниско благодарение на "сухия картер" - система с външна маслена помпа идваща от моторните спортове и спомагаща за по-добро омасляване на двигателя при големи странични ускорения. И двете версии работят с нова версия на 7-степенната S-tronic трансмисия с два съединителя. Култовата quattro система може да пренася до 100 процента от мощността към единия от мостовете при нужда. Окачването на този супер спортист е магнитно, а керамичните спирачки са опция при нормалния и стандартни при Plus модела. Ускорението от място до 100 км/ч и при двете версии става в рамките на 3 секунди.

BMW 7еr

Световната публична премиера на новото най-луксозно и най-високотехнологично BMW започна с инцидент във Франкфурт. Неразположение на новия изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер, който припадна, прекрати пресконференцията на марката във Франкфурт. Това обаче не попречи на новата седма серия да се превърне в една от най-големите звезди на изложението. Благодарение на технологичните иновации от BMW i, шестото поколение на луксозната лимузина е с каросерия с т. нар. карбоново ядро (Carbon Core), което води до сериозна оптимизация на теглото. Лимузината с фабричен индекс G11/G12 пакетира най-модерните технологии в относително консервативна опаковка в най-добрите традиции на марката. Новата "седмѝца" е първият сериен автомобил с лазерни фарове, система за напълно автоматично паркиране без намесата на водача и безброй други екстри. Габаритите на 7er G11/G12 са 5 098, 1 902 и 1 478 мм - съответно дължина, широчина и височина. Междуосието остава същото като досега - 3 070 за късата и 3 210 мм за дългата база, която е по-дълга със 139 мм и достига 5 238 мм. Още нещо любопитно е, че новата баварска лимузина има с 15% по-нисък коефициент на въздушно съпротивление. Новият баварски флагман е построен на модулна платформа и ще може да се поръча както със задно, така и с двойно предаване. Инженерите на BMW са проектирали нов електромеханичен усилител на волана и шаси с четири управляеми колела. Системата позволява на задните гуми да завиват с три градуса в противоположна посока на предните при маневриране в града и с два градуса в същата посока при движение с висока скорост. Интерес представлява и иновационното задвижване BMW eDrive при BMW 740e. Това е т.нар. Plug-in хибриден модел със системна мощност от 326 к.с. и среден разход на гориво от 2.1 л/ 100 км.

Ferrari 488 GTB

Няма голямо автомобилно изложение, което да мине без италианците от Ferrari. И през есента на миналата година, във Франкфурт, на щанда на марката беше претъпкано от хора. Скудерията показа най-мощния си роудстър, правен някога. Моделът е Ferrari 488 Spider и разполага със същия сгъваем таван, какъвто се монтира на предшественика с индекс 458. По думите на инженерите на Ferrari твърдият покрив е по-лек от платнения с 25 килограма, при това се сгъва и разгъва за 14 секунди. Когато кабриото е отворено, таванът се разполага автоматично над моторния отсек, като неговото присъствие там остава незабелязано. Въпреки че автомобилът се лишава от стандартния си таван, от Ferrari казаха, че това по никакъв начин не се отразява на якостта на каросерията. Това е постигнато чрез модернизирана пространствена рама, изработена от 11 различни алуминиеви сплави. В сравнение с предходния модел 458 новото кабрио е по-яко с 23%. Роудстърът е с 50 килограма по-тежък от версията купе. Зад седалките е монтиран същият двигател като при купе версията GTB. С неговите 660 конски сили откритият автомобил може да се ускори от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, а максималната скорост е 327 км/ч.

Honda Civic Type R

През изминалата година дойде моментът, който много от феновете на японската марка Honda очакваха. Първата бройка от новия Civic Type R напусна поточната линия в завода в Суиндън, Великобритания през юли 2015-а. Това е и първият турбо бензинов двигател за модела - 2.0 литров VTEC с директно впръскване с мощност от 310 конски сили и въртящ момент от 400Nm, който се достига само на 2500 оборота. Двигателят контактува с шестстепенна ръчна скоростна кутия с близки предавателни числа и това дава възможност на колата да ускори от 0 до 100 за 5,7 секунди, а максималната скорост достига 270 км/ч. Колата е оборудвана с ново адаптивно окачване и в четирите точки и диференциал с ограничено приплъзване. Спирачките отпред са с вентилирани и перфорирани дискове с размер 350 мм с четири бутални апарати и е обута в 19 цолови джанти с гуми Continental. Теглото и е много добро само 1378 кг с пълен резервоар с гориво. Разходът според Honda достига 7.3 на 100 км, но да приемем, че това се случва при много сдържано шофиране.

Porsche Cayman GT4

Това е първата по рода си модификация на Cayman и тя още с появата си показа зъби. Мъникът е оборудван с двигател от 911 Carrera S, а той е обичайният боксер с обем от 3.8 литра и респектиращите 385 конски сили. С тези данни ускоряването от 0 до 100 отнема само 4,2 секунди и колата е способна да вдигне 295 километра в час. Скоростната кутия, с на Cayman GT4 е само и единствено шестстепенна ръчна. Новото Porsche Cayman GT4 успя да мине Северната дъга на "Нюрбургринг" за впечатляващо време. Часовникът спря на 7 минути и 40 секунди, което го вкарва доста напред в класацията. 
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Skier

    1 5 Отговор
    Всички са хубави, но бавареца кърти. Не случайно е избран и за челна снимка.
  • 2 Jimmy

    3 0 Отговор
    7-цата наистина е хубава, но Mercedes S-klasse е по-луксозна за момента.

    Коментиран от #3, #14, #24

  • 3 Миро

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Jimmy":

    тук става дума за автомобилите излезли през 2015-а, къде намесваш С-класа?
  • 4 бмв е61

    2 2 Отговор
    интересно къде битат тая ибита хонда,акира и алфа нямат общо с луксозни коли

    Коментиран от #48

  • 5 Гостенин

    5 0 Отговор
    Това са както творения на човешкия технически гений , така и произведения на изкуството в най висша форма ! Въпреки,че след малко дежурните писачи ще ни обяснят колко са ненужни тези "играчки за богаташи" и колко гладни има на планетата,такива разработки движат света напред!Свалям шапка на създателите им!

    Коментиран от #6, #10

  • 6 Едикой си

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гостенин":

    Не мислех, че някога ще прочета такъв коментар точно тук.
    Браво!
    Наистина съревнованието между инженерите е движещата сила на нашия свят :)
  • 7 Иван Господинов

    0 0 Отговор
    Баварката е мега мазна кола. Един комшия си купи такава и седнах зад волана да я разгледам. Толкова финна изработка и качествени материали дори Бентли няма. Много ама много изпипан автомобил. Усещането за фин лукс е уникално. Не знам какво е като возия или надеждност но интериора и екстериора определено къртят. На този етап не мога да си позволя подобен нов автомобил но определено смятам, че е сериозен конкурент на S-класата въпреки, че за мен това е златният стандарт.
  • 8 до Ванчо

    0 0 Отговор
    Ванка , да не си се качил с мазни ръце?
  • 9 Бмв знае как

    0 1 Отговор
    ЗА момента Бмв 7 е ЕДИНСТВЕНАТА !!! лимузина с лазерни фарове,жест контрол и собствено паркиране.....какво има ЕС клас- два дисплея и интересен дизайн .....това е !
  • 10 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гостенин":

    Докато тези технологии не са на тепсия пред Бай Ганьо за малко пари, няма как той да ги оцени

    Коментиран от #13, #32

  • 11 Первазов

    2 0 Отговор
    И за това американците ше се накачурат масово на Акурата понеже не фела.. и щото Ганьо като визи Мерцедес и се подмокря..
  • 12 скъсания

    0 1 Отговор
    Най хубавата стока е СКЪПАТА стока! Кога пуснат кола за 5 бона и е най хубавата, тогава ми ги хвалете. По тая логика, защо сте пропуснали Бугати?
  • 13 скъсания

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Никой":

    Технологията трябва да бъде не само качествена, надежна, НО И най важното ДОСТЪПНА!
    Това е смисъла, да могат все повече хора да я употребят.
    Да гледаш и да коментираш коли за милиони или за стотици хиляди левове е все едно да коментираш как ще скъсаш "г*за" на Мис Свят ако ти падне. :)
    Малко тъпо ми се струва.;)

    Коментиран от #20

  • 14 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Jimmy":

    И каруцата можеш да я направиш луксозна, но автомобил никога няма да стане!
  • 15 Ех

    0 0 Отговор
    Красота във всичките и измерения!
  • 16 Vasik Atanasova

    2 1 Отговор
    ХОНДА И АЛФА НЕ МИ ХАРЕСВАТ

    Коментиран от #27

  • 17 диан

    0 1 Отговор
    що за класация?
    сложили наи скъпите коли и вече
    наи хубави ми то много ясно
    само хондата е сравнително достъпна
  • 18 ддд

    0 1 Отговор
    на BMW 740
    защо му дават разхода
    на климатика?
    2.1
  • 19 киро

    2 1 Отговор
    Щом и Alfa Romeo е в класацията няма какво да си говорим !

    Коментиран от #29

  • 20 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "скъсания":

    Съгласен съм, но за да достигне до нормалните хора, тя 1во трябва да мине през високия клас. Внедряването и разработването й отнема много пари и време и е нормално да дебютира в скъпите продукти - оттам производителите се учат и набират средства да оборудват и серийните коли. Коментарът ми беше към някои несъобразителни хора, които си мислят, че целия свят трябва за тях да работи.

    Коментиран от #33

  • 21 Задно

    0 2 Отговор
    Днес станах свидетел на една нелепа случка. БМВ 7 ново поколение се движи срещу мен, аз с опел астра х 2005 година си карам в коловозите в до един блок в Пловдив и спометатото от мен БМВ се опита да ми направи място да мина, тъй като беше влязал в забранената улица. Както и да е. БМВ-то струващо може би около 100 000лв. не успя да мръдне, след като спря. забуксува ние излязохме да го бутаме, но тъй като бяхме 2-ма а БМВ-то може би тон и 600кг. не успяхме да пребутаме. Попитах шофьора дали това ново БМВ няма някаква система за подобни ситуации. ТОй ми отговори с ярост в очите:
    - Да има но явно е само за красота.
    Започнахме всички да се смеем. Аз помръднах моята невзрачна пред това БМВ астричка, за да му помогнем да преодолее дълбоката (около 5 сантиметра пряспа-коловоз). ДОбутахме горкия човечец, като ни се притекоха още 2-ма на помощ. Той спря за да даде на зад и същата ситуация. Излезе от колата препсува няколко пъти, като спомена, че по рано пак са го бутали. Разказа ни и за предишния си автомобил Мерцедес. Отървал се от него, поради подобни причини. Каза че следващата му кола ще е Джип 4х4 от японска марка. Пожелахме си безаварийно каране и се разделихме.
    По тоя ред на мисли. Зашо вообще марки като мерцедес и БМВ присътват в подобни класации не ми е ясно. Те не се научиха тия инженери, че автомобила трябва да е с предно или двойно движение. КОлите им колкото и да са луксозни и красиви (може би издържливи) все пак са и коли за каране, трябва да те закарат от точка А до точка Б а не да им се радваме в гаражите при подобни условия на околната среда.

    Коментиран от #31, #34

  • 22 cordel walker

    0 0 Отговор
    Кви са тия измислени коли ве.
  • 23 До Задно

    0 0 Отговор
    Обърна ли внимание с какви гуми е БМВ-то? Защото аз съм се качвал до Белоградчишките скали със старо БМВ петица с нови румънски зимни гуми при десетина сантиметра сняг. Много гъзари карат с големи джанти и малки грайфери.

    Коментиран от #25

  • 24 cordel walker

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Jimmy":

    Така е колега много добре си го написал.
  • 25 Задно

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "До Задно":

    Не, нямах време да гледам гумите. Но се предполага, че човек с пари, би следвало да си купи качествени гуми.
  • 26 oooooooo

    1 2 Отговор
    залагам на Алфичката!
  • 27 прост

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "Vasik Atanasova":

    Ами, то не е до харесване, а до усещане..
    Харесването е за комплексари, усещането е за ценители.
  • 28 дженев

    0 0 Отговор
    До задно: Само да ти обърна внимание,че на запад тия дето карат
    скъпи лимузини , мат в гаража я скъп СУВ или джипка и в това време няма да ги видиш с кабриото,за разлика от тукашните "величия"
    Колите които са показали са шедьоври, обаче какво ги греят гледащите.Най добри, по какви критерии..?Която и да ми дадат не бих я подкарал в София.Това са бижута ,а те не се хвърлят по улицата нали...Браво на дизайнерите,въпреки,че 2015 предложи още красавици,но вкус и компетентност рядка се покриват.
  • 29 999

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "киро":

    Защо бе Киро те в класацията са като евтини обувки за погребение .А ко те завали дъжд с тях оставаш бос!!
  • 30 Румен Гумен

    1 3 Отговор
    Абе кви са тия кенефи бе -бмв ,хонди алфи бе -- големи дарвета са .
    Аз имам Голф 3 от 93 година и няма по яка кола от голф 3 .Дигал съм 165 км в час между Шумен и варна .Пилил съм гуми и няма по стабилна кола от Голфа троиката.Имам гараж и си го държа ватре.
    Спорет мен това може да с екаже че е колата на 2015 годин.
  • 31 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Задно":

    КВИ ГЛУПОСТИ ПИШЕШ ТУК
    ПРИКАЗКИ ЗА ДЕЦА ЛИ
    НОВИТЕ БМВ ТА СА Х –ДРАЙВ И ВСИЧКИ ГО ЗНАЯТ
    И КАКВИ 1 ТОН И 600КГ ТЕ СА НАД 2 ТОНА СЪС СИГУРНОСТ
    КАРАЙ СИ АСТРИЧКАТА
    КОЙТО МУ РАЗБИРА И ЗИМАТА СИ КАРА БЕЗ ПРОБЛЕМ

    Коментиран от #35, #36

  • 32 Пий една бира

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Никой":

    Дърдорко ,

    Пак ли се отваряш на технологии ?
    Направо си навсякъде - да не си ТРОЛ мазен?
  • 33 Пий една боза

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Никой":

    Дърди,

    Стига си давал акъл на всички,тролик!
    Марш в пещерата!
  • 34 Антидърдорко

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Задно":

    БРАВОООООО,Истината колега ,истината !!!

    Коментиран от #40

  • 35 АнтиТрол

    0 2 Отговор

    До коментар #31 от "Vasik Atanasova":

    Млъкни Трол,

    Гавориш глупасти!!!
  • 36 Румен Гумен

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Vasik Atanasova":

    Не си прав,явно нищо не разбираш --никви бмвета само Голфа 3 е наи големата бегачка
  • 37 ЗАдно

    1 1 Отговор
    Колега, това какво предполагаш и какво е в действителност са две много различни величини. Само да отбележа, че карам само задно(5 бмв-та и то в момента) и досега не съм имал никакви проблеми. Вчера съм пътувал по тракия, също без грам проблем. НО, разликата е,че купувам 5 комплекта зимни(минал съм през Yokohama W903,Dunlop winter 3d,Goodyear ultragrip 8,Goodyear UltraGrip Performance, сега съм с Continental TS850, а на БМВ Ф11 535Д 2012 съм с Vredestein Wintrax Xtreme S-доста слаби,но ще ги потъркалям тази зима),понякога 8 комплекта летни гуми(Goodyear Eagle F1 asymmetric 2-само) и да ти кажа в допълнение,че под 130 000/годишно км не ги броя,че съм ги карал! Хайде, лека вечер и здрава 2016 година!
  • 38 до задното

    2 0 Отговор
    комплексар смешен.....

    Коментиран от #39

  • 39 ЗАдно

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "до задното":

    Каквото ти душа иска брат! Реалността е такава!
  • 40 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Антидърдорко":

    ИСТИНАТА Е ЧЕ ЩЕ ГИ ГЛЕДАШ НА КАРТИНКА
    ОЩЕ 15Г ТЕЗИ БМВ та
    и ТОЗИ ЗАДНОТО със НЯКОЛКО НИКА
    ДЕТО СПАМИ ТУКА И СИ ИЗБИВА КОМПЛЕКСИТЕ

    Коментиран от #49

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 не ама да

    0 0 Отговор
    хахаха, като гледам сега в снега, половината с предно вече потрошили по една джанта в бордюрите, защото си мислят , че предното ги измъква като натиснат зверски газ и въртят волана както им дойде....да ама не....предното води винаги до недозавиване при слабо сцепление

    Коментиран от #44, #45

  • 43 Нов чо

    0 0 Отговор
    Гледах ги поне 7 пъти , и мисля , че пак няма да си купя нищо )))))))))
  • 44 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "не ама да":

    Момче ти това от автобуса ли го видя, че да говориш така за предното предаване? Май хич не си наясно за какво става въпрос.

    Коментиран от #46

  • 45 бмв е34

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "не ама да":

    евала колега поне един да им каже на тея смешни знаячи че предното не до завива все пак ама нали са големи
  • 46 не ама да

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    да от оня автобус с предното надеждно предаване бе чадо!
  • 47 marvel

    1 0 Отговор
    Голям чеп то да е нещо друго ами коли що си чешите езиците няма ти ли си друга работа‼Гладни кокошки просо сънуват😁
  • 48 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "бмв е61":

    класацията е
    Най-добрите автомобили за 2015-а
    за тебе ще пуснат една друга класация
    за най луксозни
    а хондата е там защото е добра
    и другите са така добри
    но безумно скъпи
    хондата е 66 хиляди
    http://www.honda.bg/?go=cars&p=civic_type_r
    другите незнам колко са
    не мога да броя до толкова
  • 49 Вай пак си сик

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "Vasik Atanasova":

    Вася и останалите на Задни задвижвания,

    Не Гаварете Глупасти,-"предното недозавива,половината с предно вече потрошили по една джанта в бордюрите "и т.н.
    Недозавива само с висока скорост и мръсна газ по завоите - на сняг кой ти кара така!
    Само много скъпи зимни гуми на БМВета ,Мерцедеси и т.н. памагат,но не всегда!Тез коли са си опасни на сняг ,майстор познавач трябва а не Васик.
    Вася -Не злобей Атанасова,не така :"ИСТИНАТА Е ЧЕ ЩЕ ГИ ГЛЕДАШ НА КАРТИНКА ОЩЕ 15Г ТЕЗИ БМВ та ",не ме познаваш- бъди по-мил Трол!

    Коментиран от #51

  • 50 Бхд БхД

    0 0 Отговор
    Който е публикувал статията да изяде един сникърс ,че сигурно е гладен.
    Как да купувам кола за над 200х лв с заплата 1000лв с минуси
  • 51 не ама да

    0 1 Отговор

    До коментар #49 от "Вай пак си сик":

    Недозавиване имаш на каквато и да е скорост с предно предаване, когато губиш сцепление. Научи си вече урока и спри да пишеш глупости. Нови, стари, скъпи, евтини гуми не помагат....набий си го в главата...КОГАТО ГУБИШ СЦЕПЛЕНИЕ! Още един пример... 3-ма батковци по 90кг на задната седалка на голфа, лоши предни амортисьори и пак имаш кола с предно, която наистина се движи само напред в завоите.

    Коментиран от #55

  • 52 СССР

    0 1 Отговор
    ПЛАСТМАСОВИ БОКЛУЦИ!!!!
  • 53 honda

    0 1 Отговор
    Acura е най добрата!
  • 54 Мементо

    1 0 Отговор
    Някой коли от тоя клас имат и 4х4 версии, включително и БМВ 7-ма серия. И аз карам кола със задно задвижване ама никога не съм закъсвал. Най важното нещо са гумите и задкормилното устройство, ако едно от двете куца ще закъсва и на сухо.
  • 55 Вай не вай да

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "не ама да":

    Неа мада,

    Не памагат,глупасти,добрите гуми(съответно зимни/летни) са от най -голямо значение,тава са учи още в 6-ти клас=ти си го набий!
    Неизправни коли не карам!
    "Недозавиване имаш на каквато и да е скорост с предно..." - Пак Гавориш Глупасти,този път Галеми !!!

    Коментиран от #56

  • 56 не ама да

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Вай не вай да":

    Набий си го в главата! Предно без сцепление = винаги на недозавиване с каквато и да е скорост, дори и при потегляне! И вземи го завърши този 6-ти клас!
  • 57 Задно

    0 0 Отговор
    Тъй като спора започна от моята публикация, искам да се извиня! Нямам нищо против коя да е кола. Проблема е, че съм професионален шофьор от 12 години минал съм през доста превозни средства. Предпочитам си предното задвижване. Такива термини като недозавиване няма! Истината е, че ако не умееш да караш ще закъсаш на правия път, и пак не винаги опира до начина на шофиране. Както искате го наречете, недозавиване, поднасяне, занасяне... С предно се случва да не успееш да завиеш пропорционално на ъгъла на колелетата, но със задно ще си караш на пред както и да завартиш волана през зимата. В интерес на истината съм бутал доста автомобили, също съм и закъсвал повече от десетина пъти. Няма нищо срамно в това. Кофти е, когато пръснеш една кутия пари за нещо, което те предава в момент, в който другите с по евтини атрибути се движат!

    Коментиран от #58

  • 58 хис

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Задно":

    Колега, това са официални термини при професионалистите шофьори и пилоти на спортни автомобили по цял свят understeer = недозавиване, oversteer = презавиване. Нямат нищо общо с никакви пропорции , ъгли и т.н. Вместо да ви пиша романи просто седнете и прочетете причините за тези неща.

    Коментиран от #59

  • 59 Задно

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "хис":

    В друг контекст го написах, след изречението съм пояснил, какво имам в предвид! А и не ви прави чест, да поразровите из гугъл и чак след това да "хейтвате" както се казва. А и аз съм професионален шофьор на ТИР а не в рали състезанията!
  • 60 Задно

    0 0 Отговор
    А и тук не става дума за рали състезание а за опит, за прескачане на коловоз. Мисля, че има разлика!

    Коментиран от #61

  • 61 хис

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Задно":

    Няма хейтване, просто тези термини наистина се употребяват от всички професионалисти. Преди да седна в офиса също имам сериозни километри като професионален шофьор.
  • 62 Някой

    0 0 Отговор
    Всъщност какво е предимството на задното задвижване пред предното и обратно? За зимният сезон е ясно при еднакви възможности и опит на шофьора. И друг въпрос: С какво задвижване са по-голямата част от рали автомобилите, състезаващи се във всякакви условия на пътя и сезони?
  • 63 георги

    0 0 Отговор
    алфата кърти мифки
  • 64 c16xe

    0 0 Отговор
    алфичката ми хареса, по принцип са голям боклук ама тая бих е взел да си направя кефа
  • 65 300шила300шилета

    0 0 Отговор
    кви пари е тая алфа някой има ли инфо?