Спорът за моделните названия Q2 и Q4, които Fiat Chrysler Automobiles отказваше да отстъпи на Audi, обяви шефът на немската марка Руперт Щадлер. Години наред италианците отхвърляха категорично германските мераци за двата индекса, въпреки че отдавна не ги използват.
Феновете на Alfa Romeo изпитват особена привързаност към буквено-цифровата комбинация Q4. Навремето с нея бе обозначена една от най-обичаните версии на седана 155 с "карантии" от легендарната Lancia Delta Integrale. Индекса Q4 носеха и модификациите на 33, 164, 156 и 159 с двойно предаване. Обозначението Q2 също бе предмет на спор между Fiat и германците.
След постигането на споразумението Audi също ще може да използва двата индекса, с което немската марка си осигурява правата върху цялата номенклатура от Q1 до Q9. Доколко помиряването с Fiat има връзка със свалянето на Фердинанд Пиех от трона на Volkswagen вероятно никога няма да стане ясно. Конфликтът между него и Серджо Маркионе, в който понякога прозираше дори лична неприязън, бе обществена тайна.
"Обещахме си да не разкриваме условията по сделката. Опитахме да придобием правата върху тези имена още преди няколко години, но ни заявиха, че никога няма да ни ги продадат. В бизнеса обаче никога не бива да се казва "никога". В крайна сметка им отправихме ново предложение и те приеха", обяснява лаконично Руперт Щадлер.
Първият модел на Audi, който ще се окичи с "италиански" индекс, ще бъде компактен кросоувър, построен на модулната платформа MQB. Премиерата му се очаква на салона в Женева през март. Предполага се, че с Q4 ще бъде обозначена купе версията на следващото поколение Q3, която ще се появи малко по-късно.