Предположенията ни, че новият Clubman на Mini ще получи вариант със задвижване на четирите колела се оказаха верни. Причината бе в това, че новото поколение на модела е изградено на платформата на BMW X1 - най-малкия кросоувър на мюнхенци. Така Mini ще има общо три модела с ALL4 задвижване - Countryman, Paceman и порасналия Clubman.
В последните слънчеви есенни дни успяхме да покараме версията Cooper S и останахме приятно изненадани, че въпреки значителното повишение на размерите си Clubman разсичаше завоите със значителна лекота и недозавиването се достигаше много трудно. Естествено ALL4 действа по подобен начин и в нормални условия автомобилът използва предните колела, а при нужда от сцепление се включват и задните колела. Това се отразява положително на разхода на гориво и ако бъдем честни в много редки случаи от ежедневието ни е нужно задвижване на четирите колела.
Системата за контрол на стабилността - DSC калкулира скоростта на въртене на колелата, скоростта на движение и въртящия момент, за да може да реагира мигновено при изгубване на сцепление, недозавиване и презавиване и да прехвърли мощност, където е нужна. Освен това подобрява контрола в завои и ускорението.
В началото ALL4 ще бъде предлагана за версиите Cooper и Cooper S, съответно със 134 конски сили от трицилиндровия 1.5 турбо и 189 конски сили от четирицилиндровия 2.0-литров турбо. Автомобилите ще се предлагат стандартно с шестстепенна ръчна скоростна кутия, а като опция ще се предлага
осемстепенния Steptronic автоматик. Cooper S Clubman ALL4 ще ускорява от 0 до 100 за 6.7 секунди - с три десети по-бързо от версията с предно предаване. Версията ALL4 ще може да се поръчва от началото на април.
Подробни технически характеристики за Mini Clubman - ТУК