В новото поколение на флагмана на баварци ще се помещава четирицилиндровият 2.0 литров двигател. С индекс 730i и по-дългата 730Li, той ще бъде предлаган в съседна Турция и необятния Китай, където голямата кубатура се таксува изключително високо. Това е широко използваният в мюнхенските модели B48 и интересен факт е, че той е първият двигател, който влиза едновременно в Mini и 7-series, като в Mini дава мощност на S и Works версиите.
Кубатурата подлъгва достатъчно, защото с мощност от 258 конски сили и 400 нютонметра седмицата ускорява от 0 до 100 за 6.3 секунди, което е много добър резултат. Естествено един от основните отговорници е осемстепенната автоматична трансмисия от ZF. Според производителя средният
комбиниран разход е 5.8 литра на 100 километра, дори и да сложим литър от нас това пак е добро постижение за луксозна лимузина, натъпкана с технологии.
Всъщност това не е първата седмица с четирицилиндровия двигател, plug-in хибридите 740e и 740Le също го използват в комплект с електрически агрегат. Колкото и странно да се струва това на някои хора, така изглежда бъдещето и намаляването на работния обем ще продължи, което ще се дължи
основно на постоянно затягащите се стандарти за екология.