Компанията Audi разработи ново поколение на своя двулитров бензинов турбо двигател, познат ни като TFSI. Най-интересното при него е, че този мотор не работи по познатия ни цикъл на Ото. От Audi го наричат най-ефективният двулитров мотор в своя клас, въпреки че на пръв поглед характеристиките му съвсем не са впечатляващи. Новият двулитров агрегат е с работен обем 1984 см3 и с мощност 190 к.с. Максималният му въртящ момент е 320 Нм.
За сравнение ще кажем, че досегашният 2.0 TFSI на компанията разполага с 225 конски сили. Новият мотор обаче ще е значително по-икономичен. Обещанията от страна на компанията са за паспортен разход от под 5.0 литра на 100 километра пробег. Новият 2.0 TFSI ще дебютира под капака на следващото поколение на Audi А4, премиерата на което е насрочена за автомобилното изложение през есента във Франкфурт. Впоследствие този мотор ще се появи и на другите модели от концерна Volkswagen.
Що се отнася до технологията на новия агрегат, то любопитното е, че моторът е свързан с екзотичния цикъл на Милър. Най-общо казано той представлява система, затваряща всмукателните клапани по-рано от обичайното, преди буталото да достигне до долна мъртва точка. Така по-късия такт повишава геометричната степен на компресията, увеличавайки по този начин степента на разширение на продуктите от горенето.
Ефективността на този цикъл е по-ниска от тази на стандартния цикъл на Ото при традиционния бензинов двигател и поради тази причина мощността на новия мотор е по-малка. За това цикълът на Милър се използва само при частични натоварвания, а когато се изисква пълна тяга, електрониката превключва от цикъла на Милър, към познатия ни цикъл на Ото.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 vag
09:38 08.05.2015
2 незнайко
Коментиран от #4, #5, #6
09:51 08.05.2015
3 2dw
10:47 08.05.2015
4 Майстора
До коментар #2 от "незнайко":
Написано е и това. По-икономичен е.11:19 08.05.2015
5 Shmeker
До коментар #2 от "незнайко":
Не е по-малка, ако падне разхода. Напротив. Просто впръскват по-малко гориво.12:01 08.05.2015
6 Shmeker
До коментар #2 от "незнайко":
Буахаха 5/100 комбинирано ако направи е велик тоя мотор. При това 200 коня бензинка.. На леко алуминиево купе на Ауди - страшно интереснооо..12:02 08.05.2015
7 гост
Коментиран от #8
12:53 08.05.2015
8 Гост
До коментар #7 от "гост":
Аре стига с тази Тесла!!! Ходи се лекувай вместо да пишеш по 100 коментара на ден за Тесла, в статии които нямат нищо общо с нея.Направи си сайт в който да пишеш само за Тесла!!!
Коментиран от #9
13:31 08.05.2015
9 гост
До коментар #8 от "Гост":
Това е истината ,Гостенино и хората имат право да я знаят,а не да ви слушат как се прехласвате по допотопни боклуци.Аз питам ли те защо продължаваш да припадаш по пушешщ,бучашщ и хилав боклук,който те прави зависим като наркоман от "сервизи" и "горива",дали не получаваш нещо в замяна на "верноста" си към нещо,очевидно вредно и неизгодно за нормалните хора.Коментиран от #11, #12
13:44 08.05.2015
10 Кобрата
Коментиран от #22
14:06 08.05.2015
11 Гост
До коментар #9 от "гост":
Кое е допотно, че не мога да се сетя? ДВГ е по-иновативния двигател от ел. мотора - казах ти да четеш, а не да лъжеш!!!И аз искам да не съм зависим от чаршафите и скъпите им горива, но твоята Тесла не е решение. Нито технологията и е по-чиста /с канцерогенните химикали в батериите/, нито е по-безопасна, нито ще ни освободи от зависимостта към резервни части и батерии.
Пожелавам ти някой ден да си купиш Теслата и всяка нощ да я обладаваш, защото тя според теб е най-прекрасното нещо на света!!!
15:26 08.05.2015
12 -_-
До коментар #9 от "гост":
Това е истината !? Теслата която е добра само и единствено като ускорение и нищо друго, почти всеки съвременен седан струващ наполовина колкото Теслата я побеждава във всичко освен ускорение до 100км/ч , а на път с повечко завои дори автомобили с 5-пъти по-ниска цена ще са много по-добри, защото Теслата тежи колкото един SUV, а теглото е най-големия убиец на скоростта, пъргавината и забавлението в един автомобил, истинските автомобили не бучат, те имат глас, при това много красив глас (но човек като теб не би разбрал това) , а за пробега на Теслата няма какво да говоря, цифрите които са посочили от Тесла са нереални и просто недостижими, когато една Тесла стане на повече от 15 години и подмине 300 000км без да смени 5 комплекта нови акумулатори аз ще я приема за истински автомобил, но това е невъзможно, а 70% от "хилавите" автомобили с вътрешно горене на възрасти от 5 до 35 години достигат и подминават пробег от 300 000км без смяна на никакви ключови и скъпи компоненти, а ако опрем до околна среда... знаеш ли колко замърсява направата на батериите само за една Тесла, само ще ти кажа, че може да вземеш един нормален автомобил и да го караш до края на дните си и пак няма да замърсява колкото направата на батериите за една Тесла и това си е факт, признавам, че Теслата е добра като за електрически автомобил, но никога не може да се сравнява с един истински автомобил с вътрешно горене, а относно "верността" , това е страст и любов, аз изпитвам любов към повечето истински автомобили, а никой не може да обясни любовта, не може да имаш любов към пералня, телевизор или към който и да е електрически уред, не ми пука дали е вредно и скъпо, няма значение дали горивото ще стане 10лв на литър, защото аз имам любов към автомобилите, дори горивото да стане 100лв на литър аз пак ще се стремя да карам във всяка свободна минута от живота си, защото обичам безгранично всичко в автомобилите, обичам видът им, обичам гласът им, обичам несравнимото чувство когато седна зад волана, когато си закопчавам коланите, когато дам на контакт и таблото светва, обичам чувството когато след това завъртя ключа още малко и секунда след това автомобила се събужда, обичам когато съм зад волана на планински път и чувството когато сме едно с моя автомобил по завоите, а както казах по-рано, никой не може да обясни любовта !Коментиран от #20, #28
15:34 08.05.2015
13 Еди друг
16:24 08.05.2015
14 тодд
16:43 08.05.2015
15 dhcp
Коментиран от #27
19:54 08.05.2015
16 гост
20:44 08.05.2015
17 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
Коментиран от #18
20:51 08.05.2015
18 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #17 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
5+ исках да кажа, тия на 10 вече са мъртъвци !20:53 08.05.2015
19
21:19 08.05.2015
20 гост
До коментар #12 от "-_-":
Браво,ставаш за петролен агент,или за шеф на заводски клуб на примерно ВАГ.Обаче пропускаш няколко факта.Тесла увеличава всяка година продажбите си над два пъти и то с един модел,а скоро ще станат три.Това не е правил никой никога от петролните.Вече е най продаваната кола в две държави,а до пет години ще стане най-продаваната в двата най-големи пазара:САЩ и Китай.Господин фон Кьонигсег,който не вярвам да наречеш неук,кара Тесла от две години и каза ,че е по добра от М5, и изобщо няма предвид драг.И също така е единствената кола в света,която струва на старо повече от нова.Дали всички тези хора са луди или неуки,или проблема е в теб.21:53 08.05.2015
21 КОВРА
22:45 08.05.2015
22 Коврата
До коментар #10 от "Кобрата":
Ти май си наследник на Дошо и ония гърмеше с невероятни умозаключения! Чета ти творенията в 2-3 статии и се чудя незавършил ли си или неграмотен чичка, който няма какво да прави и ръси бисери. А колкото до продукцията на ВАГ и тя като тебе без никакво качество !22:46 08.05.2015
23 Някой
02:14 09.05.2015
24 BMW
Второ тесла не е и никога няма да бъде на нивото на М5 , не защото не е бърза, М5 има толкова години опит в този клас, винаги е била най-добрата.Усещане, радост, звук. М5 заедно с E 63 AMG никой не е и няма да успее да ги настигне !
Тесла е добра, човекът който стои зад нея е гений, но не е уникално нещо.Просто е единствено и се харесва.Да не говорим, че доста елементи са от мерцедес.
Коментиран от #29
04:57 09.05.2015
25 Дошо
07:23 09.05.2015
26 dhcp
10:44 09.05.2015
27 -_-
До коментар #15 от "dhcp ":
Да не би да си собственик на Legacy RSK, Legnum или 3000GT ?Коментиран от #30
17:09 09.05.2015
28 ó_ò
До коментар #12 от "-_-":
.ааси дългото изречение, пич! (o o)O
19:08 09.05.2015
29 гост
До коментар #24 от "BMW":
Относно поръчките и аз това казах,но хората които препродават /търговци ест./ са под 5%,а от вторичните купувачи почти няма случай на препродажба,защото хората си харесват колата и си я карат.Относно това дали е единствената,говорим за нормална кола в нормална серия,а не за модели в "огромна" серия от 50-60 бр.,която е изкуствено ограничена за да се вдигне цената и да стане колекционерска.А дали е по-добра от М5 ще кажат по-знаещи от теб хора.Единия вече ти го цитирах,а има още доста.Също така за три години производство Тесла има повече продажби в Щатите от БМВ,Мерцедес и Ауди ,а те нямат ограничение в мощностите,така че явно са я оценили като по-добра.А това че имала елементи от Мерцедес даже няма да го коментирам,всеки може да си прецени.Единственото общо е ,че Мерцедес беше закупил акции от Тесла,когато излязоха на борсата и когато се вдигнаха над три пъти за две години и нещо,ги продадоха да си попълнят големите печалби.И изобщо наясно ли си,че БМВ и Мерцедес накуп на борсата в момента струват около пет пъти по-малко от фирма продаваща телефончета и то произведени в Китай /за Епъл говоря,ако трябва да обяснявам/18:42 10.05.2015
30 dhcp
До коментар #27 от "-_-":
Не. Собственик съм да ауди а6 2.7 битурбо с разкарани катализатори и два крайни кюнеца магнафлоу23:19 10.05.2015