Last news in Fakti

1 Декември, 2001 00:00 1 384 0

Коледен салон - София `2001

  • citroёn c5-
  • renault-
  • peugeot-
  • skoda-
  • alfa 147-
  • bmw 7-
  • corolla-
  • mazda

И тази година официалните вносители на нови автомобили се погрижиха за ведрото предколедно настроение на нашенеца. В про­дължение на няколко дни в Международния изложбен център почитателите на четириколесните удоволствия ще имат възможността да се срещнат с любимите си и предпочитани марки возила. На изложението са представени повече от двадесет модела, някои от които за пръв път дебютират на родна земя. Безспорен интерес предизвикаха и возилата, номинирани за автомобил на годината.

В тази класация с най-силни позиции се оказа Citroёn C5


Още с появата си расовият французин даде заявка, че ще се бори за признание, което да го катапултира сред първите места в неговия клас. Ето, че година след дебютното му представяне пред европейската публика С5 беше оценен по достойнство и от родните специалисти. За високия имидж на возилото безспорно се погрижи богатият му и разнообразен “генофонд”. Външното излъчване на автомобила е типично в стила на компанията-производител. То се отличава с умело съчетаване на атрактивни и предизвикателни форми от настоящето с консервативните традиции във френския концерн. Някои експерти смятаха в началото, че това ще доведе до неминуем отлив на клиенти, но броят на продажбите категорично опровергава подобни твърдения.

Citroёn С5 разполага и с цяла плеяда от нововъведения в техническо отношение. Така например изцяло новото пневматично окачване “Hydractive III” гарантира не само изключително сигурно и стабилно поведение на пътя, а и предполага посещение в сервиз едва след 200 000 км пробег - дори и по проблемните български пъти­ща. Сензорите, вградени в новата надежна система “разчитат” пътния релеф и по този начин сами напътстват поведението на возилото, така че да бъде запазена максимална устойчивост и стабилност.

Системата позволява и регулирането на твърдостта на окачването в зависимост от стила на каране.
И тъй като комфортът е водещият компонент при създаването на C5, водачът разполага и с други екстри. При мрачно време или при навлизане в тунел “интелигентното” оборудване на автомобила автоматично включва светлините. Сензорите за дъжд пък навреме затварят шибидаха, вдигат стъклата и активират чистачките, за да не се разсейвате с ненужни движения...

Безопасността на пътниците отговаря на изискванията за съвременен автомобил. Гаранция в тази насока са осемте въздушни възглавници, подсиленото купе и антиблокиращите и стабилизиращи системи. За сърце на возилото може да избирате между бензинов V-образен двигател с шест цилиндъра и работен обем 3.0 литра (207 к.с.) и дизелов вариант Common-Rail с мощност 133 к.с. Която и от двете алтернативи да изберете обаче едва ли ще сгрешите - удоволствието е гарантирано на 100 процента. Цената на возилото с включени ДДС и мито е около 50 000 лева.

За пореден път се прояви и класата на другия френски гранд Renault

Моделът Scenic RX4 беше номиниран от родните специалисти за автомобил на годината в класа “4Х4”. Возилото умело съчетава в себе си качествата на два автомобила - на монопас и на “off road” за свободното време. Ненапразно шества твърдението, че Renault е една от компаниите, която с лекота намира път към сърцето на клиентите. Дизайнът на Scenic е категорично потвърждение на тази теза. С излъчването си френският баровец ви гарантира, че няма да останете незабелязан, където и да отидете. С него пък ще се чувствате еднакво удобно и на магистралата и на тесен и неравен път. Постоянното задвижване на четирите колела и практичният виско-съединител ви гарантират справяне и с най-тежките пътни условия. Сигурността с французина се допълва от използваните в оборудването антиблокираща система, електронното разпределение на спирачната сила (EBD), както и стандартните вече механизми за пасивна защита като въздушни възглавници и активни подглавници. При пътна злополука специална система се грижи за спиране на подаването на гориво.

Любителите на бензинови двигатели ще трябва да се насочат към модела, оборудван с V-образен агрегат с четири цилиндъра и работен обем 2000 куб.см. Максималната мощност при него е 140 к.с. при 5500 об/мин. За почитателите на дизела се предлага двигател Common-Rail с работен обем 1.9 литра. Цената на базовата версия, оборудвана с бензинов двигател е 39 600 лева с включен ДДС.

Славата по върховете не подмина и Peugeot

Moделът 307 беше избран за автомобил на годината в своя клас, което предвид качествата на малкия чаровник едва ли е голяма изненада. Сред основните преимущества на “лъвчето” са атрактивният дизайн, отличните конструкторски решения в техническата част и доброто съотношение между цена и предлагано качество. Особено при шофиране в градски условия 307 остава едно отлично решение.

Skoda отново натрупа червени точки в актива си

Моделът Fabia Combi покори специалстите и успя да си извоюва заслужено признание. Автомобилът на семейните хора се отличава с надежно окачване, отлична возия и доста привлекателна външност, което не винаги може да се каже за комби-моделите. Ако пък се спрете и на возило оборудвано с 1.4-литров двигател със сигурност ще разполагате и с много икономичен автомобил. Разбира се няма да сте най-големият щурмовак на магистралата, но пък и самият модел е повече практична отколкото скоростна кола. Приличната цена от 18 500 лева също предразполага да насочите търсенето си именно в този диапазон.

С официално признание за качество и надежност тази година ще изпрати и Alfa 147

Още с появата на автомобила беше ясно, че няма как да останат незабелязани агресивните и спортни наклонности на малкия атлет. Външността на Аlfa 147 е изработена типично по италиански - с много вкус и усет към детайлите. Подобно усещане властва и във вътрешността на возилото. Ако изберете и четирицилиндровия турбодизел с работен обем 1910 куб.см, значи вече сте направили една добра инвестиция.

Сред возилата дебютанти безспорен фурор предизвика BMW 7

Освен с шарматната си външност, която не може да бъде определена като нищо друго освен като бъдещето на 21-ви век, “седмицата” разкрива и техническия потенциал на баварците. Впечатление прави използваната система Valvetronic, която регулира по електронен път диаметъра на клапаните. Ще ви отнеме и доста време да намерите и скоростен лост. Такъв просто няма. При BMW 7 той е заменен от DMB (Digital Magic Button). Ако пък и това ви се струва прекалено голямо усилие може да превключвате скоростите и от бутоните, разположени на волана. Всъщност там са съсредоточени и приборите за управление на основните системи на автомобила. Двигателят е истински V-образен звяр с осем цилиндъра и работен обем 4398 куб. см. Гарантираната мощност е 333 к.с., които ви изстрелват 0 до 100 км/ч само за 6.3 сек, което предвид параметрите на возилото си е истинско постижение. С новият баварец, изложен в Международния изложбен център, се сдобивате само срещу 250 000 лева, като в цената са включени мито и ДДС.

От Toyota представиха обновената версия на Corolla

Все още не е ясна цената, срещу която почитателите на японската марка ще могат да се сдобият с предпочетеното от тях возило. От началото на декември обаче и този проблем ще бъде разрешен, така че спокойно можете да си поръчате новата Corolla и да я получите най-късно през януари следващата година. В оборудването ще можете да избирате между два бензинови двигателя с работен обем 1.4 и 1.6 литра и съответно мощност 97 и 110 к.с. Дизеловите агрегати са представени от Common-Rail с работен обем 2.0 литра и мощност 110 конски сили.

Возилото се отличава с красив дизайн, стабилно окачване и изключително просторен интериор. Включени са и доста екстри в базовото оборудване. То включва климатик, две предни въздушни възглавници, електрически огледала с подгряване, бордкомпютър и перфектно стерео. Автомобилът е снабден и с антиблокираща система и система за разпределение на спирачната сила (EBD).

Най-гъсто населеният с нови автомобили щанд принадлежи на Mazda

Най-силен интерес обаче беше проявяван към два от изложените модели - Xedos 9 и Tribute. Xedos 9 е оборудван с V-образен двигател с работен обем 2.5 литра. При динозавъра Tribute може да избирате между варианти с работен обем 2.0 и 3.0 литра.

Максималната скорост, която можете да достигнете с № 9 е 207 км/ч. От 0 до 100 км/ч пък японецът дърпа за 11.1 секунди. Срещу 55 000 лева (вкл. е и ДДС) се превръщате в собственик на Xedos 9.
Както може да се предположи гигантът Tribute ускорява с около 2 секунди по-бавно. Максималната скорост варира между 170 и 190 км/ч, в зависимост от двигателя.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА