Манията по спортните купета на BMW датира от много отдавна. За техен прародител се счита появилото се през 1937 година BMW 327 Sportcoupе и от тогава до днес спортните баварски купета имат запазено място в сърцата на феновете на марката. Последното спортно купе на BMW е рестайлинг версията на "шестицата". Този автомобил вече се продава и у нас, а екипът ни направи обстоен тест драйв на свръхмощната дизелова версия 640 d xDrive.
ЕкстериорПонеже тук става въпрос за фейслифт на модела, ще наблегнем само на основните нововъведения. Промените по външния вид не са много, но корекциите са изключително прецизни и на място. Основните са свързани с ново оформление на бъбрековидната радиаторна решетка, както и с различна предна броня, подчертаваща широчината на каросерията, мощността и ексклузивността на автомобила. Допълнителни цветове и различни лети джанти завършват обновената картина на BMW 6er (F13).
ИнтериорВ салона се забелязва типичното за марката ориентирано към водача оформление на кокпита. Що се отнася до оборудването на баварското купе, то трябва да кажем, че то е почти аналогично с високо позиционираните 7-er и 5-er. Местата за сядане са четири, като предните две са свръхудобни с многобройни ел.настройки, но задните две не предлагат почти никакъв комфорт. Те са предназначени за пътуване на кратки разстояния и не са препоръчителни за ръстови пасажери. Ще завършим интериорната разходка с краткото описание на вътрешното пространство и по-конкретно с факта, че немците отново са надградили върху свръхпрецизното си качество по отношение на материалите и на самата сглобка.
Двигател и ходови характеристикиЕдин от най-мощните дизелови мотори към днешна дата е именно този, интегриран под капака на 640 d. Трилитровият турбодизел е с мощност 313 к.с. и максимален въртящ момент 630 Нм. Заедно с осемстепенната автоматична трансмисия на ZF и уникалната 4х4 система, колата предлага завидна динамика. В зависимост от режимите комфортен или спортен, автомобилът може да се управлява по коренно различни начини. Колата притежава агресия и много мощ, но в същото харчи малко. Средният разход, който отчете борд компютърът беше под 8 литра на 100 километра пробег.
xDrive системата и ниския общ център на тежестта са основните причини за отличната стабилност на автомобила в завои, като различните метеорологични условия почти не се отразяват на управлението. Недостатък за нашата пътна мрежа се явява единствено малкият клиренс. Още нещо, което прави впечатление при по-динамична езда е, че 4х4 системата намалява опасността от свръхзавиване или недозавиване.
Това става чрез електронно контролирано променливо разпределение на мощността между предния и задния мост, което от своя страна води до по-рядка намеса от страна на системата динамичен контрол на стабилността (DSC). xDrive е съобразена конкретно със спецификата на автомобилите със задно задвижване, т.е., в зависимост от ситуацията, към предния мост се насочва по-малко мощност.
ТТ данни и ценаДвигател - редови шестцилиндров дизелов с технология BMW TwinPower Turbo (каскадно свръхпълнене, турбокомпресор с високо налягане и променлива геометрия, Common-Rail директно впръскване)
Работен обем: 2 993 куб. см
Мощност: 230 кВт/313 к.с. при 4 400 об/мин.
Макс. въртящ момент 630 Нм при 1 500 – 2 500 об/мин.
Ускорение 0 – 100 км/ч - 5,1 сек.
Максимална скорост: 250 км/ч,
Среден разход на гориво: 5,8 литра/100 километра ,
CO2 емисии: 146 г/км
Норма за вредни емисии: EU6.
Цена - Базов модел 164 400 лв. с ДДС
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
Оценка от 0 гласа.