ТЕМА: Тест драйв

Тест на дизеловото купе BMW 640 d xDrive (F13)

Публикувана: 1 Март, 2016 08:27
59 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 25327

Манията по спортните купета на BMW датира от много отдавна. За техен прародител се счита появилото се през 1937 година BMW 327 Sportcoupе и от тогава до днес спортните баварски купета имат запазено място в сърцата на феновете на марката. Последното спортно купе на BMW е рестайлинг версията на "шестицата". Този автомобил вече се продава и у нас, а екипът ни направи обстоен тест драйв на свръхмощната дизелова версия 640 d xDrive.

Екстериор

Понеже тук става въпрос за фейслифт на модела, ще наблегнем само на основните нововъведения. Промените по външния вид не са много, но корекциите са изключително прецизни и на място. Основните са свързани с ново оформление на бъбрековидната радиаторна решетка, както и с различна предна броня, подчертаваща широчината на каросерията, мощността и ексклузивността на автомобила. Допълнителни цветове и различни лети джанти завършват обновената картина на BMW 6er (F13).

Интериор

В салона се забелязва типичното за марката ориентирано към водача оформление на кокпита. Що се отнася до оборудването на баварското купе, то трябва да кажем, че то е почти аналогично с високо позиционираните 7-er и 5-er. Местата за сядане са четири, като предните две са свръхудобни с многобройни ел.настройки, но задните две не предлагат почти никакъв комфорт. Те са предназначени за пътуване на кратки разстояния и не са препоръчителни за ръстови пасажери. Ще завършим интериорната разходка с краткото описание на вътрешното пространство и по-конкретно с факта, че немците отново са надградили върху свръхпрецизното си качество по отношение на материалите и на самата сглобка.

Двигател и ходови характеристики

Един от най-мощните дизелови мотори към днешна дата е именно този, интегриран под капака на 640 d. Трилитровият турбодизел е с мощност 313 к.с. и максимален въртящ момент 630 Нм. Заедно с осемстепенната автоматична трансмисия на ZF и уникалната 4х4 система, колата предлага завидна динамика. В зависимост от режимите комфортен или спортен, автомобилът може да се управлява по коренно различни начини. Колата притежава агресия и много мощ, но в същото харчи малко. Средният разход, който отчете борд компютърът беше под 8 литра на 100 километра пробег.

xDrive системата и ниския общ център на тежестта са основните причини за отличната стабилност на автомобила в завои, като различните метеорологични условия почти не се отразяват на управлението. Недостатък за нашата пътна мрежа се явява единствено малкият клиренс. Още нещо, което прави впечатление при по-динамична езда е, че 4х4 системата намалява опасността от свръхзавиване или недозавиване.

Това става чрез електронно контролирано променливо разпределение на мощността между предния и задния мост, което от своя страна води до по-рядка намеса от страна на системата динамичен контрол на стабилността (DSC). xDrive е съобразена конкретно със спецификата на автомобилите със задно задвижване, т.е., в зависимост от ситуацията, към предния мост се насочва по-малко мощност.

ТТ данни и цена

Двигател - редови шестцилиндров дизелов с технология BMW TwinPower Turbo (каскадно свръхпълнене, турбокомпресор с високо налягане и променлива геометрия, Common-Rail директно впръскване)
Работен обем: 2 993 куб. см
Мощност: 230 кВт/313 к.с. при 4 400 об/мин.
Макс. въртящ момент 630 Нм при 1 500 – 2 500 об/мин.
Ускорение 0 – 100 км/ч - 5,1 сек.
Максимална скорост: 250 км/ч,
Среден разход на гориво: 5,8 литра/100 километра ,
CO2 емисии: 146 г/км
Норма за вредни емисии: EU6.
Цена - Базов модел 164 400 лв. с ДДС

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Ангела Меркел
Федералният канцлер с нова визия за бежанската си политика
Булото, което покрива лицето напълно, трябва да бъде забранено, където е възможно по правен път"

Още бисери