Преди няколко месеца, Nissan показа статично новата Navara, а от януари тази година започна поетапното лансиране на модела на пазарите в Европа. Този изцяло нов пикап вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на Nissan NP300 Navara Double Cab, голяма част от който премина в тежка пресечена местност. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Моделът е проектиран специално за Европа и се произвежда в завода на марката в Барселона. Спортният и мускулест външен облик се допълва от микс от изпъкнали и вдлъбнати повърхности, от характерната V-образна радиаторна решетка на Nissan и от ефектните под формата на бумеранг LED дневни светлини. Заоблените форми на модела, освен визуална функция, допринасят и за по-добрата аеродинамика на пикапа. Коефициентът на въздушно съпротивление е с 3.6% по-нисък от този на предшественика. Иначе габаритите са почти същите. Новата navara е по-дълга с едва 34 мм.
Интериор
Що се отнася до товарното пространство, то както е видно от снимките, е огромно. Габаритите му са снабдени с евростандартите, като интерес представляват и допълнителните аксесоари. Те могат да затворят т.нар. "леген" по няколко начина. Хардтопът превръща Navara в нещо като нов Pathfinder, а халф топ вариантите могат да бъдат твърди или ролетни. Какъвто и вариант да изберете визията остава отлична. Един от малкото минуси е свързан с материалите, от които е изработено арматурното табло. Те изглеждат добре, но са твърди на допир и са предпоставка за поява на паразитни шумове впоследствие. Като цяло обаче комфортът не отстъпва на този, познат ни от високия клас на кросоувърите.
Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага със задвижване на 2 или 4 колела и възможност за избор между стандартната шестстепенна механична скоростна кутия или седемстепенна автоматична трансмисия. Двигателят е само един - дизелов с обем 2.3 литра. Новият агрегат обаче има две версии - с един турбо компресор и с два. Първият е с мощност 160 конски сили, а битурбо моторът е с мощ 190 коня. И двата са икономични и предлагат отлична динамика. Автомобилът се държи много добре на магистрала с висока скорост, но истинската му сила и това, с което превъзхожда болшинството кросоувъри, са неговите офроуд възможности.
Системата се включва и изключва по електронно чрез въртящ се бутон, разположен на арматурното табло. За най-добра икономия и управление, шофьорите могат да изберат режим 2WD за движение по асфалта. В офроуд условия те могат да превключат в режим 4HI, докато се движат със скорост до 100 км/ч. Сериозните офроуд способности на Navara се подчертават от възможността да превключите в режим на ниски предавки. Проектирана да помогне на автомобила да атакува стръмни и хлъзгави изкачвания, настройката 4LO отдава по-голям въртящ момент към колелата. В най-трудните офроуд условия може да разчитате на механично заключване на диференциала. Системата Hill Descent Control (HDC) завършва перфектната офроуд екипировка. Така оборудвана новата Navara се представя отлично в тежка пресечена местност, като единствено по-дългото междуосие може да се окаже проблем в някои ситуации. Иначе ъглите на атака, както отзад, така и отпред са отлични. С други думи с Navara можете да минете почти отвсякъде.
Цена
Подробни технически характеристики за генерациите на Navara , вижте ТУК
Сравнете различни марки и модели ТУК