Преди няколко месеца, Nissan показа статично новата Navara, а от януари тази година започна поетапното лансиране на модела на пазарите в Европа. Този изцяло нов пикап вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на Nissan NP300 Navara Double Cab, голяма част от който премина в тежка пресечена местност. Ето и впечатленията ни.
Американците определят подобен род автомобили като SUT, което означава Sport Utility Truck или в превод спортно-практичен камион. И докато досегашната Navara отговаряше изцяло на това определение, то новата е малко по-различна. Тя се предлага в две версии King Cab и Double Cab, като първата ще започне да се лансира по-късно. Във визията на новата Navara ясно личат елементи, заимствани от кросоувърите на марката Qashqai, X-Trail и Juke. Пикапът обаче си има свое, собствено лице, което най-вероятно ще се хареса на претенциозния и специфичен европейски вкус, защото пикапът има подчертана SUV-визия.
Моделът е проектиран специално за Европа и се произвежда в завода на марката в Барселона. Спортният и мускулест външен облик се допълва от микс от изпъкнали и вдлъбнати повърхности, от характерната V-образна радиаторна решетка на Nissan и от ефектните под формата на бумеранг LED дневни светлини. Заоблените форми на модела, освен визуална функция, допринасят и за по-добрата аеродинамика на пикапа. Коефициентът на въздушно съпротивление е с 3.6% по-нисък от този на предшественика. Иначе габаритите са почти същите. Новата navara е по-дълга с едва 34 мм.
Интериорът на Navara е много близък до този на X-Trail. Вътрешността на пикапа въобще не прилича на салон на работен автомобил. Седалките са удобни, като предните са разработени по специална технология на NASA. Отзад облегалката не е толкова изправена, както при предишното поколение, а мястото за краката е оптимално, дори и за ръстови пасажери. Екстри като навигационна система, круиз контрол, bluethooth свързване и четири камери за 360-градусов обзор при паркиране са все опции, които значително улесняват водача.
Що се отнася до товарното пространство, то както е видно от снимките, е огромно. Габаритите му са снабдени с евростандартите, като интерес представляват и допълнителните аксесоари. Те могат да затворят т.нар. "леген" по няколко начина. Хардтопът превръща Navara в нещо като нов Pathfinder, а халф топ вариантите могат да бъдат твърди или ролетни. Какъвто и вариант да изберете визията остава отлична. Един от малкото минуси е свързан с материалите, от които е изработено арматурното табло. Те изглеждат добре, но са твърди на допир и са предпоставка за поява на паразитни шумове впоследствие. Като цяло обаче комфортът не отстъпва на този, познат ни от високия клас на кросоувърите.
За комфортната и същевременно стабилна возия главна роля играе новото окачване. И докато при King Cab версията то остава ресорно отзад, при тестваният от нас вариант Double Cab окачването вече е многораменно. Именно новото окачване прави возията комфортна, като това не променя товароносимостта. Полезният товар на новата Navara е над тон, като в зависимост то версията варира от 1047 до 1 203 килограма.
Моделът се предлага със задвижване на 2 или 4 колела и възможност за избор между стандартната шестстепенна механична скоростна кутия или седемстепенна автоматична трансмисия. Двигателят е само един - дизелов с обем 2.3 литра. Новият агрегат обаче има две версии - с един турбо компресор и с два. Първият е с мощност 160 конски сили, а битурбо моторът е с мощ 190 коня. И двата са икономични и предлагат отлична динамика. Автомобилът се държи много добре на магистрала с висока скорост, но истинската му сила и това, с което превъзхожда болшинството кросоувъри, са неговите офроуд възможности.
Системата се включва и изключва по електронно чрез въртящ се бутон, разположен на арматурното табло. За най-добра икономия и управление, шофьорите могат да изберат режим 2WD за движение по асфалта. В офроуд условия те могат да превключат в режим 4HI, докато се движат със скорост до 100 км/ч. Сериозните офроуд способности на Navara се подчертават от възможността да превключите в режим на ниски предавки. Проектирана да помогне на автомобила да атакува стръмни и хлъзгави изкачвания, настройката 4LO отдава по-голям въртящ момент към колелата. В най-трудните офроуд условия може да разчитате на механично заключване на диференциала. Системата Hill Descent Control (HDC) завършва перфектната офроуд екипировка. Така оборудвана новата Navara се представя отлично в тежка пресечена местност, като единствено по-дългото междуосие може да се окаже проблем в някои ситуации. Иначе ъглите на атака, както отзад, така и отпред са отлични. С други думи с Navara можете да минете почти отвсякъде.
Подробни технически характеристики за генерациите на Navara , вижте ТУК
Сравнете различни марки и модели ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мирослав Тодоров
12:40 16.03.2016
2 LEXUS RX 400 2006
Може би най-красивият работнически-товарен автомобил със всички съвременни луксове.
Зашеметен съм и от таблото. Няма големи - грозни пластмасови врътки като Хувър Н6...Стиййд 5...Форд рейнджър.
12:49 16.03.2016
3 ЖФВА
Коментиран от #5
12:55 16.03.2016
4 КОЛЯНОВИЯ ВАЛ
13:21 16.03.2016
5 ФАН
До коментар #3 от "ЖФВА":
Тия френски двигатели освен Нисан ги слага и Мерцедес...13:27 16.03.2016
6 Хммм
Коментиран от #7
13:30 16.03.2016
7 Манол
До коментар #6 от "Хммм":
Кой да послъжат бе, това е тест за журналисти, нали всички те са там. И как аджеба разбра, че колата се движи назад. Ти да не си някой супернейчърълс.Коментиран от #9
13:36 16.03.2016
8 ДМПР
Коментиран от #10
13:39 16.03.2016
9 Хммм
До коментар #7 от "Манол":
Маноле, ако се вгледаш по-внимателно в снимката, ще видиш, че зад задната гума няма следи!Другото е, че шофьора гледа в огледалото!
И третото е, ами в тая кал трудно би издрапал тоя тулуб!
Коментиран от #11
14:20 16.03.2016
10 опсмопсус
До коментар #8 от "ДМПР":
A мерцедес копира навара!14:29 16.03.2016
11 МаКаТа
До коментар #9 от "Хммм":
При такъв наклон не виждаш нищо напред, така че е нормално да се ориентираш по пътя назад, а освен това навара може да изкачи и много по-стръмни наклони, както пише и в статията единственият и недостатък е, че е доста дълго междуосието, но пък все пак, нали трябва да има пространство и за пътниците и за товар. А за следите, не виждаш ли, че се движат в колона няколко навари. Всички ли са пускали назад, аматьор.14:34 16.03.2016
12 onq s konq
Коментиран от #13, #26
15:16 16.03.2016
13 хирохито
До коментар #12 от "onq s konq":
няма нищо японско тук чисто РЕНДЕ майкаКоментиран от #24
15:25 16.03.2016
14 йордан иванов
15:50 16.03.2016
15 lisan
15:53 16.03.2016
16 Бангеев
15:59 16.03.2016
17 Груьо
Кво ми качвате 5 снимки?
16:15 16.03.2016
18 Румен Янев
16:26 16.03.2016
19 lisan
16:31 16.03.2016
20 mediator37
А Х3-те и Х5- те са паркетници, мене питайте, потвърждавам го. Ама са готини. То и без друго гумите правят оффроуда, не толкова МПС-то отгоре им.
17:58 16.03.2016
21 LISAN
18:26 16.03.2016
22 Fake
18:51 16.03.2016
23 Васко Атанасофф
19:06 16.03.2016
24 DARABARA
До коментар #13 от "хирохито":
АБЕ МА ТИ ЛУД ЛИ СИ :д :д :д :д :д :д ОЩЕ ЕДИН ЗАБЛУДЕН БМВИСТТТ :ддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддддДДД19:21 16.03.2016
25 DARABARA
DARABARA
19:22 16.03.2016
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 оаоао
С едни Mud Terrain гуми, съм сигурен, че Навара ще е доста проходима.
09:08 17.03.2016