ТЕМА: Тест драйв

Тест на високопроходимия Nissan NP300 Navara

Публикувана: 16 Март, 2016 12:29
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 16302

Преди няколко месеца, Nissan показа статично новата Navara, а от януари тази година започна поетапното лансиране на модела на пазарите в Европа. Този изцяло нов пикап вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на Nissan NP300 Navara Double Cab, голяма част от който премина в тежка пресечена местност. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Американците определят подобен род автомобили като SUT, което означава Sport Utility Truck или в превод спортно-практичен камион. И докато досегашната Navara отговаряше изцяло на това определение, то новата е малко по-различна. Тя се предлага в две версии King Cab и Double Cab, като първата ще започне да се лансира по-късно. Във визията на новата Navara ясно личат елементи, заимствани от кросоувърите на марката Qashqai, X-Trail и Juke. Пикапът обаче си има свое, собствено лице, което най-вероятно ще се хареса на претенциозния и специфичен европейски вкус, защото пикапът има подчертана SUV-визия.
Моделът е проектиран специално за Европа и се произвежда в завода на марката в Барселона. Спортният и мускулест външен облик се допълва от микс от изпъкнали и вдлъбнати повърхности, от характерната V-образна радиаторна решетка на Nissan и от ефектните под формата на бумеранг LED дневни светлини. Заоблените форми на модела, освен визуална функция, допринасят и за по-добрата аеродинамика на пикапа. Коефициентът на въздушно съпротивление е с 3.6% по-нисък от този на предшественика. Иначе габаритите са почти същите. Новата navara е по-дълга с едва 34 мм.

Интериор

Интериорът на Navara е много близък до този на X-Trail. Вътрешността на пикапа въобще не прилича на салон на работен автомобил. Седалките са удобни, като предните са разработени по специална технология на NASA. Отзад облегалката не е толкова изправена, както при предишното поколение, а мястото за краката е оптимално, дори и за ръстови пасажери. Екстри като навигационна система, круиз контрол, bluethooth свързване и четири камери за 360-градусов обзор при паркиране са все опции, които значително улесняват водача.
Що се отнася до товарното пространство, то както е видно от снимките, е огромно. Габаритите му са снабдени с евростандартите, като интерес представляват и допълнителните аксесоари. Те могат да затворят т.нар. "леген" по няколко начина. Хардтопът превръща Navara в нещо като нов Pathfinder, а халф топ вариантите могат да бъдат твърди или ролетни. Какъвто и вариант да изберете визията остава отлична. Един от малкото минуси е свързан с материалите, от които е изработено арматурното табло. Те изглеждат добре, но са твърди на допир и са предпоставка за поява на паразитни шумове впоследствие. Като цяло обаче комфортът не отстъпва на този, познат ни от високия клас на кросоувърите.

Двигател и ходови характеристики

За комфортната и същевременно стабилна возия главна роля играе новото окачване. И докато при King Cab версията то остава ресорно отзад, при тестваният от нас вариант Double Cab окачването вече е многораменно. Именно новото окачване прави возията комфортна, като това не променя товароносимостта. Полезният товар на новата Navara е над тон, като в зависимост то версията варира от 1047 до 1 203 килограма.
Моделът се предлага със задвижване на 2 или 4 колела и възможност за избор между стандартната шестстепенна механична скоростна кутия или седемстепенна автоматична трансмисия. Двигателят е само един - дизелов с обем 2.3 литра. Новият агрегат обаче има две версии - с един турбо компресор и с два. Първият е с мощност 160 конски сили, а битурбо моторът е с мощ 190 коня. И двата са икономични и предлагат отлична динамика. Автомобилът се държи много добре на магистрала с висока скорост, но истинската му сила и това, с което превъзхожда болшинството кросоувъри, са неговите офроуд възможности.
Системата се включва и изключва по електронно чрез въртящ се бутон, разположен на арматурното табло. За най-добра икономия и управление, шофьорите могат да изберат режим 2WD за движение по асфалта. В офроуд условия те могат да превключат в режим 4HI, докато се движат със скорост до 100 км/ч. Сериозните офроуд способности на Navara се подчертават от възможността да превключите в режим на ниски предавки. Проектирана да помогне на автомобила да атакува стръмни и хлъзгави изкачвания, настройката 4LO отдава по-голям въртящ момент към колелата. В най-трудните офроуд условия може да разчитате на механично заключване на диференциала. Системата Hill Descent Control (HDC) завършва перфектната офроуд екипировка. Така оборудвана новата Navara се представя отлично в тежка пресечена местност, като единствено по-дългото междуосие може да се окаже проблем в някои ситуации. Иначе ъглите на атака, както отзад, така и отпред са отлични. С други думи с Navara можете да минете почти отвсякъде.

Цена
Базовата версия с двойна кабина се предлага у нас 58 300 лв с ДДС. Цената е една идея по-висока от тази на компактните кросоувъри, но пък за тези пари получавате по-голям автомобил, с огромно товарно пространство и с превъзходни офроуд възможности. Това е може би най-добрия автомобил, който е подходящ, както за работа, така и за свободното време. Ето и пълната ценова листа на новия Nissan NP300 Navara.

Подробни технически характеристики за генерациите на Navara , вижте  ТУК

Сравнете различни марки и модели  ТУК

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Жан - Клод Юнкер
Председателят на Европейската комисия коментира пред "Билд" референдума във Великобритания
Ако някой се оплаква от Европа от понеделник до събота, то никой няма да му повярва в неделя, ако каже че е убеден европеец“"

Още бисери