Компанията JATO Dynamics, която се занимава с изследване на европейските автомобилни пазари, извади интересна статистика, показваща какви автомобили предпочитат европейците от началото на годината. По-конкретно става дума за сравнение на месеците февруари 2016 и февруари 2015.
Впечатляващи са данните от месец февруари 2016 година, където се вижда, че сегментът на т.нар. кросоувъри има най-голям ръст. През миналия месец продажбите на SUV-та в Европа бележат ръст с цели 31%. През февруари 2016-а SUV сегментът заема почти четвърт от продажбите на целия европейски пазар.
При кросоувърите най-голям ръст спрямо аналогичния период от миналата година имат моделите Hyundai Tucson, Renault Kadjar и Suzuki Vitara. Всъщност най-голям е ръстът при спортните автомобили (+61%), но техния дял е нищожен на фона на останалите сегменти. Ето и призовите тройки по ръст в продажбите през февруари 2016 във всички класове.