Всеизвестно е, че за един истински състезател най-важни са олимпийските игри и по-точно златното отличие в тях. Въпреки че един от кубертеновите принципи гласи: “Важно е участието”, лидерите отдавна не са на това мнение.
Четирите кръга на Audi са известни по цял свят, а марката е сред най-уважаваните в автомобилните среди. Въпреки това инголщадци много отдавна не са стъпвали на върха, който по традиция е зает от Mercedes-Benz и в по-редки случаи от BMW. Едва ли липсата на пети кръг в емблемата е причина марката толкова дълго време да не може да грабне “олимпийското злато” в този не по-малко интересен спорт, наречен борба за надмощие.
След като Mercedes-Benz показа новата си звезда в горния сегмент на средния клас, заслужено обра овациите и бе последван от петата серия на баварците, Audi извади най-силния си коз с модела A6 (C6) и безапелационно спечели приза “World Car of the Year”. Този уникален седан вече се продава у нас и естествено попадна в обектива на нашата рубрика. Версията, която избрахме е с предно предаване, оборудвана е с трилитров V-образен бензинов двигател и шестстепенна механична скоростна кутия. Ето и впечатленията.
Екстериор
Заоблени форми, сливащи се с купето брони, дъгообразен покрив, високо изнесени странични стъкла. Това са основните характеристики на новата А-шестица. Всъщност Audi А6 е модерна интерпретация на по-големия си събрат. Подобна успешна стратегия в дизайна направи и BMW с близките на външен вид модели от 5-а и 7-а серия. При инголщадския хит чисти и стилни форми създават индивидуално лице. Дизайнът на фаровете и хромираната предна решетка разкрива спортен дух и агресивен характер и всъщност е коренно различен от предшествениците си. Решетката е най-забележителният елемент от външността на седана. Тя е изработена в стил “Auto Union”, като целта є е да напомни за легендарните времена, когато болидите на Auto Union са били ненадминати по състезателните писти. Всъщност тази форма на решетката ще залегне в основата на всички следващи модели и вече представлява неизменна част от цялостния облик на марката. Долната оребрена част на бронята, в която са интегрирани допълнителните светлини, придават злобна осанка и усещане за надмощие. Отзад дизайнът е значително по-спокоен, като само двата аусуха и завършващите с остри форми стопове изглеждат агресивно. Като цяло аеродинамичната форма е перфектна, липсват излишни детайли, а купето излъчва стил, класа и агресия.
Интериор
Може спокойно да се твърди, че основната преработка на салона е напълно основателна. Сега дизайнерите са избягали от традиционната компонировка на кокпита. Централната конзола и приборният панел пред водача изглеждат като едно, слети с арматурното табло.
Средната конзола, подобно на автомобилите BMW от предишни поколения, е леко завъртяна към водача - факт, показващ ясно, че марката все още държи на спортните си позиции в концерна Volkswagen Audi Group. Необичайни са и самите уреди. Те са монтирани на традиционното място пред водача, но формата им е меко казано странна. Скоростомерът и оборотомерът са основните инстументи на таблото, но представляват аналогови прибори с неправилна овална форма. Между тях е разположен и електронен дисплей, който заедно с останалите два, интегрирани в средата на конзолата, отчитат работата на всички по-важни възли и агрегати. Дисплеите обаче не са от типа LCD, светят в ярко червено, а самите символи по тях напонят на тези при електронните сметачни машини от 80-те години на миналия век. Според мнозина това е и основен минус по отношение на интериор. Прекалено ярките цветове дразнят очите на водача, а остарелият шрифт не се вписва в иначе авангардното общо излъчване на салона. Като поразгледате още малко ще установите, че лост за ръчната спирачка липсва. Тя, подобно на модела А8, е електромеханична и се задейства чрез бутон. Седалките са големи, удобни, като по-скоро се определят като твърди, отколкото като меки. Лумбалната им изпъкналост се регулира и е изчислена отлично, така че за умора при дълго шофиране не може да се говори. Отзад също е просторно - факт, дължащ се на увеличените с 120 мм дължина и 83 мм междуосие на седана спрямо предшественика му. Багажното отделение е огромно и функционално, но нито превъзхожда, нито отстъпва на това при конкурентите.
Двигател и ходови характеристики
Още при представянето на модела от компанията заявиха: “А6 е най-пъргавият автомобил с предно предаване, на който ще лапат прахта автомобилите със задно задвижване”. За да постигнат високата цел, специалистите от Инголщадт разработват изцяло нова ходова част. Много от елементите на окачването са от алуминий, с което теглото е намалено с близо десет килограма. Но при солидната обща маса това не е особено впечатляващо постижение. По-интересното е, че е увеличено не само междуосието, а и колеята, с което новото Audi “стъпва” още по-стабилно на пътя. За повишаване на пасивната безопасност също е помислено, като са интегрирани последните нововъведения.
Мнозина може би си спомнят, че преди време специалистите от Audi преработиха основно шестцилиндровият V-образен мотор. Така Audi стана равностоен конкурент на Mercedes Е 320 (224 к.с.) и BMW 530i (231 к.с.). Както при четирицилиндровия двигател, и тук инженерите са прибегнали към увеличаване на работния обем - от 2.8 на 3.0 литра, с което са постигнали мощност от 218 к.с. Този двигател предлага отлична динамика, но все още не може да бие по ускорение и най-вече по доускорение аналозите на BMW и Mercedes-Benz. Що се отнася до икономичност моторът на Audi е лидер в класа си. Версията, която разглеждаме е оборудвана с механична трансмисия, характеризираща се с перфектни предавателни числа. Стабилността и спирачната система са на познатото за немски автомобил върхово ниво, въпреки че окачването почти не е променено. И отпред и отдзад са приложени вариации на двулостова система. Отпред са използвани четири щанги, в задната част е прибегнато до т. нар. трапецовидни щанги.
Цена
“Олимпийското злато” определено има своята висока цена, въпреки че тя е сходна с тази на повечето алтернативи.
Audi A6 (C6) 3.0 V6
|
Плюсове
|
1. Основната преработка на салона е напълно основателна, като значително подобрява комфорта в купето. 2. Механична трансмисия се характеризира с перфектни предавателни числа. 3. Екстериорът на новата А-шестица е авангарден, но в същото време стилен и агресивен. |
Минуси
|
1. Двигателят предлага отлична динамика, но все още не може да бие по ускорение и най-вече по доускорение аналозите на BMW и Mercedes-Benz. 2.Дисплеите светят в ярко червено, а символите по тях изглеждат поостарели. Червеният цвят дразни очите на водача, а остарелият шрифт не се вписва в иначе авангардното общо излъчване на салона. |
Audi A6 (C6) 3.0 V6
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен, шестцилиндров
пет клапана на цилиндър |
Работен обем
|
2 976 куб. см.
|
Максимална мощност
|
160 Kw/218 к.с. при 6 300 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
290 Нм при 3 200 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.5: 1
|
Маса на единица мощност
|
7.2 кг/к.с. (9.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 916 1 855 1 459 |
Междуосие
|
2 843
|
Маса, кг
|
1 570
|
Допустимо натоварване, кг
|
580
|
Обем на багажника,л.
|
546
|
Вместимост на резервоара, л
|
80
|
Разход на гориво: |
13.9 л/100км
7.2 л/100км 9.7 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
7.9
|
Максимална скорост
|
240 км/ч.
|
Гуми
|
225/55R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 91 363 |
Базово оборудване
|
Електронна блокировка на двигателя-имобилайзер, Аптечка и триъгълник, Централно заключване с дистанционно управление, Секретни болтове, ABS+EBV+EDS+ASR+ESP, Защитна кора под двигателя, Алуминиеви джанти, Сервоусилител на волана - сервотроник, Кожен волан, регулируем във височина и дълбочина волан, Механично регулиране височината на предните седалки, Двузонален климатроник, Сензор за слънцестоене и влажност, Противопрашен и поленов филтър, Алармена инсталация, Въздушни възглавници предни - 6 броя, Подлакътник за предните места, Ел. предни и задни стъкла с комфортна функция, Декоративна облицовка "Walnut Brown", Ел. отопляеми огледала, ляво асферично в цвета на купето, Информационна система за водача, Тонирани стъкла, Ел. регулиране на предните седалки + лумбаго, Допълнителни постелки, Кожен салон "Voltera", Фарове за мъгла, Ел.регулиране височината на предните светлини от мястото на водача, Мултимедиен интерфейс ММІ basic + CD player + 4 тонколони, електромеханична ръчна спирачка, светлинен сензор, сензор за дъжд и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, акциз, такси и ДДС
|
Audi A6 (C6) 3.0 V6
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
BMW 530 i
|
|
Работен обем
|
2 979 см3
|
Мощност
|
170 кВт/231 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
300 Нм
при об/мин 3 500 |
Габарити, мм
|
4841/1846/1468
|
Ускорение
|
7.1 сек
|
Максимална скорост
|
245 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.2 л/100 км 7.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
89 500 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MERCEDES E 320
|
|
Работен обем
|
3 199 см3
|
Мощност
|
165 кВт/224 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
315 Нм
при об/мин 3 000 - 4 800 |
Габарити, мм
|
4818/1822/1452
|
Ускорение
|
7.7 сек
|
Максимална скорост
|
243 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.4 л/100 км 7.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
104 615 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
VOLVO S80
|
|
Работен обем
|
2 922 см3
|
Мощност
|
144 кВт/196 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
280 Нм
при об/мин 3 900 |
Габарити, мм
|
4822/1832/1452
|
Ускорение
|
8.9 сек
|
Максимална скорост
|
210 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
14.9 л/100 км 8.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
87 287 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg