Отидете към основна версия

8 Юни, 2016 12:25, обновена 8 Юни, 2016 12:25 87 672 33

Знаете ли, че има автономна S-Klasse W140?

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • w140-
  • eureka prometheus-
  • автономни коли

Малцина се онези, които знаят, че Mercedes експериментира с безпилотни автомобили още от 80-те години на миналия век. Всичко започва през далечната 1986-а с една програма, наречена Eureka PROMETHEUS (Program for European Traffic with Highest Efficiency and Unprecedented Safety). Идеята е да бъде направен автомобил, който сам да ускорява, да спира и да завива.

Програмата Eureka PROMETHEUS e стартирана от Daimler-Benz и се изпълнява в сътрудничество с други европейски автомобилни концерни, производители на електроника и с помощта на различни институти и университети. За онова време Eureka PROMETHEUS е най-голямата изследователска програма, касаеща автономни транспортни средства. Стойността и днес се изчислява на $750 млн.Mercedes създава цяла гама безпилотни прототипи, а кулминацията в нея е модифицираната S-Klasse (W140), която успява самостоятелно да преодолее разстоянието от 1 678 км. от Мюнхен до Копенхаген. Автомобилът разполага с няколко микропроцесора, които събират компютърното зрение на колата и и помагат да реагира адекватно в реални пътни условия.Воланът, педалът за газта и спирачките се управляват с помощта на компютърни команди, базирани на актуалната оценка от последователни изображения. Последните се получават от четири камери с различно фокусно разстояние. Иновационната за онова време микропроцесорна апаратура, която днес може да се побере в смартфон, тогава е събрана в 60 отделни модула.

Трябва да се има предвид, че тогава въпросната технология в S-klasse е била максимално компактна, защото преди това от компанията експериментират с Mercedes Vario и модулите заемат цялото товарно пространство на буса. Вече усъвършенстваната S-Klasse успява да развие максимална скорост от 185 км/ч, като изпреварва другите автомобили от пътното движение почти самостоятелно (рядко се налага намесата на човек).Системите на борда на автономната W140 безпроблемно следят останалите автомобили в движението, четат пътните знаци и предприемат напълно адекватни действия. Автомобилът е наречен VITA, което означава автомобил с автопилот. Идеята е била не да се премахне водачът от уравнението, а да бъде създаден автомобил, който да се движи без аварии и катастрофи.

Автоматичното предотвратяване на катастрофите е била ключова задача за проекта PROMETHEUS, като от Mercedes са искали да докажат, че нещастните случаи на пътя могат да бъдат предотвратени с помощта на т.нар. "компютърно зрение". Експериментите продължават цели осем години, а първите реални резултати са показани пред широката общественост през октомври 1994 година.Впоследствие, незнайно защо, Mercedes продължава да развива технологията изцяло самостоятелно, като не огласява никакви данни за нея. Към днешна дата се знае, че специалистите от Mercedes се трудят над безпилотната S 500 Intelligent Drive, която е на базата на W222. Технологията е толкова напреднала в развитието си, че според специалистите ще я видим в сериен Mercedes след две или три години.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини