Рекламните разходи съставляват най-голям дял от цената на всеки продаден автомобил в продукцията на луксозна британка марка Jaguar, сочи изследване на Global Equities Research. Калифорнийската консултантската агенция публикува резултатите от проучване върху инвестициите на автомобилните компании в реклама и PR и отражението им в крайната стойност на всяка кола.
Както може да се очаква, най-много за реклама харчат премиум производителите. На второ място по разходи след Jaguar се подрежда Lincoln, в рекламата на всеки от чиито автомобили Ford влага $2 250. На другия полюс са масовите марки като Smart ($290) и Honda ($258).
Най-втрещяващо пренебрежение към рекламата обаче демонстрират от Tesla Motors. Калифорнийският производител харчи по едва $6 на електромобил за съблазняване на купувачи. Това е 554 пъти по-малко от разходите на Jaguar и 41 пъти по-малко от Toyota.
От Global Equities Research отбелязват, че Tesla се движи години преди конкуренцията по съотношение между рекламни разходи и постигане на пазарен резултат. Изхарчените $6 на кола генерират $8 млрд. приход от продажби и още $14 млрд. от предварителни поръчки.
Рекламни разходи за всеки продаден автомобил
Място през 2015 г.
|
Компания (Собственик) | Пари, похарчени за всяка продадена кола |
1 | Jaguar (tata Motors) | $3 325 |
2 | Lincoln (Ford Motor Co.) | $2 550 |
3 | Fiat (FCA) | $2 158 |
4 | Lexus (Toyota Motor Corp) | $1 168 |
5 | Cadillac (General Motors) | $1 163 |
========================================= | ||
5 | Smart (Daimler) | $290 |
4 | Porsche (Volkswagen) | $267 |
3 | Honda | $258 |
2 | Toyota | $248 |
1 | Tesla | $6 |