В автомобилния зодиак съществува зодия, наречена “спортист”. Един от ярките и представители е Z-серията на японската компания Nissan. Повече от три десетилетия след появата на първообраза Datsun 240Z и седем години след слизането от сцената на последния 300ZX, Nissan показа пред широката публика купето 350Z. Сега на ход е и кабриоверсията, която е оборудвана с по-мощен агрегат, притежаващ изключителна динамика и звук, нямащ равен на себе си. Модификацията е наречена Roadster и вече се предлага на българския пазар. Тестът, който направихме, остави у нас трайни впечатления, които в по-голямата си част определено са положителни.
Екстериор
Дизайнът е изключително авангарден, а определението “злобен” подхожда може би най-точно. Дори и на място външността на автомобила подсказва за неговите скоростни възможностти. В сравнение с купето при версията Roadster промяна са претърпели предните светлини, които са многосекторни и значително по-ефектни. Задните пък вече са диодни, а липсата на таван превръща спортиста в екзотика. Цялостната форма на автомобила е заоблена, подсказваща ни за отлична обтекаемост, но не липсват и по-остри черти. Те са изразени най-вече в предната част и по-точно във въздухозаборника, интегриран в предната броня. С тях дизайнерите определено целят показна агресия и трябва да признаем, че са успели. Картинкатка е завършена от уникалните 18-цолови джанти и “прозиращите” през тях спирачни апарати на небезизвестната фирма Brembo, както и от ефестната ауспухна система, разделена в края на две отдалечени една от друга части. С външния си вид автомобилът определено привлича погледите и на разбирачи и на обикновени минувачи.
Интериор
Още с отварянето на вратата се набива на очи масивната хромирана буква “Z”, разположена на волана и на двата прага. Седалките са следващото нещо, което прави впечатление. Те са подчертано спортни, обрамчени с качествена оранжева кожа. Средната им част е изработена от здрав мрежест плат, позволяващ безпроблемна вентилация на гърба, както на водача, така и на пасажера до него. Местоположението на двамата обаче е доста ниско и видимостта пред автомобила е леко намалена, но това е нещо характерно за всички расови резачки. В т.нар. кокпит има само една жабка, разположена зад пасажерската седалка. Зад водача, пък се намира огромен събуфер, който е част от уникалната аудио система Bose. Уредите на арматурното табло са доста повече от тези при стандартните автомобили. Те представляват кръгли аналогови циферблати, като в някои от тях са интегрирани и електронни дисплеи. Те отчитат всички по-важни параметри в работата на двигателя и помощните агрегати, като интересното е, че централно разположеният оборотомер е значително по-голям от останалите прибори. В горната част на средната конзола се намират три кръгли инструмента.
Два от тях отчитат работата на ел. инсталацията и налягането на маслото, а на третия се показва информацията от борд компютъра. Интересно при последната е възможността на водача да задава определени обороти в минута и когато те бъдат превишени се задейства червена предупредителна лампа. Мекият таван се сгъва и разгъва чрез сложна ел. инсталация, но в крайна сметка се налага ръчно да бъде “закопчана” за горната част на ветроуопорното стъкло. Това в общи линии е единственият по-сериозен недостатък на 350Z Roadster. Друг по-несъществен минус е изключително малкият багажен обем - показател, по който спортният Nissan отстъпва на конкурентите.
Двигател и ходови характеристики
Под алуминиевия преден капак се крие доработен и значително усъвършенстван двигател, принадлежащ към серията VQ. Блокът на това “чудовище” е изработен изцяло от олекотени сплави, а четирите горни разпределителни вала са кухи. Последните се задвижват от ангренажни вериги и се командват от електронна система за променливо газоразпределение. Мощността спрямо мотора на версията купе е по-голяма с цели 20 к.с. Динамиката, както се досещате, е умопомрачаваща. По-интересен е неповторимият звук, излизащ от агрегата и минаващ през ауспусите. Децибелите не са никак ниски, но са истинска музика за ухото. Към 3.5-литровия V-образен шестак е монтирана механична шестстепенна трансмисия, характеризираща се с къси, но много прецизни предавки. Въртящият момент се предава на задните колела, които са по-широки от предните. Спирачната система Brembo е изключителна и такава трябва да бъде при положение, че максималната скорост е 250 км/ч при това електронно ограничена.
Возията е много твърда, но за сметка на това стабилността е уникална. Лек проблем, характерен и за други модели на марката е т.нар. електронно стабилизираща програма. На моменти тя се задейства с леко закъснение и може да изиграе лоша шега дори и на опитни водачи.
Цена
На фона на конкурентите не е висока, а освен това оборудването е доста богато и превъзхожда повечето от алтернативите. Качеството на изработка и материалите, както и самата сглобка, са на върхово ниво. Така че остава да ви стиска да седнете зад волана на този уличен болид и определено ще разберете, че сте от една зодия.
Nissan 350Z Roadster Pack
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен шестцилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
3 498 куб. см.
|
Максимална мощност
|
221 Kw/301 к.с. при 6 400 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
353 Нм при 4 800 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.3:1
|
Маса на единица мощност
|
5.7 кг/к.с. (7.8 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 310 1 815 1 330 |
Междуосие
|
2 650
|
Маса, кг
|
1 720 |
Допустимо натоварване, кг
|
200
|
Обем на багажника,л.
|
130
|
Вместимост на резервоара, л
|
80
|
Разход на гориво:
|
16.5 л/100км
8.9 л/100км 11.7 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
6.3
|
Максимална скорост
|
250 км/ч.
|
Гуми
|
225/45R18 / 245/45R18
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 99 747 |
Базово оборудване
|
ABS, EBD, NISSAN Brake Assistant, ESP, TCS, Четири въздушни възглавници, Защитни греди за главите на пътниците в случай на преобръщане, Активни подглавници, Хидравлично усилване на волана със зависимост от скоростта, Климатроник, Централно заключване с дистанционно отваряне, Автоматични ел. стъкла, Ел.отопляеми странични огледала, Kруиз контрол, Борд компютър с хронометър, Мултифункционален волан, Полихроматично огледало за обратно виждане, Допълнителни контролни уреди: Volt метър и налягане на маслото, Аудио CD-система + Subwoofer, Спортен кожен волан, Спортни седалки, Кожен салон, Ел.настройка на седалките, Подгряване на седалките, Ел.гюрук, Ветроуловител при свален гюрук, Алуминиеви спортни педали, Вътрешни дръжки на вратите в алуминий, Регулиране на шофьорската седалка по височина, XENON фарове - синя светлина, Автоматична регулация нивото на фаровете от мястото на водача, Устройство за миене на фаровете, Заден спойлер в цвета на автомобила, Външни дръжки на вратите - алуминий, Два странично разположени хромирани ауспуха, Лети джанти, Регулиране на волана по височина, Филтър за въздуха в купето, Кора над багажното отделение, Предупредителен сигнал за забравени светлини, Регулируеми по височина подглавници, Осветление в купето и багажното отделение, Оборотомер, Отделение за багаж зад пасажерската седалка, Ел.регулиране фаровете по височина, Тонирани стъкла с UV и топлинен филтър, Трета стоп светлина, Чистачка на задното стъкло с интервал, Временно резервно колело, Кардан от фиброкарбон, Диференциал с ограничено приплъзване, Деформ.устойчиво купе, Усилвания във вратите, Енерго-абсорбиращи брони, 3-точкови пиротехнически колани, Щанги против усукване на купето - отпред и отзад, Имобилайзер, Кора под двигателния отсек.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Nissan Micra C+C 1.6 16V Tekna Plus
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW M Z4
|
|
Работен обем
|
3 246 см3
|
Мощност
|
252 кВт/343 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
365 Нм при об/мин 4 900
|
Габарити, мм
|
4091/1781/1299
|
Ускорение
|
5.0 сек
|
Максимална скорост
|
250 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
18.2 л/100 км 8.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
138 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MERCEDES-BENZ SLK 350
|
|
Работен обем
|
3 498 см3
|
Мощност
|
200 кВт/272 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
350 Нм при об/мин 2 400 - 5 000
|
Габарити, мм
|
4082/1788/1298
|
Ускорение
|
6.6 сек
|
Максимална скорост
|
250 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
18.2 л/100 км 8.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
101 428 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно.
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатроник |
серийно
|
PORSCHE BOXTER S
|
|
Работен обем
|
3 179 см3
|
Мощност
|
206 кВт/280 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при об/мин 4 700 - 6 000
|
Габарити, мм
|
4329/1801/1295
|
Ускорение
|
5.5 сек
|
Максимална скорост
|
268 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
15.2 л/100 км 7.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
119 028 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно.
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg