Отидете към основна версия

15 896 2

Зад волана на Ford Mustang

  • ford-
  • mustang-
  • тест-
  • тестдрайв

Един от най-отличителните американски автомобили - Ford Mustang, вече се продава свободно в Европа и ние имахме честа да седнем зад волана му. Поради незнайна причина, емблемата на мускулестите автомобили странеше от европейското подразделение точно 50 години след първата си поява. Търсенето на модела на стария континент си каза думата и в началото на годината той отвя конкуренти, като Porsche 911 и Audi TT на родната им земя. Най-новото и отличително в модела определено е четирицилиндровия EcoBoost - нещо трудно за възприемане, но се оказа пълна изненада. Комбинацията, на която изпитахме автомобилите бе планински проходи и пистата в село Калояново в близост до град Пловдив, а тва беше перфекта възможност да изпитаме контрола и стабилноста в завои - нещо, с което не се славят американските автомобили.

Екстериор
Разликите с предходното поколение са значителни, като започнем от предницата на автомобила с новите по-агресивни фарове. Следата на автомобила е разширена с 40мм, линията на купето е снижена с 50мм - промени рефлектиращи пряко върху поведението на автомобила. В страничната линия също се забелязва новост - централната колона и задното прозорче вече се сливат с формата на предния прозорец и значително подобряват присъствието му. В задната част разликите са незначителни, като дори е възможно да се объркаме ако видим автомобила отдалеч - стоповете отново са с три вертикални линии.

Интероиор
Един от основните проблеми на големите американски купета винаги е бил интериора, но тук дразнещи елементи не открихме. Освен външно той се е увеличил и отвътре, като автомобила спокойно могат да пътуват четири възрастни, без да се налага често разтъпкване. Ергономичноста е повлияна от хечбековете, но за разлика от Focus RS, който тествахме успоредно, тук проблема с растоянието между педалите на модела с ръчна скоростна кутия отсъства, а и позицията на седене е значително по-добра. Шума в купето също не е дразнещ и това допринася за комфорта. Мултимедийният дисплей е със същите размери, като при Focus, но аудиостистемата при кабриолета не е достатъчно силна, за да можем спокойно да слушаме музика с извънградска скорост и свален таван.

Двигатели и ходова част
За наше разочарование 5.0-литровия V8 двигател с 441 конски сили и 524 нютонметра не е това, за което си го представяхме, особено при наличието на автоматичната трансмисия. Въртящият момент не е наличен при ниски обороти и агрегата трябва да премине границата от 4500 оборота, за да получим търсената тяга, а до края остават още около 2000. Автоматичната скоростна кутия откликва мудно и определено не е за спортно каране. Тежкият двигател кара автомобила да недозавива - нещо много нетипично за задното предаване. 
Изненадата тук е EcoBoost двигателя с кубатура от 2.3 литра и мощност от 314 конски сили и 434 нютонметра. Автомобилът екипиран с него е далеч по-добър в управлението поради ниското си тегло и е значително по-приятен за каране поради ранната тяга. Недозавиването буквално е изчезнало и няма и следа от клатушкането на предницата на Mustang. Другото важно за него - звука, също е изненада - много отчетливо и приятно боботене, дори и в нормалния режим, като добавим и свистенето на турбокомпресора. Този агрегат е и много лесен за модифициране и при желание може да доближи значително мощноста на големия V8.

Цената на модела стартира от 79200 лева за купе екипирано с 2.3-литровия EcoBoost и ръчна скоростна кутия и достига до 102500 за кабриолета GT с 5.0-литровия двигател и автоматична скоростна кутия, като нивото на обордуване в стандартния вариант е богато и няма огромна нужда от специфични екстри. Нашият победител определено е малкия Mustang и спокойно го препоръчваме.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини