Отидете към основна версия

12 459 10

Новото Discovery обезсмисля Range Rover

  • land rover-
  • discovery-
  • париж 2016

27 години след първия Land Rover Discovery британската марка с индийски собственици представи петото поколение на всъдехода. Англичаните са се постарали да синтезират в новия автомобил всичко, което направи предшествениците му толкова популярни - отлична проходимост, просторен салон и славна история - и да го надградят с нови черти като високи технологии и... надеждност. Напук на насмешката, с която някои бивши собственици ще удостоят последното твърдение, от Land Rover настояват, че са похарчили огромни средства за подобряване на качеството.

Дизайнът на новото Discovery няма нищо общо с предишните генерации на модела. Британският всъдеход все пак е запазил някои от характерните си черти - например чупката, която издига задната част на покрива. Съхранена е и вътрешната архитектура, при която пътниците отзад седят малко по-високо от предните.

От Land Rover твърдят, че третият ред седалки вече служи не само за извънредни ситуации и пестене от данъци. Двете кресла не само имат подгряване, а и система за фиксиране на детски столчета Isofix. Конфигурацията на салона се управлява от интелигентна система. Това означава, че собственикът може да сгъне задните седалки дистанционно още в магазина, за да може да натовари по-обемисти товари. Ако пък на тях има някакви вещи, датчиците ще ги засекат и ще върнат креслата в изходно положение.

Луксът в салона догонва равнището на разкошния Range Rover. Новото Discovery може да се поръча с тапицерия от скъпа кожа с името Windsor и декорации от натурален дъб. С вентилация и функция за масаж разполагат дори седалките на втория ред.

Оборудването включва мултимедия с 10-инчов екран, озвучителна система с 14 високоговорителя, точка за достъп до Wi-Fi, навигация, която работи (през смартфона) даже когато собственикът вече е паркирал и се движи пеша. Предвидено е захранване за огромен брой устройства - има шест 12-волтови розетки и до 9 (девет!) USB порта. Моделът ще върви с вече познатата водоустойчива гривна Active Key, която позволява заключването на колата с оставен ключ на таблото и отключване с просто поднасяне към буквата D в надписа Discovery.

Окото радват и куп други дреболии. Дневните светлини сменят цвета си от бяло в кехлибарено при включване на мигач. Фаровете работят в пет режима и светят различно в зависимост от ситуацията - извън и в града, на магистрала, при лоша видимост и на дълги.

Discovery V има завидни всъдеходни възможности. Пневматичното окачване има максимален клиренс 283 мм, с 43 мм повече, отколкото при четвъртата генерация. Дълбочината на газене пък достига 900 мм. За проходимостта се грижат раздатъчна кутия, асистент за спускане и изкачване, система против преобръщане, функция за измерване на дълбочината на преодолявания воден басейн, както и системата Terrain Response 2. Електрониката се грижи за надеждно придвижване на всякакви участъци. От водача се изисква единствено да избере правилния режим.

Новото Discovery със сигурност ще се понрави на шофьорите, които нямат богат опит с тегленето на ремарке. Всъдеходът предлага функция за автоматично паркиране с прицеп. Шофьорът само трябва да посочи къде иска да стовари ремаркето или караваната и автомобилът върши всичко сам.

За задвижване са предвидени общо 4 мотора, от които само един бензинов. Той е V6 с обем 3.0 литра и мощност 340 к.с. В това няма нищо странно, тъй като повечето купувачи със сигурност ще предпочетат или 2.0-литровия дизел със 180/240 к.с., или 3.0-литровия нафтов V6 с 249 коня и 600 Нм (обещаван разход 7.5 л/100 км).


 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини