Излизането на Великобритания от Европейския съюз ще позволи на страната да се избави от наплива на емигранти, но Brexit създава сериозен риск за някои отрасли на икономиката като автомобилостроенето. Nissan вече пресмята възможните загуби.
Заводът на японската компания в Съндърланд е най-големият във Великобритания. Произвежда по половин милион коли годишно и дава хляб не само на собствените си служители, а и на хиляди хора, работещи за предприятия-доставчици. Изборът на британците да напуснат Евросъюза тревожи не на шега ръководството на Nissan. Процедурата може да се проточи с години, но когато в крайна сметка формалностите бъдат уредени, произведените на Острова автомобили за износ в Европа ще се оскъпят заради митата, печалбите ще спаднат и акционерите изобщо няма да бъдат доволни.
Automotive News Europe съобщава, че миналата седмица на автосалона в Париж шефът на алианса Renault-Nissan Карлос Гон е изискал в прав текст от британското правителство да компенсира производителите на автомобили за загубите, причинени от Brexit. На фона на засилващото се напрежение Тревър Ман, който отговаря за производството в Nissan, поля със студен душ работниците в Съндърланд с новината, че новият Juke може да се сглобява другаде. Подобни намеци носят тревожен сигнал, тъй като британските конвейери бълват по 100 000 бройки от модела годишно.
Qashqai, който осигурява основното натоварване на британската фабрика на Nissan, ще се произвежда в нея до смяната на поколението. Дали това ще продължи и с новата генерация на кросоувъра зависи от мерките, които правителството ще предприеме за защита на британското автомобилостроене. Засега обаче новините не са обнадеждаващи - японците вече са взели решение следващият Note да се сглобява извън пределите на Великобритания.