Отидете към основна версия

75 433 32

Mercedes-Benz 600 SEL W140 от първи собственик

  • mercedes-benz-
  • 600 sel-
  • w140-
  • продажба-
  • обява

Да се открие W140 в идеално състояние, при това от първи собственик, днес не е лесна задача. При проектирането на легендарната S-Klasse, смятана не без основание за последния истински Benz, немските инженери са заложили ресурс, от какъвто съвременното автомобилостроене просто не би имало икономическа изгода. Времето обаче не прощава никому и запазените екземпляри от този модел са все по-малко.

Когато не предизвикват раздразнение у купувача, басните на продавачите за бившия собственик пенсионер обикновено будят насмешка. В случая с колата от снимките обаче омайните приказки са подкрепени от внушителна по обема си документация.

Новият полски собственик на реликвата я купува от роден през 1936 г. жител на Дуисбург. Типично по немски, педантичният дядо е запазил не само всички документи и сервизни книжки, а и куп фактури, справки и касови бележки от 1992 г., когато купува лимузината, до ден-днешен.

Налични са дори инструкциите на навигационната система Blaupunkt и мобилния телефон Nokia 60-50. Съхранени са и квитанциите, които свидетелстват за цената на колата и различните екстри - близо 206 000 DM. Преизчислена спрямо инфлацията, днес тази сума се равнява на около €154 000. Полякът, закупил фантастичния 600 SEL W140, е готов да се раздели с него за 40 000 злоти (€9 280).

Консервираният 600 SEL W140 е боядисан в класическия цвят 199 Blauschwarz, комбиниран със сив кожен салон. Автомобилът е от модификацията с дълга база.

Шестлитровият 12-цилиндров двигател на гиганта развива 408, а не 394 к.с. както при повечето автомобили от този модел. Обяснението е в датата на производство. През 1992 г. Mercedes-Benz модернизира W140 и мощността е намалена от екологични съображения.

Пробегът на колата докосва границата от 200 000 км, но по външния вид и интериора не се усеща и намек за умора. Ако се изключат дребните драскотини по предната броня, Benz-ът изглежда както в деня, когато е слязъл от конвейера.

Първият собственик явно се е грижил за автомобила като за зениците на очите си. Всичко функционира като ново - дори пиктограмите на различните бутони и лостчета по арматурното табло не са изтъркани.

В колата, естествено, никога не е пушено. Дядото дори е залепил стикер с надпис "No smoking" на пепелника.

 

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини