Отидете към основна версия

2 946 0

Логично обяснение

  • dacia-
  • logan-
  • dacia logan-
  • dacia logan 1.6 mpi ambition

Свидетели сме как в последно време дисбалансът между икономическата и социална политика у нас продължава. Икономическият ръст е самоцелен, голяма част от населението e бедно, с ниска заетост, сериозни проблеми в образователната и здравеопазната системи. С този “човешки капитал” България ще доказва в близките години, че е достойна да се присъедини към семейството на страните от ЕС. Дали ще успее е въпрос на друг материал, в друго издание. Нас ни касае темата автомобили и в частност пазарът на нови возила у нас. Едно от последните попълнения в него е румънско-френската сглобка, наречена Logan - автомобил, който не впечатлява с нищо особено, освен с цена. Ето го и логичното обяснение - това е кола, предназначена за страните от Третия свят и за т.нар. Източен блок. Едва ли в Западна европа или в Америка някой ще вози децата си в автомобил, получил едва две звезди на краштестовете на Euro NCAP. Но в България това е напълно възможно, защото за средностатистическия българин Dacia Logan е един от малкото варианти да се сдобие с чисто ново возило. Всъщност, започнахме доста критично, но в автомобила има и положителни емоции. У нас той се предлага с два бензинови 1.4- и 1.6-литрови агрегати и с един дизелов 1.5-литров мотор. Тестът, който направихме бе на най-скъпата бензинова версия 1.6 MPI Ambition.

Екстериор


Френските дизайнери винаги са имали свой собствен подход и школата им е доста различна. Много от продуктите са възвеличавани и също толкова - определяни като меко казано спорни от естетическа гледна точка. Новият седан на Dacia определено не се помества в първата група. Въпреки това на външен вид колата изглежда сносно. Приликата с предходни модели на румънската марка е очевиден, но наред с това се долавят и доста елементи от субкомпактните модели на Renault. Тази симбиоза се е отразила добре на облика на Logan, който сравнен с алтернативите се отличава и с по-големите си габарити. Така седанът прилича на автомобил от по-горен клас, лините му са максимално изчистени, а гладките предни светлини са доказателство за навлизането на модните европейски течения и в румънската марка. 15-цоловите гуми също отличават новата Dacia от конкурентите и като є придават доста по-солиден външен вид.

Интериор

Салонът определено е опростен до максимум с оглед финансовата страна на нещата, но въпреки това е приемлив. Ергономията е на типичното за галите добро ниво. Седалките са твърди, малки, но ергономични и сравнително удобни, като са снабдени със стандартни регулировки. Воланът и скоростният лост са облечени с евтина пластмаса, но формата, размерите и разположението им са преценени добре. Самата сглобка също е на прилично ниво. Уредите са информативни и конвенционални - факт, присъщ повече на немските возила. Като цяло салонът е просторен и функционалността му е прилична.

Основен принос за практичността на Logan има багажното отделение. По обем то превъзхожда алтернативите. Що се отнася до оборудването, то съвсем не е богато, но в най-високото си ниво Ambition има всичко необходимо. При него обаче и цената е естествено по-висока. Основен минус по отношение на салона се явява информативността на огледалата за обратно виждане. Тя определено не е на необходимото за безпроблемно маневриране ниво.

Двигател и ходови характеристики

Цялата моторизация на Logan, която, както вече споменахме, включва три агрегата, е заимствана от Renault. Въпреки че бензиновият 1.6-литров двигател, на който акцентираме, е с остаряла концепция и разполага само с по два клапана на цилиндър, трябва да отбележим, че той е икономичен и динамика не му липсва. Стартът е много добър, като мудност се долавя при по-висока скорост. С други думи, проблемът е в доускорението, особено на по-горните предавки. От друга страна, този двигател е с доказана надеждност и безпроблемност при обслужване. Спирачната система ни впечатли със своята отлична работа. Стабилността в завои също е на добро ниво, което не се е отразило на определено много приличната возия. Този факт се дължи на едно от безспорните предимства на Logan пред конкуренцията - окачването. В случая става дума за съвременно задно окачване.

То е полунезависимо с Н-образна напречна щанга с нъдлъжни носачи в двата края. Това му помага да се справя безпроблемно с натежалата задница и осигурява нужната стабилност в завоите.

Цена

Тук вече може да се каже, че Logan е в свои води. Базовото изпълнение стартира от 12 772 лева с ДДС, а най-скъпите версии струват малко повече от 18 000 лева. За автомобил от този клас цената е доста атрактивна, на което всъщност залагат французите. Сглобката е прилична, функционалността - добра. Какво поече му трябва на крайния клиент от т.нар. Източен блок!

Dacia Logan 1.6 MPI Ambition
Плюсове
1. Цената на новата Dacia Logan е атрактивна и е основното є преимущество пред конкуренцията.
2. Багажният обем от 510 литра превръща Logan в един от най-практичните седани в субкомпактния клас.
3. Въпреки остарялата концепция, агрегатът е икономичен и надежден.
4. Информативността на уредите е добра.
Минуси
1. Пултът за управление на климатика е разположен на доста неудобно място и е сериозна предпоставка за отвличане на вниманието на водача.
2. Пасивната и активна безопасност на са на нивото, присъщо за европейски автомобил.
3. По отношение на информативност огледалата за обратно виждане са под всякаква критика.

 

Dacia Logan 1.6 MPI Ambition
Технически характеристики
Двигател
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър
Работен обем
1 598 куб. см.
Максимална мощност
64 Kw/90 к.с. при 5 500 об./мин.
Максимален въртящ момент
128 Нм при 3 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
9.5:1
Маса на единица мощност
10.9 кг/к.с. (15.3 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 247
1 740
1 525
Междуосие
2 630
Маса, кг

980

Допустимо натоварване, кг
560
Обем на багажника,л.
510
Вместимост на резервоара, л
50

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

10.0 л/100км
5.8 л/100км
7.3 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
11.5
Максимална скорост
175 км/ч.
Гуми
185/65 R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 18 346

 

Базово оборудване
ABS, климатик, сервоусилител на волана, Борд компютър, две въздушни възглавници, Фарове за мъгла, имобилайзер, Тонирани стъкла, Ради CD + четири високоговорителя и антена, Лети джанти, осветление в багажника, оборотомер, брони в цвета на купето, централно заключване с дистанционно управление, предни и задни ел. стъкла, ел. управляеми странични огледала, регулируема във височина седалка на водача, оборотомер и др.
Гаранция
2 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Dacia Logan 1.6 MPI Ambition
АЛТЕРНАТИВИТЕ
KIA RIO
Работен обем
1 599 см3
Мощност

82 кВт/112 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
146 Нм при об/мин 4 500
Габарити, мм
4240/1695/1470
Ускорение
10.2 сек
Максимална скорост
190 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.4 л/100 км
5.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Classic
23 997 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
RENAULT CLIO SYMBOL
Работен обем
1 390 см3
Мощност

72 кВт/98 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
127 Нм при об/мин 3 750
Габарити, мм
4150/1639/1416
Ускорение
11.2 сек
Максимална скорост
186 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.9 л/100 км
5.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Expression
21 288 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
SKODA FABIA
Работен обем
1 390 см3
Мощност

74 кВт/101 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
126 Нм при об/мин 4 400
Габарити, мм
4222/1646/1449
Ускорение
11.6 сек
Максимална скорост
185 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.5 л/100 км
5.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Ambiente
21 290 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
rslavtchev@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини