Отидете към основна версия

133 264 62

S74 RENNtech: Поздрав от 90-те

  • mercedes-benz-
  • s-klasse-
  • w140-
  • renntech-
  • s74

През 1991 г. автомобилният свят се сдобива с нов властелин. Mercedes-Benz S-Klasse W140 няма равен нито в технологичен план, нито като огнева мощ. За някои клиенти обаче колосалният 12-цилиндров двигател на S600 с 408 к.с. не е достатъчен.

За онези, които винаги искат повече, се грижат култовите тунинг ателиета. Първо през 1992-ра се появява Brabus 6.9, а не след дълго в играта се включва и AMG. С годините на задния капак на W140 се изрежда поредица от безумни цифрови индекси: 7.0, 7.3...

В разбушувалата се война на конските сили скоро се включва и Хелмут Фейхл. През 1989 г. бившият инженер на Mercedes-Benz и AMG (именно негова е идеята за W124 Hammer) е основал собствено ателие във Флорида. Името му е RENNtech.

Фейхл не се помайва и хваща директно големия черпак. 12-те цилиндъра на S600 са разпробити, монтиран е нов колянов вал - собствено производство, ковани бутала, мотовилки с различна форма, по-големи клапани и усилени пружини. Подменен е и управляващият електронен блок.

Процедурата отнема 20 дни, но резултатът си струва. RENNtech успява да извади 576 к.с. от 7.4 литра, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4.4 секунди. На света в онзи момент няма толкова голям и тежък автомобил с подобна динамика. Разход: 40 на сто.

В RENNtech не се надценяват. В областите, където не са най-добри, прибягват до помощта на други ателиета. Дървените декорации в салона и джантите, например, са от Lorinser.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини