Дългоочакваният фастбек с четири врати, за който Mercedes-Benz подгрява публиката от месеци, дебютира официално на салона в Женева. Серийната версия на GT Concept ще атакува пазара догодина в опит да отмъкне купувачи от Porsche Panamera.
Новият модел ще стане първият автомобил на компанията, който получава обозначението EQ Power+. Занапред така ще се казват всички спортни хибриди на Mercedes-AMG.
GT Concept е построен на модифицирана версия на платформата MRA, която лежи в основата на актуалните C- и E-Klasse. Петметровият прототип е оборудван с хибридна силова установка със системна мощност 805 к.с. В състава ѝ влизат 4.0-литров бензинов V8 с два турбокомпресора, разположен на задната ос електромотор и комплект "свръхмощни и леки" батерии.
Щутгартският убиец на "панамери" ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди. От Daimler не влизат в детайли за характеристиките на акумулаторите и автономния пробег на ток, окачествен лаконично като "впечатляващ".
Голяма част от панелите по каросерията на GT Concept са изработени от въглеродни влакна. От карбон са направени покривът, предните калници и почти всички аеродинамични елементи. Вместо странични огледала има камери.