Отидете към основна версия

21 143 22

Тест на новия Land Rover Discovery

  • land rover-
  • discovery-
  • тест
Снимки: Тончо Тончев

Новото пето Disco е вече у нас, а вносителят на марката организира доста интересен тест, включващ немалка офроуд част. Наш екип бе на мястото на събитието и сега ще ви разкажем първоначалните си впечатления от новия Land Rover Discovery.

ЕкстериорВъншността на новото Disco е доста близка до тази на по-луксозния Range Rover, като същевременно в нея се откриват и интересни препратки към по-старите поколения на модела. Като цяло обаче екстериорът може да се определи като спорен. Хардкор феновете на модела едва ли ще харесат липсата на резервно колело отзад, както и имитацията на асиметрична пета врата, каквато присъстваше на моделите до сега.

Покривът отново е по-висок отзад, но досегашното отчетливо разделение вече липсва. Новата визия е модерна - стилни линии и динамични черти и ще се хареса на по-голяма част от почитателите на марката, но определено ще има и такива, на които тя няма да допадне заради радикалната промяна спрямо предшествениците.

Интериор

Ако външността на новото Disco може да се определи като нееднозначна, салонът надмина всичките ни очаквания. Най-общо казано, ако се абстрахирате от надписа Discovery на волана, спокойно можете да се объркате, че се намирате в Range Rover. Разлики естествено има, но общото впечатление е, че се намирате в по-луксозен автомобил. Приборният панел е оставен аналогов пред водача, като между основните уреди е интегриран и дисплей. Има места, където алуминият и дървото са заменени от пластмаса, но тя е качествена и определено не дразни. Паразитни шумове няма, така че можем да кажем, че и сглобката е на високо ниво. Наличието на огромен багажен обем е още едно от достойнствата на Discovery, а впечатлението се допълва от множеството ниши и жабки в купето (общо 21 с общ капацитет 45 литра).

Електрониката е навсякъде - дори и седалките на третия ред се отварят автоматично, а петата врата вече е цяла и също се отваря и затваря с помощта на електромотори. Отзад е предвидена и специална "скамейка", също с ел. задвижване, която издържа тежест до 300 килограма. Седалките пък са повече от удобни - големи са, а мястото за краката на водача и пасажерите на втори ред е предостатъчно. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е амфитеатралното разположение на седалките, но този път то не е толкова силно изразено, както при предшествениците. Допълнителните две седалки на трети ред не предлагат комфорта на останалите, но превъзхождат по удобство тези на повечето преки конкуренти. Електрониката е способна за 14 секунди да сгъне задните два реда в пода, като той става абсолютно равен и така се образува багажно пространство с внушителния обем от 2 500 литра. Като цяло салонът е функционален, грубоват, но същевременно много луксозен.

Двигател и ходови характеристики

Въпреки луксозната външност на новото Disco, всъдеходните му възможности съвсем не са за подценяване. Максималният клиренс при офроуд режим е 353 мм, което само по себе си и наред с 21-цоловите колела е предпоставка за отлична проходимост. Системата за предаване на въртящия момент към четирите колела Terrain Response 2 работи перфектно в режим auto, а помощната All-Terrain Progress Control може да ви измъкне от доста разкаляни и хлъзгави пътни настилки. Иначе казано, въпреки че автомобилът вече не е на рама, а е изграден върху самоносеща алуминиева каросерия, неговата проходимост си остава доста добра.

Двигателите са икономични, сравнително динамични, но можеше са има и такива с повече мощност. Иначе, тези, които твърдят, че култовото Disco вече е превърнато в паркетен всъдеход, определено не са прави. С клиренс от 220 до 353 мм, 4х4 предаване и два блокируеми диференциала нещата не изглеждат никак зле в пресечена местност. За сметка на иновациите обаче колата е станала доста по-бърза и комфортна на асфалт. Един от недостатъците и е свързан с по-високия център на тежестта, заради който при по-висока скорост автомобилът се накланя сериозно в завои. Още от минусите на колата са специфичният звук на компресора и воланът, който има лек свободен ход. В останалата си част новото Disco е почти безупречно.

Цена

Това е най-спорният момент, свързан с новото Discovery. Базовата цена на петото Disco стартира от 100 000 лв, при това без ДДС, а с увеличаване на опциите и мощността на двигателия цените нарастват значително. За добре екипиран Discovery ще трябва да отделите сума от порядъка на 150 000 лв. Скъпо или приемливо - това са въпроси към вас, уважаеми читатели.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини