18 Април, 2017 10:25 22 064 22

Тест на новия Land Rover Discovery

  • land rover-
  • discovery-
  • тест
Тест на новия Land Rover Discovery - 1
Снимки: Тончо Тончев

Новото пето Disco е вече у нас, а вносителят на марката организира доста интересен тест, включващ немалка офроуд част. Наш екип бе на мястото на събитието и сега ще ви разкажем първоначалните си впечатления от новия Land Rover Discovery.

ЕкстериорТест на новия Land Rover Discovery - 2

Външността на новото Disco е доста близка до тази на по-луксозния Range Rover, като същевременно в нея се откриват и интересни препратки към по-старите поколения на модела. Като цяло обаче екстериорът може да се определи като спорен. Хардкор феновете на модела едва ли ще харесат липсата на резервно колело отзад, както и имитацията на асиметрична пета врата, каквато присъстваше на моделите до сега.

Тест на новия Land Rover Discovery - 3

Покривът отново е по-висок отзад, но досегашното отчетливо разделение вече липсва. Новата визия е модерна - стилни линии и динамични черти и ще се хареса на по-голяма част от почитателите на марката, но определено ще има и такива, на които тя няма да допадне заради радикалната промяна спрямо предшествениците.

Интериор

Тест на новия Land Rover Discovery - 4

Ако външността на новото Disco може да се определи като нееднозначна, салонът надмина всичките ни очаквания. Най-общо казано, ако се абстрахирате от надписа Discovery на волана, спокойно можете да се объркате, че се намирате в Range Rover. Разлики естествено има, но общото впечатление е, че се намирате в по-луксозен автомобил. Приборният панел е оставен аналогов пред водача, като между основните уреди е интегриран и дисплей. Има места, където алуминият и дървото са заменени от пластмаса, но тя е качествена и определено не дразни. Паразитни шумове няма, така че можем да кажем, че и сглобката е на високо ниво. Наличието на огромен багажен обем е още едно от достойнствата на Discovery, а впечатлението се допълва от множеството ниши и жабки в купето (общо 21 с общ капацитет 45 литра).

Тест на новия Land Rover Discovery - 5

Електрониката е навсякъде - дори и седалките на третия ред се отварят автоматично, а петата врата вече е цяла и също се отваря и затваря с помощта на електромотори. Отзад е предвидена и специална "скамейка", също с ел. задвижване, която издържа тежест до 300 килограма. Седалките пък са повече от удобни - големи са, а мястото за краката на водача и пасажерите на втори ред е предостатъчно. Още нещо, на което трябва да обърнем внимание, е амфитеатралното разположение на седалките, но този път то не е толкова силно изразено, както при предшествениците. Допълнителните две седалки на трети ред не предлагат комфорта на останалите, но превъзхождат по удобство тези на повечето преки конкуренти. Електрониката е способна за 14 секунди да сгъне задните два реда в пода, като той става абсолютно равен и така се образува багажно пространство с внушителния обем от 2 500 литра. Като цяло салонът е функционален, грубоват, но същевременно много луксозен.

Двигател и ходови характеристики

Тест на новия Land Rover Discovery - 6

Въпреки луксозната външност на новото Disco, всъдеходните му възможности съвсем не са за подценяване. Максималният клиренс при офроуд режим е 353 мм, което само по себе си и наред с 21-цоловите колела е предпоставка за отлична проходимост. Системата за предаване на въртящия момент към четирите колела Terrain Response 2 работи перфектно в режим auto, а помощната All-Terrain Progress Control може да ви измъкне от доста разкаляни и хлъзгави пътни настилки. Иначе казано, въпреки че автомобилът вече не е на рама, а е изграден върху самоносеща алуминиева каросерия, неговата проходимост си остава доста добра.

Тест на новия Land Rover Discovery - 7

Двигателите са икономични, сравнително динамични, но можеше са има и такива с повече мощност. Иначе, тези, които твърдят, че култовото Disco вече е превърнато в паркетен всъдеход, определено не са прави. С клиренс от 220 до 353 мм, 4х4 предаване и два блокируеми диференциала нещата не изглеждат никак зле в пресечена местност. За сметка на иновациите обаче колата е станала доста по-бърза и комфортна на асфалт. Един от недостатъците и е свързан с по-високия център на тежестта, заради който при по-висока скорост автомобилът се накланя сериозно в завои. Още от минусите на колата са специфичният звук на компресора и воланът, който има лек свободен ход. В останалата си част новото Disco е почти безупречно.

Цена

Тест на новия Land Rover Discovery - 8

Това е най-спорният момент, свързан с новото Discovery. Базовата цена на петото Disco стартира от 100 000 лв, при това без ДДС, а с увеличаване на опциите и мощността на двигателия цените нарастват значително. За добре екипиран Discovery ще трябва да отделите сума от порядъка на 150 000 лв. Скъпо или приемливо - това са въпроси към вас, уважаеми читатели.

Тест на новия Land Rover Discovery - 9


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    35 2 Отговор
    Ми да, колата е хубава, но цената и ми се струва доста понадута.
  • 2 Ще трябва

    43 3 Отговор
    ще отделя 150 000 лв. ама за момента не познавам 150 000 човека за да ми услужат с по лев 😃
  • 3 Vandall

    36 5 Отговор
    Двигател и ходови характеристики....
    След това обаче инфо за двигателите няма?!
    Ще се намери кой да я купи. Както знаем само в БГ може да отделиш пари за скъпа кола и да живееш на квартира и да гладуваш, но да си гъзар.
  • 4 гост

    24 8 Отговор
    Май само двата Ленд Крузъра си останаха джипове...
  • 5 Джон Смит

    19 11 Отговор
    Джип паркетник! Това и всяка лека кола с 4х4 ще го може!

    Коментиран от #6

  • 6 Калоян

    15 4 Отговор

    До коментар #5 от "Джон Смит":

    353 мм клиренс - малко са леките коли с такъв клиренс. Не трябва да се подценява новото диско. Това, че не е на рама го прави само по-добро за асфалт и съвсем малко намалява проходимостта. Цената обаче и според мен е висока.

    Коментиран от #8

  • 7 Гост

    18 2 Отговор
    Новото Диско е страхотно,но при мен излиза на 175 хиляди лева ..... Такава цена е непосилна дори за средностатистическия Скандинавец,където е най-големия пазар на тези коли.....
  • 8 гост

    17 3 Отговор

    До коментар #6 от "Калоян":

    Основно предимство на един джип е неговата надеждност. То е ясно, че 99% няма да го карат извън пътя поне докато е нов, но окачването като му е като на кола - ще се разбива дори от дупките по пътя. Веднъж в като си закарах колата в сервиза имаше един Tiguan, окачването на колата ми изглеждаше по-масивно на вид.
  • 9 Друг журналя

    20 10 Отговор
    Аз също бях на теста и карах тези боклуци. Слаби двигатели. Салона изглежда на кола от преди 15 години. Грозна задница. Пълен с ненужна електроника създаваща проблеми
  • 10 гост

    18 3 Отговор
    След като са скъпи защо ги паркират пред дилърите с нецензурни надписи по посока тяхната надеждност? Нито е красив, нито е бърз, нито е надежден, защо цената му е такава? Не може да се мери със старите Дисковърита. Това е типичен американски автомобил с много наподобяващ лукс, меки линии и висока цена.
  • 11 Toyota

    21 6 Отговор
    Land rover i bmw x nikoga poweche .Towa e parodiq na djip.Land cruiser e istinata ,koito e karal samo toi znae .
  • 12 S-line

    7 9 Отговор
    Интериора е много скучен.направо не е хубав.
  • 13 Факри

    6 12 Отговор
    Много е хубаво новото диско - то е почти като рейнджа (вижда се на снимката с огъня), а и цената му е точно толкова, колкото това, което предлага. За мен е идеална.
  • 14 HORESIO

    12 10 Отговор
    За 150 бимберици, по-добре да си взема наблъскано с екстри Volvo V90 Cross Country, отколкото тоя английски трошлив бок*лук.

    Коментиран от #15

  • 15 Риц

    10 4 Отговор

    До коментар #14 от "HORESIO":

    XC-90 e много добър и надежден СУВ. В момента излезе също Хонда ЕйчЕрВи новия модел, също е много практичен СУВ. Парите на този Дискавъри са според мен височки, за което се предлага. За тия пари ще си вземеш 2 Санта Фе и ще вдигнеш яки купони в елитен ресторант на аверите си... Не бих дал толкова пари за марка само. По-добре за тия пари един брониран Жи-класс, поне ще минава през калта като на шега.
  • 16 До Риц

    4 5 Отговор
    Абе ти сериозно ли слагаш на едно и не правиш разлика между Дискавъри и Санта Фе и HRV???
  • 17 ТТ бой

    9 5 Отговор
    Ами вижте какво се случи с НИСАН ПАТРОЛ - сега е градска кола с независимо окачване и високк комфорт!
    Наистина е по-добре да си купиш новото Волво ХС90, отколкото това Диско!
  • 18 Кобрата

    4 4 Отговор
    Джипа е добър!
  • 19 Терцел

    1 3 Отговор
    Ако закъса в гората, ще го измъкна с ТЕРЦЕЛА, няма да ми е за първи път да вадя паркетни (джипове).Ех,да му имах лукса, за ТЕРЦЕЛЧЕТО горкото, поне една седалчица.
  • 20 hjuyh

    1 7 Отговор
    дачия дъстър е къде къде по-проходима от това недоразумение и на дизайн е по-добра , да не говорим за цената че можеш десет дачии да си купиш
  • 21 Mario

    0 1 Отговор
    Дачията си я бий в главата.Товото Дискавъри е супер.Не знам как може Дачията да ти харесва повече (пластмасата и материята от Илиенци)
  • 22 непознат

    0 0 Отговор
    Уау това са много пари за тази кола.