Отидете към основна версия

15 191 9

5 суперкара, заслужаващи продължение

  • суперкари-
  • автомобили

Голяма част от суперкарите излизат от конвейерите на т.нар. благородни марки. Компании като Lamborghini или McLaren например, не правят никакви други модели, освен свръх наточени и спортни коли. Има обаче и спортни коли, които са дело на автопроизводители, фокусът на които е основно ориентиран към традиционните четириколесни.

Подобни автомобили са Audi R8, Nissan GT-R или Chevrolet Corvette, както и наскоро възродените Ford GT и Honda/Acura NSX. Има и производители (Mercedes и Aston Martin), които с всички сили се стараят да се върнат в тази игра, която са напуснали много години назад. Не са малко и спортните модели, безвъзвратно завършили своето съществуване. Сред тях могат да се открият шедьоври, определено заслужаващи продължение. Сега ще спрем вниманието ви на 5 такива автомобила.

Jaguar XJ220В началото на нашия списък се намира Jaguar. Наред с луксозните седани марката прави и спортни коли, но вече в моделната и гама не присъстват т.нар. суперкари. А марката определено може да се похвали с такива от своето минало. Култовите спорткари като XKSS, XJR-15 и XJ220 и днес са мания за феновете на марката. Именно последният от изброените влиза в историята, защото успешно се противопоставя на Ferrari и Porsche. По неговото време XJ220 е най-бързият сериен автомобил в света. Производството му е прекратено през 1994 година, а амбициозните планове за негов наследник приключват с една концепция, носеща моделното обозначение С-X75.

Maserati MC-12Maserati се възприема като производител на спортни коли, но в последните години марката се опитва да се сбори с BMW и Jaguar и позабрави за култовите си свръхспортни изпълнения. Последното такова е MC-12, който не се прави от повече от десет години. MC-12 е предвиден като изцяло състезателен модел, който може да се движи само по определени писти. От модела са направени 50 екземпляра, които бързо са разпродадени и на практика след 2005 година е било невъзможно да се сдобие човек с такъв суперкар. Намирайки се под крилото на Fiat, марката Maserati е била задължена да се намести под Ferrari и появата на други подобни суперкари просто е била забранена от главата на концерна Серджо Маркионе.

BMW M1Слоганът "Радостта от шофирането", който използват баварците, важи основно за техните спортни модели. BMW има доста такива модели, но само един, който е изцяло ориентиран към т.нар. драйвърски пърформънс. Това е моделът М1, главен дизайнер на който е Джорджето Джуджаро, а Lamborghini помагат в разработката. През периода 1978 - 1981 от М1 са направени 457 екземпляра, след което производството му е спряно. Няколко десетилетия по-късно BMW прави друг средномоторен суперкар. Това е i8, но автомобилът е със съвсем друга ориентация. Хардкор феновете на марката и до ден-днешен настояват за достоен наследник на М1, но такъв все още няма.

Dodge ViperСъвсем скоро такъв нов екземпляр няма да може да се купи. Все още са останали единични бройки в някои от дилърските центрове, но по-лошото е, че от марката не предвиждат пряк наследник. Това не е първото слизане от сцената на Viper. Той липсваше през периода 2010 - 2013-а и поради тази причина можем да се надяваме отново да се появи на бял свят. Още повече, че според специалистите чудовищният 8.4-литров V-образен десетцилиндров агрегат на Viper носи на още много модернизации и сегашните 645 конски сили са далеч от предела му.

Lexus LFALexus започна създаването на LFA със страхотен ентусиазъм. Първоначално колата беше разработена почти изцяло от алуминий, но малко преди появата си, конструкцията бе препрофилирана. Взето беше решение тя да се изработва от карбон. Специално за този автомобил от Lexus разработват изцяло нов V10 мотор, заради който е построен и нов производствен комплекс. В резултат се получава красив и динамичен, но много скъп автомобил. На пистата той не отстъпва на Ferrari и Aston Martin, но прекалено многото средства принуждават Lexus да спре производството му през 2012 година. От тогава до сега японците не обелват и дума за наследник. Сега на върха на моделната гама на марката е LC, но той е далеч от определението суперкар.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини