Бундесслужбата за моторни превозни средства (KBA) е променяла докладите си относно дизеловия скандал по настояване на автопроизводителите. Това става ясно от кореспонденцията между институцията и автоконцерните, която предостави информационното издание „Билд“.
Конкретно: Служители на министерството на транспорта са установили наличието на манипулиращ софтуер при дизеловите автомобили на Porsche още преди година. В първоначалната версия на доклада за тестовете на превозното средство е отразено именно това. След интервенция от страна на Porsche обаче оформлението на проблема е било променено. В крайния вариант на доклада е пишело, че нередността може да бъде разгледана като „промяна в поведението на системата за обработване на вредни емисии“.
Заместник-председателят на зелените Оливър Кришър оцени кореспонденцията като индикатор затова, че германският министър на транспорта Добринт е разбрал за интегрирания от Porsche манипулиращ софтуер още в началото 2016 г. „Случаят е бил замазан. В момента Добринт напада остро автоконцерна от Щутгарт , за да свали подозренията от себе си, че е бил част от дизеловия картел“, сподели Кришър.
От министерството обясниха, че разговорите между контролните органи и автопроизводителите относно технически въпроси са интернационална практика.
Припомняме, че едва преди няколко дена стана ясно за наличието на софтуер, който „разкрасява“ нивото на отделяне на азотни оксиди, в автомобили на Porsche. Тогава от Бундесслужбата за моторни превозни средства разпоредиха 22 000 SUV-та да бъдат изтеглени и модифицирани. Освен това дъщерната марка на VW беше задължена да спре доставките на Cayenne 3.0 TDI, докато нередността не бъде отстранена.