80-те години на миналия век са златна ера за тунинга. Срещу достатъчно пари двигателят може да бъде издут до 1 000 коня, салонът да се претапицира с кожа от питон, седанът да бъде превърнат в кабриолет или да бъде добавен допълнителен трети мост на всъдехода. Немското ателие Styling Garage (SGS) обаче стига още по-далеч и сътворява лимузина, която е трудна за осмисляне дори в наши дни.
Заможните клиенти обикновено си поръчват удължаване на междуосието и луксозен салон, оборудван по последна дума на техниката и електрониката. От Styling Garage обаче избират още по-радикални промени за своя Royale. Те "разтягат" актуалната по онова време S-Klasse W126 не само на дължина, а и на широчина и височина.
На пръв поглед размерите на доработения автомобил не си личат. Паркиран редом със стандартния W126 обаче, Royale показва истинските си мащаби. Немците вземат за донор Mercedes-Benz 500 или 560 SEL, разширяват каросерията със 100 мм и увеличават дължината с 30, 70 или 120 см. В зависимост от избраната версия се коригира и височината. За да изглежда суперлимузината пропорционално, от SGS са принудени да поръчват изцяло нови фарове, стопове, радиаторни решетки и каросерийни панели.
През 1985 г. SGS Royale струва колосалните 350 000 немски марки. Толкова излиза най-простата модификация с 300-милиметрово удължаване на базата. Желаещи да притежават подобен мастодонт не липсват, но платежоспособните клиенти са малцина. Произведени са само 6 екземпляра, 3 от които заминават за гаражите на брунейския султан.
Вратите на Royale се удължават със 150 мм, а широчината на каросерията е съпоставима с тази на Hummer H1 - 2 016 милиметра! Дължината надхвърля шест метра, междуосието е 4 130 мм, а пълното тегло надхвърля три тона.
Royale се предлага с два двигателя. Базовият е 5.0-литров V8 с 245 к.с. Далеч по-сериозен интерес обаче предизвиква 6.0-литровият мотор, построен на базата на 5.6-литровия осмак на 560 SEL. Мощността му достига внушителните в средата на 80-те години 385 коня. Трансмисията е фабрична. Четиристепенният автоматик задвижва задните колела.
Ходовата част обаче изисква известна намеса заради увеличените габарити и тегло. Схемата на окачването остава непроменена, но някои компоненти и възли са подсилени. Запазена е и системата за автоматично регулиране на клиренса в зависимост от натоварването.
Както подобава на автомобил с подобна цена, салонът на SGS Royale представлява океан от разкош. Интериорът е декориран със скъпи породи дървесина, седалките с електрически регулировки са тапицирани с най-качествените кожи, а пътниците могат да се забавляват с телевизор, видеомагнетофон, минибар, озвучителна система от най-висок клас. Най-луксозната версия на Royale струва 600 000 DM.
Всички шест уголемени S-класи са изработени през 1985 г. Колко са оцелели до днес остава тайна, но ако има такива, те със сигурност трябва да се търсят из гаражите на петролните шейховете.