Отидете към основна версия

34 133 13

S-Klasse, издишай!

  • mercedes-benz-
  • styling garage-
  • sgs-
  • s-klasse-
  • w126-
  • тунинг

80-те години на миналия век са златна ера за тунинга. Срещу достатъчно пари двигателят може да бъде издут до 1 000 коня, салонът да се претапицира с кожа от питон, седанът да бъде превърнат в кабриолет или да бъде добавен допълнителен трети мост на всъдехода. Немското ателие Styling Garage (SGS) обаче стига още по-далеч и сътворява лимузина, която е трудна за осмисляне дори в наши дни.

Заможните клиенти обикновено си поръчват удължаване на междуосието и луксозен салон, оборудван по последна дума на техниката и електрониката. От Styling Garage обаче избират още по-радикални промени за своя Royale. Те "разтягат" актуалната по онова време S-Klasse W126 не само на дължина, а и на широчина и височина.

На пръв поглед размерите на доработения автомобил не си личат. Паркиран редом със стандартния W126 обаче, Royale показва истинските си мащаби. Немците вземат за донор Mercedes-Benz 500 или 560 SEL, разширяват каросерията със 100 мм и увеличават дължината с 30, 70 или 120 см. В зависимост от избраната версия се коригира и височината. За да изглежда суперлимузината пропорционално, от SGS са принудени да поръчват изцяло нови фарове, стопове, радиаторни решетки и каросерийни панели.

През 1985 г. SGS Royale струва колосалните 350 000 немски марки. Толкова излиза най-простата модификация с 300-милиметрово удължаване на базата. Желаещи да притежават подобен мастодонт не липсват, но платежоспособните клиенти са малцина. Произведени са само 6 екземпляра, 3 от които заминават за гаражите на брунейския султан.

Вратите на Royale се удължават със 150 мм, а широчината на каросерията е съпоставима с тази на Hummer H1 - 2 016 милиметра! Дължината надхвърля шест метра, междуосието е 4 130 мм, а пълното тегло надхвърля три тона.

Royale се предлага с два двигателя. Базовият е 5.0-литров V8 с 245 к.с. Далеч по-сериозен интерес обаче предизвиква 6.0-литровият мотор, построен на базата на 5.6-литровия осмак на 560 SEL. Мощността му достига внушителните в средата на 80-те години 385 коня. Трансмисията е фабрична. Четиристепенният автоматик задвижва задните колела.

Ходовата част обаче изисква известна намеса заради увеличените габарити и тегло. Схемата на окачването остава непроменена, но някои компоненти и възли са подсилени. Запазена е и системата за автоматично регулиране на клиренса в зависимост от натоварването.

Както подобава на автомобил с подобна цена, салонът на SGS Royale представлява океан от разкош. Интериорът е декориран със скъпи породи дървесина, седалките с електрически регулировки са тапицирани с най-качествените кожи, а пътниците могат да се забавляват с телевизор, видеомагнетофон, минибар, озвучителна система от най-висок клас. Най-луксозната версия на Royale струва 600 000 DM.

Всички шест уголемени S-класи са изработени през 1985 г. Колко са оцелели до днес остава тайна, но ако има такива, те със сигурност трябва да се търсят из гаражите на петролните шейховете.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини

  • GT-R, вдишай!

    Тези дни ви показахме два огромни по размери автомобила в сравнение с донорите си, а сега ще ви разкажем за един миниатюрен Nissan GT-R. Всъщност това ...
    28.09.2017
    6 865
    9
  • Golf, издишай!

    Преди повече от четири десетилетия един малък хечбек промени завинаги правилата на играта в автомобилостроенето. Оригиналният Volkswagen Golf GTi прав ...
    27.09.2017
    18 120
    9