Отидете към основна версия

9 310 26

Младите немци не се вълнуват от коли

  • социологическо проучване-
  • германия

Интересът на германците към автомобилите намалява устойчиво през последните години, сочат резултатите от социологически изследвания. Ако преди личната кола е била мечта и символ на успеха за младите немци, днес тя се подрежда на едва девето място сред целите им в живота след пътешествията, електронните устройства, здравето, хубавите мебели и т.н.

Резултатите от проучване на социолози от Института по демоскопия в Аленсбах показват, че автомобилът губи все повече значение в ценностната система на немеца, като това се отнася в най-голяма степен за младите хора. Средната възраст на купувачите на нови коли в Германия постоянно расте.

Според специалисти от Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Дуисбург средностатистическият купувач на нов автомобил днес е на 53 години, докато през 1995 г. е бил на 46. Тенденцията се забелязва още по-отчетливо на вторичния пазар, където средната възраст на купувачите е 45 г. срещу 37.5 през 1995-а.

Процесът е съпроводен от видимо нарастващ интерес към услугите за споделено пътуване и остаряване на автомобилния парк. През 1995 г. делът на колите над 4 години е бил 49%, а през 2017 г. - 63%.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини